Vítejte na marketingu Fáze marketingového výzkumu Způsoby výběru Typy výběrových plánů: n Výběr na základě dobrovolnosti n Výběr na základě dostupnosti n Kvótní výběr n Náhodný výběr -- základní typ: prostý náhodný výběr Náhrady prostého náhodného výběru: n Stratifikovaný náhodný výběr n Vícestupňový shlukový výběr n Systematický výběr Informace a data Informace mají být: n Relevantní n Validní n Reliabilní n Pohotové n Rentabilní Rozdělení dat: n Harddata vs. softdata n Primární vs. sekundární Typy výzkumů n Výzkum v terénu (field research) x výzkum od stolu (desk research) n Primární výzkum x sekundární výzkum n Longitudinální výzkum x ad hoc výzkum n Základní výzkum x aplikovaný výzkum Z obecně metodologického hlediska rozlišujeme: popisný (deskriptivní), kauzální (diagnostický) a předpovědní (prognostický) výzkum n Kvantitativní výzkum x kvalitativní výzkum Základní techniky kvalitativního výzkumu založené na metodě dotazování n Individuální hloubkové rozhovory (modifikace -- mystery shopping) n Skupinové rozhovory (focus group) n Psychologická extrapolace - projektivní techniky - asociativní postupy - speciální škálovací postupy - přiřazovací techniky Základní techniky metody pozorování Klasifikace podle dimenzí: nSkryté-otevřené nZúčastněné-nezúčastněné nStrukturované-nestrukturované nPozorování v uměné situaci-v přirozené situaci nPozorování sebe samého-někoho jiného Forma interakce: Úplný účastník, účastník jako pozorovatel, pozorovatel jako účastník, úplný pozorovatel Základní techniky kvantitativního výzkumu založené na metodě dotazování n Písemné dotazování n Osobní rozhovor (interview) n Telefonické dotazování Použité zdroje n Armstrong, G., Kotler, P. Marketing n Marketing -- distanční studijní opora n Svobodová, H., Mynářová, L., Kačer, R. Informace pro marketing