Vítejte na marketingu Fáze marketingového výzkumu Typy výzkumů n Výzkum v terénu (fiel research) x výzkum od stolu (desk research) n Primární výzkum x sekundární výzkum n Longitudinální výzkum x ad hoc výzkum n Základní výzkum x aplikovaný výzkum Z obecně metodologického hlediska rozlišujeme: popisný (deskriptivní), kauzální (diagnostický) a předpovědní (prognostický) výzkum n Kvantitativní výzkum x kvalitativní výzkum Metody výběrového šetření Základní techniky kvalitativního výzkumu založené na metodě dotazování n Individuální hloubkové rozhovory (modifikace -- mystery shopping) n Skupinové rozhovory (focus group) n Psychologická extrapolace - projektivní techniky - asociativní postupy - speciální škálovací postupy - přiřazovací techniky Základní techniky kvantitativního výzkumu založené na metodě dotazování n Písemné dotazování n Osobní rozhovor (interview) n Telefonické dotazování Typy a druhy otázek Použité zdroje n Armstrong, G., Kotler, P. Marketing n Marketing -- distanční studijní opora n Svobodová, H., Mynářová, L., Kačer, R. Informace pro marketing