Obecně prospěšná společnost- bakalářský studijní program, ESF 2004 1. Charakteristika obecně prospěšné společnosti Právní úpravu obecně prospěšné společnosti naleznete v zákoně č. 248/1995 Sb., o obecně prospěšných společnostech, ve znění novel č. 208/2002 Sb. a č. 320/2002 Sb. Co do charakteru se jedná o právnickou osobu, jejíž základ je tvořen prvotním majetkovým vkladem. Jejími základními rysy jsou: - jedná se o právnickou osobu založenou podle zákona č. 248/1995 Sb., - založenou k poskytování obecně prospěšných služeb, - její zisk se nerozděluje mezi zakladatele, členy orgánů či zaměstnanců, ale používá se opět na financování obecně prospěšných služeb. Obecně prospěšné služby pak poskytuje za předem stanovených a pro všechny uživatele stejných podmínek ( osobám se stejným postižením, dětem mladším 15 let, drogově závislým...). V současné době je u nás registrováno více než osm set obecně prospěšných společností převážně se zaměřením na služby v oblasti sociální a zdravotní (ústavy, apod.), výchovy a vzdělávání (školy) a poskytování informací, kulturu atd. Právní forma obecně prospěšná společnost měla původně nahradit rozpočtové a příspěvkové organizace, jejichž zřizovatelem je stát nebo obecní úřady, a které dosud poskytují zmíněné obecně prospěšné služby. K tomuto kroku však nedošlo a tak v současné době vedle sebe existují příspěvkové organizace (právnické osoby veřejného práva, právní forma, která by se dala nazvat "veřejným ústavem") a soukromoprávní obecně prospěšné společnosti (právní forma "soukromého ústavu). To s sebou přináší určitou nerovnost v postavení těchto právních forem. Zatímco příspěvkové organizace, napojené rozpočtem na své zřizovatele, mají každoročně zajištěno alespoň částečné financování z veřejných zdrojů, obecně prospěšné společnosti (jakožto i další subjekty neziskové sféry) mají možnost pouze žádat o dotace a příspěvky z veřejných rozpočtů, které získávají pouze účelově (na základě projektů). Tyto prostředky musí každoročně vyúčtovávat, přičemž si nemohou být jisty, zda další rok opět v konkurenci obstojí a potřebné finanční prostředky získají. Takové řešení není v žádném případě ku prospěchu věci. 2. Založení obecně prospěšné společnosti Obecně prospěšnou společnost může založit právnická nebo fyzická osoba. Zákon stanovuje výslovně možnost, že se zakladatelem obecně prospěšné společnosti může být i Česká republika. Pokud je obecně prospěšná společnost zakládána více zakladateli, tito spolu uzavřou smlouvu o založení. Pro smlouvu je stanovena písemná forma a podpisy zakladatelů musí být úředně ověřeny. Je-li zakladatel jediný, nahrazuje smlouvu zakládací listina sepsaná formou notářského zápisu. Možnost založení obecně prospěšné společnosti závětí zákon nepovoluje. V § 4 zákona o OPS je stanoven minimální obsah zakládací listiny nebo zakládací smlouvy (dále jen "zakládací listiny"): a) název, sídlo a identifikační číslo zakladatele, jde-li o právnickou osobu, nebo jméno, rodné číslo, popřípadě datum narození zahraničního zakladatele, nebylo-li rodné číslo přiděleno, a trvalý pobyt zakladatele, jde-li o fyzickou osobu, b) název a sídlo obecně prospěšné společnosti, c) druh obecně prospěšných služeb, které má obecně prospěšná společnost poskytovat, d) podmínky poskytování jednotlivých druhů obecně prospěšných služeb, e) dobu, na kterou se obecně prospěšná společnost zakládá, pokud není založena na dobu neurčitou, f) jméno, rodné číslo, u cizích státních příslušníků datum narození, nebylo-li rodné číslo přiděleno, a trvalý pobyt členů správní rady, g) způsob jednání správní rady, h) jméno, rodné číslo, u cizích státních příslušníků datum narození, nebylo-li rodné číslo přiděleno, a trvalý pobyt členů dozorčí rady, je-li zřízena, i) hodnotu a označení majetkových vkladů jednotlivých zakladatelů, jsou-li vkládány, u nepeněžitého vkladu určení jeho předmětu a ocenění odborným odhadem, j) způsob zveřejňování výroční zprávy o činnosti a hospodaření obecně prospěšné společnosti. Doplňková činnost nesmí být vykonávána na úkor poskytování obecně prospěšných služeb. Zakládací listina může stanovit, že určitý počet členů správní rady, popřípadě dozorčí rady je volen nebo jmenován na návrh předem určeného okruhu občanů nebo na návrh určité právnické osoby, orgánu územní samosprávy nebo orgánu státní správy, popřípadě, že určitý majetek vložený při založení nelze zcizit či zatížit, nebo že určený druh poskytovaných obecně prospěšných služeb lze za stanovených podmínek měnit. Přestože zakladatelé obecně prospěšné společnosti nemají předepsanou minimální výši vkladu, zápis do rejstříku značně usnadňuje, jestliže tento vklad činí alespoň několik set korun. Zakládací listina může také určit obecně prospěšnou společnost oprávněnou k přijetí likvidačního zůstatku při zrušení obecně prospěšné společnosti s likvidací; může též stanovit, že určení takovéto obecně prospěšné společnosti provede správní rada v rozhodnutí o zrušení obecně prospěšné společnosti. Kromě zakládací smlouvy (listiny) a návrhu na zápis by měly přiloženy zejména tyto listiny: o čestná prohlášení členů správní rady a členů dozorčí rady o výpisy z rejstříku trestů správní rady a členů dozorčí rady ne starší šesti měsíců (u osob, které nemají trvalý pobyt na území ČR, obdobný doklad vydávaný v zemi jejich trvalého pobytu ) o podpisové vzory osob oprávněných jednat jménem obecně prospěšné společnosti (podpisové vzory je třeba úředně ověřit) o doklad prokazující splnění zvláštních podmínek požadovaných zákonem k poskytování obecně prospěšných služeb (např. živnostenské oprávnění) o doklad o splacení peněžitého vkladu nebo převzetí nepeněžitého vkladu zakladatelů (jako doklad postačí čestné prohlášení osoby pověřené správou vkladů, dále je potřeba přiložit u peněžitého vkladu výpis z bankovního účtu a u nepeněžitého vkladu doklad prokazující vlastnictví - výpis z katastru nemovitostí - a ocenění soudním znalcem) o doklad o právní subjektivitě právnické osoby, je-li zakladatelem (výpis z obchodního rejstříku nebo doklad statistického úřadu o přidělení IČO) o doklad o oprávnění k umístění sídla (souhlas majitele nemovitosti s umístění sídla nebo nájemní smlouva) o doklad o vzniku a trvání zakladatele, je-li právnickou osobou. 3. VZNIK OBECNĚ PROSPĚŠNÉ SPOLEČNOSTI Společnost vzniká zápisem do rejstříku obecně prospěšných společností. Návrh na zápis do rejstříku musí být podán zakladatelem nebo osobou k tomu písemně zmocněnou nejpozději do 90 dnů od založení (sepsání smlouvy nebo zakládací listiny). Návrh se podává u Krajského soudu, v jehož obvodu má obecně prospěšná společnost sídlo a musí k němu být přiložena zakládací listina a doklad o vzniku trvání zakladatele, je-li právnickou osobou. Do rejstříku se zapisují tyto údaje (§ 5 odst. 3 zákona o OPS): a) název, sídlo a identifikační číslo obecně prospěšné společnosti, b) název, sídlo a identifikační číslo zakladatele, je-li právnickou osobou, nebo jméno, rodné číslo, popřípadě datum narození zahraničního zakladatele, nebylo-li rodné číslo přiděleno, a trvalý pobyt zakladatele, je-li zakladatelem fyzická osoba, c) jméno, rodné číslo, u cizích státních příslušníků datum narození, nebylo-li rodné číslo přiděleno, a trvalý pobyt členů správní rady, d) způsob jednání správní rady, e) druh obecně prospěšných služeb, k jejichž poskytování byla obecně prospěšná společnost založena, a předmět doplňkové činnosti, bude-li provozována (§ 17), f) jméno, rodné číslo, u cizích státních příslušníků datum narození, nebylo-li rodné číslo přiděleno, a trvalý pobyt členů dozorčí rady, je-li zřízena. Pokud má obecně prospěšná společnost vykonávat činnosti, k jejichž výkonu se vyžadují zvláštní podmínky, popřípadě způsob jejich provádění, je zakladatel povinen splnění těchto skutečností prokázat. Pro vedení rejstříku a řízení ve věcech rejstříku obdobně ustanovení obchodního zákoníku a občanského soudního řádu o obchodním rejstříku. Ve věcech souvisejících se vznikem obecně prospěšné společnosti za ni do jejího vzniku jedná její zakladatel. Je-li zakladatelů více, jednají společně nebo ten z nich, který byl k tomu písemně zmocněn. 4. ORÁGÁNY OBECNĚ PROSPĚŠNÉ SPOLEČNOSTI Orgány obecně prospěšné společnosti jsou správní rada, ředitel a dozorčí rada. 4.1. SPRÁVNÍ RADA Správní rada je statutárním orgánem obecně prospěšné společnosti. Může mít nejméně tři a nejvýše 15 členů. Platí zde pravidlo dělitelnosti počtu členů správní rady třemi. Funkční období členů je tři roky. Funkci člena správní rady nelze zastávat déle než dvě po sobě jdoucí funkční období. Po šestiletém členství ve správní radě může být stejná osoba opět jejím členem nejdříve po uplynutí jednoho roku. Platí zde obecná neslučitelnost funkcí členů správní a dozorčí rady. Členům správní rady nepřísluší za výkon jejich funkce odměna. Zákonné požadavky pro členství ve správní radě jsou určeny v § 10 odst. 3 a 4. Členem správní rady může být pouze fyzická osoba, která je bezúhonná a má způsobilost k právním úkonům a není ani sama ani osoby jí blízké s touto obecně prospěšnou společností v pracovněprávním nebo jiném obdobném vztahu. Členové správní rady volí ze svého středu předsedu, který svolává a řídí jednání správní rady. Při rozhodování je hlasovací právo členů správní rady rovné. Při rovnosti hlasů rozhoduje hlas předsedy správní rady. Nestanoví-li zakládací listina nebo statut jinak, je správní rada usnášeníschopná, je-li přítomna nadpoloviční většina jejích členů, a k rozhodnutí je třeba souhlasu většiny přítomných členů. Pokud není v zakládací listině stanoveno jinak, správní radu jmenuje zakladatel. Po zajištění určité kontinuity, po prvním jmenování členů správní rady se losem určí jména jedné třetiny členů, jejichž funkční období skončí po roce, a jedné třetiny členů, jejichž funkční období skončí po dvou letech. I teto způsob výměny členů správní rady může být v zakládací listině modifikován. Členství ve správní radě zaniká uplynutím funkčního období, úmrtím člena, odstoupením nebo odvoláním. Zakladatel může člena správní rady odvolat, přestane-li tento člen splňovat podmínky pro členství ve správní radě (viz výše) nebo porušil-li závažným způsobem nebo opakovaně tento zákon, zakládací listinu nebo statut obecně prospěšné společnosti. Novela zákona o obecně prospěšných společnostech stanovila pravidla pro odvolání člena správní rady zakladatelem, případně obcí příslušnou podle sídla obecně prospěšné společnosti. Zakladatel odvolá člena správní rady do jednoho měsíce ode dne, kdy se o důvodu odvolání dozvěděl, nejpozději však do šesti měsíců ode dne, kdy tento důvod nastal. Neodvolá-li zakladatel člena správní rady ve stanovené lhůtě nebo není-li zakladatel a nepřešla-li práva zakladatele na jinou osobu, odvolá člena správní rady obec příslušná podle sídla obecně prospěšné společnosti, a to na návrh statutárního orgánu, popřípadě dozorčího orgánu. Na uvolněná místa členů správní rady jsou nejpozději do 60dnů jmenováni, popřípadě způsobem stanoveným v zakládací listině ustanoveni noví členové. Po marném uplynutí této lhůty jmenuje nové členy správní rady v přenesené působnosti obecní úřad obce příslušné podle sídla obecně prospěšné společnosti, a to na návrh statutárního orgánu, popřípadě dozorčího orgánu. Správní rada je statutárním orgánem obecně prospěšné společnosti. Mezi její pravomoci patří mimo jiné vydat ve lhůtě šesti měsíců ode dne vzniku obecně prospěšné společnosti statut, kterým se podrobněji upraví vnitřní organizace obecně prospěšné společnosti. Údaje ve statutu musí být v souladu s údaji v zakládací listině. Mimo to schvaluje změny zakládací listiny, rozhoduje o zrušení obecně prospěšné společnosti a určuje obecně prospěšnou společnost, které nabídne likvidační zůstatek, dbá na zachovávání účelu, pro který byla obecně prospěšná společnost založena, schvaluje rozpočet obecně prospěšné společnosti a jeho změny, roční účetní závěrku a výroční zprávu. Rozhoduje rovněž o předmětu a rozsahu doplňkových činností obecně prospěšné společnosti nad rámec vymezený v zakládací listině, uděluje souhlas ke zcizení či zastavení nemovitého majetku obecně prospěšné společnosti nebo s jeho pronájmem na dobu delší jednoho roku, pokud statut nestanoví dobu kratší. Mezi další pravomoci patří jmenovat a odvolávat ředitele obecně prospěšné společnosti, dohlížet na jeho činnost a stanovit mu mzdu, pokud podle zakládací listiny je funkce ředitele zřízena, rozhodovat o dalších otázkách, které do působnosti správní rady svěřuje zakládací listina. Zákon stanovuje, že správní rada zasedá nejméně dvakrát ročně. 4. 2. ŘEDITEL Funkce ředitele je zřízena, pokud tak stanoví zakládací listina. Je jmenován, odvoláván a kontrolován správní radou. Ředitelem může být jmenována pouze fyzická osoba, která je bezúhonná a nemůže jím být člen správní rady ani dozorčí rady. Smí se účastnit jednání správní rady s hlasem poradním. Do kompetence ředitele patří řídit činnost obecně prospěšné společnosti, pokud tato činnost není zákonem, zakládací listinou nebo statutem vyhrazena do působnosti správní rady, popřípadě i jiného orgánu obecně prospěšné společnosti. 4.3. DOZORČÍ RADA Dozorčí rada je kontrolním orgánem obecně prospěšné společnosti. Dozorčí radu zřizuje povinně obecně prospěšná společnost, do jejíhož majetku byl vložen majetek státu nebo obce nebo která užívá nemovitý majetek státu nebo obce, a obecně prospěšná společnost, která je povinna účtovat v soustavě podvojného účetnictví. Zřízení dozorčí rady může stanovit i zakládací listina. Dozorčí rada je nejméně tříčlenná a nejvýše sedmičlenná. Členové dozorčí rady volí svého předsedu, který svolává a řídí jednání dozorčí rady. První dozorčí radu jmenuje zakladatel. Dozorčí rada přezkoumává roční účetní závěrku a výroční zprávu obecně prospěšné společnosti, nejméně jedenkrát ročně podává zprávu správní radě o výsledcích své kontrolní činnosti, dohlíží na to, že obecně prospěšná společnost vyvíjí činnost v souladu se zákony a zakládací listinou. Je oprávněna podávat správní radě návrh na odvolání ředitele, nahlížet do účetních knih a jiných dokladů a kontrolovat tam obsažené údaje, svolat mimořádné jednání správní rady, jestliže to vyžadují zájmy obecně prospěšné společnosti. Je povinna upozornit správní radu na porušení zákonů, ustanovení zakládací listiny nebo statutu, na nehospodárné postupy, popřípadě na další nedostatky v činnosti obecně prospěšné společnosti. Členové dozorčí rady mají právo účastnit se jednání správní rady a musí jim být uděleno slovo, pokud o ně požádají. Členové dozorčí rady ani osoby jim blízké nesmí být se společností v pracovněprávním vztahu. 5. ZRUŠENÍ OBECNĚ PROSPĚŠNÉ SPOLEČNOSTI Zániku obecně prospěšné společnosti předchází její zrušení likvidací nebo bez likvidace.Obecně pospěšná společnost se zrušuje: a) uplynutím doby, na kterou byla založena, b) dosažením účelu, pro který byla založena, c) dnem uvedeným v rozhodnutí správní rady o zrušení obecně prospěšné společnosti, d) sloučením, splynutím s jinou obecně prospěšnou společností nebo rozdělením na dvě či více obecně prospěšné společnosti, e) dnem uvedeným v rozhodnutí soudu o zrušení obecně prospěšné společnosti, jinak dnem, kdy toto rozhodnutí nabude právní moci, f) prohlášením konkurzu nebo zamítnutím návrhu na prohlášení konkurzu pro nedostatek majetku. Pokud rozhoduje o zrušení správní rada, je povinna tuto skutečnost oznámit písemně zakladateli nejméně dva měsíce přede dnem, ke kterému má být obecně prospěšná společnost zrušena, jinak toto rozhodnutí pozbude platnosti. Dříve, než je obecně prospěšná společnost podle rozhodnutí správní rady zrušena, může zakladatel toto rozhodnutí změnit nebo zrušit, musí však současně zajistit činnost obecně prospěšné společnosti alespoň v rozsahu, který odpovídá důvodům, pro něž bylo rozhodnutí správní rady změněno nebo zrušeno. Pokud zakladatel změnil nebo zrušil rozhodnutí správní rady v době, kdy již toto rozhodnutí bylo oznámeno rejstříkovému soudu, musí být soudu oznámeno také rozhodnutí zakladatele. Předchozí návrhy správní rady obecně prospěšné společnosti na likvidaci, případně i jmenování likvidátora jsou v takovém případě neúčinné. Není-li zakladatel, vstupuje do jeho práv a povinností jeho právní nástupce. 5.1.NUCENÉ ZRUŠENÍ OBECNĚ PROSPĚŠNÉ SPOLEČNOSTI K nucenému zrušení obecně prospěšné společnosti může dojít rozhodnutím soudu, na návrh státního orgánu, zakladatele nebo osoby, která osvědčí právní zájem. Zákon stanovuje taxativně důvody k nucenému zrušení: a) v uplynulém roce se nekonalo ani jedno zasedání správní rady obecně prospěšné společnosti, b) nebyly jmenovány orgány obecně prospěšné společnosti a dosavadním orgánům skončilo funkční období před více než rokem, c) obecně prospěšná společnost neposkytuje obecně prospěšné služby uvedené v zakládací listině po dobu delší než šest měsíců, d) provozováním doplňkové činnosti došlo v období šesti měsíců opakovaně k ohrožení kvality, rozsahu a dostupnosti obecně prospěšných služeb, k jejichž poskytování byla obecně prospěšná společnost založena, e) obecně prospěšná společnost užívá příjmů ze své činnosti a svěřeného majetku v rozporu s tímto zákonem, f) obecně prospěšná společnost porušuje zákon. Pokud je šance, že obecně prospěšná společnost odstraní příčiny, pro které je zrušení navrženo, soud jí k tomu určí přiměřenou lhůtu. 5.2. ZRUŠENÍ BEZ LIKVIDACE Likvidace se nevyžaduje, jde-li o zrušení obecně prospěšné společnosti sloučením, splynutím či rozdělením. Obecně prospěšná společnost se může sloučit nebo splynout jen s jinou obecně prospěšnou společností, rozdělit se může jen na jiné obecně prospěšné společnosti. Při splynutí přechází majetek, práva a závazky zaniklých společností na společnost novou. Při sloučení přechází majetek, práva a závazky zaniklé společnosti na společnost, se kterou byla tato sloučena. Při rozdělení společnosti přechází jmění zaniklé společnosti na nově vzniklé společnosti. Každá z nově vzniklých společností ručí za závazky, které přešly rozdělením, a to až do výše čistého obchodního jmění, které na společnost přešlo ze zaniklé společnosti. 5.3. ZRUŠENÍ S LIKVIDACÍ Dojde-li ke zrušení obecně prospěšné společnosti bez právního nástupce, je nutno provést její likvidaci. K provedení likvidace jmenuje likvidátora správní rada. Není-li jmenován likvidátor správní radou, jmenuje jej soud. Zákon o obecně prospěšných společnostech obsahuje poměrně podrobnou úpravu likvidace v § 9: Likvidátor při zahájení likvidace ověří, že zakladatelé obecně prospěšné společnosti byli včas o likvidaci informováni; vyzve věřitele a ostatní osoby likvidací dotčené k přihlášení se o svá práva a pohledávky ve lhůtě, která nesmí být kratší než tři měsíce; zveřejní vstupu obecně prospěšné společnosti do likvidace v Obchodním věstníku; oznámí zahájení likvidace obci, v níž obecně prospěšná společnost sídlí, a příslušnému finančnímu úřadu. Postup likvidace se stanoví tak, aby byl zpeněžen pouze majetek nutný pro splnění závazků obecně prospěšné společnosti. Majetek ve vlastnictví obecně prospěšné společnosti tvoří součást likvidační podstaty a použije se k uspokojení pohledávek věřitelů v pořadí jako pohledávky vzniklé po prohlášení konkurzu. Odměna likvidátora se uspokojí v pořadí příslušejícím správci konkurzní podstaty podle zákona o konkurzu a vyrovnání. 6. LIKVIDAČNÍ ZŮSTATEK Jakým způsobem bude naloženo s likvidačním zůstatek po uhrazení závazků obecně prospěšné společnosti může být určeno v zakládací listině. Buď určí přímo obecně prospěšnou společnost, která bude příjemcem takového zůstatku nebo stanoví, že určení takového subjektu provede správní rada v rozhodnutí o zrušení obecně prospěšné společnosti. Není-li v zakládací listině stanoveno jinak, likvidační zůstatek nabídne likvidátor k převodu obci, ve které sídlí obecně prospěšná společnost v likvidaci. Bezúplatně lze likvidační zůstatek převést na obec pouze za podmínky, že se obec smluvně zaváže jej využít v plném rozsahu k zajišťování obecně prospěšných služeb. Pokud obec do 30 dnů od doručení nabídky nepotvrdí písemně úmysl převzít likvidační zůstatek, přechází likvidační zůstatek na Českou republiku a likvidátor zajistí jeho předání Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových. Česká republika je povinna likvidační zůstatek použít k poskytování obecně prospěšných služeb. 7. ZÁNIK OBECNĚ PROSPĚŠNÉ SPOLEČNOSTI Do 30 dnů po skončení likvidace podá likvidátor rejstříkovému soudu návrh na výmaz obecně prospěšné společnosti z rejstříku. Obecně prospěšná společnost zaniká dnem výmazu z rejstříku. Pro zánik zrušené obecně prospěšné společnosti, jakož i pro přechod práv a závazků se mimo zákona o OPS obdobně užijí ustanovení obchodního zákoníku. Zániku předchází zrušení společnosti s likvidací nebo bez likvidace (zrušuje-li sloučením či splynutím s jinou obecně prospěšnou společností nebo rozdělením na jiné obecně prospěšné společnosti). 8. Účetnictví obecně prospěšné společnosti Společnost musí vést podvojné účetnictví, jestliže provozuje doplňkovou činnost nebo její celkové příjmy přesáhly 3 mil. Kč, v jiném případě smí vést účetnictví zjednodušeným způsobem (do konce roku 2004, pak již vždy podvojné účetnictví). Obecně prospěšná společnost je povinna v účetnictví oddělit náklady a výnosy spojené s doplňkovými činnostmi, náklady a výnosy spojené s obecně prospěšnými službami a náklady a výnosy související se správou společnosti. Roční účetní závěrku musí ověřit auditor, jestliže společnost nezřídila dozorčí radu nebo výše jejího čistého obratu přesáhla 10 mil. Kč nebo přijala příspěvky ze veřejných rozpočtů ve výši nejméně 1 mil. Kč. 9. VÝROČNÍ ZPRÁVA Obecně prospěšná společnost má povinnost zveřejnit výroční zprávu nejpozději do 6 měsíců od skončení hodnoceného období, kdy hodnoceným obdobím je předchozí kalendářní rok. Jestliže společnost poskytuje obecně prospěšné služby v oblasti výchovy a vzdělání, může ve statutu upravit hodnocené období na školní rok. Výroční zpráva obsahuje především: a) přehled činností s uvedením vztahu k účelu společnosti; b) roční účetní závěrku s hodnocením; c) výrok auditora, pokud byla auditorem ověřována; d) přehled o peněžních příjmech a výdajích; e) přehled rozsahu příjmů v členění podle zdrojů; f) vývoj a konečný stav fondů; g) stav a pohyb majetku a závazků; h) úplný objem výdajů (nákladů) v členění na výdaje (náklady) pro plnění obecně prospěšných služeb, pro plnění doplňkových činnosti a na správu společnosti; i) změny zakládací listiny a složení řídících orgánů; j) další údaje, které určí správní rada Výroční zpráva musí být veřejně přístupná.