* dodávka IT a nikoliv strategické výhody * celopodniková a IT strategie nejsou synergické * nezlomná víra v existenci nejlepšího řešení * kvalita versus čas -- spojené nádoby * obhajitelné potřeby a specifikace jasných cílů * kvalifikace pracovníků dodavatele je nízká -- neznalost potřebných procesů -- neznalost cizích jazyků -- dodavatel předpokládá, že se seznámí s procesy v průběhu implementace * poskytované služby nejsou kvalitní * dodavatel neumí kvalifikovaně vysvětlit tvorbu ceny * dodavatel nezná metody řízení procesů (TOC,BSC,..) * lokální působnost dodavatele -- vratký distribuční řetězec * minimální počet implementací * málo zkušeností a málo konzultantů * dodavatel neumí formulovat přínosy a vysvětlit, jak přínosů dosáhnout Výsledkem výběru špatného dodavatele je neúspěch projektu, nesplněná očekávání, finanční ztráty a celková nespokojenost zákazníka * nejednoznačně definované důvody pro změnu * neznalost skutečných omezení * nepřipravenost zákazníka implementovat ERP -- technická i organizační * malá angažovanost vrcholového vedení * prosazování partikulárních zájmů * podcenění hodnocení přínosů * není kladen důraz na standardizaci podnikových procesů * IT strategie není v souladu s toky práce * rozdílné pohledy na hodnocení dodávky jako celku * partikulární zájmy těch, kteří rozhodují * výběr nevhodných hodnotících kriterií (metrik) * nepochopení vzniku dlouhodobého obchodního partnerství tandemu zákazník-dodavatel * špatná nabídka -- nesprávný cenový odhad -- nesprávné termíny -- špatně zvolená struktura licence * nedostatečné smluvní zabezpečení -- nevyvážená smlouva -- špatně ošetřené kolizní stavy -- špatně ošetřené doby odezvy na poruchu * podcenění schopnosti dodavatele zajistit finanční krytí z cizích zdrojů * dodavatel nemá metodické pokyny pro řízení projektů implementace * nejasné kompetence v řízení projektů u obou obchodních partnerů * termíny dodávek se zpožďují -- nedodržují * rozpočty jsou překračovány * nesprávné metriky pro akceptaci předávaných služeb a SW produktů * neexistují korekční mechanizmy proti vnějším poruchám * špatná pověst zákazníka * platební morálka zákazníka- ohrožení cash-flow * pracovníci zákazníka mají malou nebo nepotřebnou kvalifikaci * špatný projekt je úrodnou půdou pro získání badwill * špatné projekty vedou k migraci zdrojů ke konkurenci * finanční ztráty * oslabení pozice na trhu * zastaralá koncepce- systém je neperspektivní * nízká výkonnost systému * nestabilní databáze, dlouhé odezvy * nekompatibilita s dalšími SW a HW platformami * výsledky nejsou spolehlivé * systém se špatně parametrizuje * obtížný upgrade * obtížná údržba * nedostupné vývojové nástroje * nedostatečná funkčnost nebo naopak zbytečná funkčnost * neodpovídající zabezpečení systému * malá provázanost na další aplikace * Prodloužení termínu spuštění nového systému! * Prodloužení užívání starého systému! * Vyšší náklady! * Nedostatečná funkčnost! * Nedostatečná spolehlivost! * Nedostatečná podpora! * Je to pouze nutné zlo! Získali jsme zkušenost, ze které se za několik let můžeme poučit!