O čem budou semináře? Cílem seminářů je... ...procvičit a hlouběji porozumět tématům, o kterých uslyšíte na přednáškách Jak budeme pracovat? • modelové situace prostřednictvím fiktivních firem • případové studie a jejich řešení • diskuze nad problémy z oblasti lidských zdrojů … Co je důležité? • ze seminářů si nejvíce odnesete, když se budete aktivně podílet na jejich tvorbě • připravujte se na semináře a pracujte v týmu • podělte se o své zkušenosti Struktura seminářů §na začátku: prezentace skupinové práce z minulého semináře (PC+projektor) §uprostřed: práce ve skupinách, samostatná práce podle zadání (fiktivní firma, případové studie aj.) §doma: dopracování tématu ze semináře, převedení do elektronické podoby, vyvěšení do ISu den před seminářem Dnešní seminář • soutěž o nejatraktivnějšího zaměstnavatele • SWOT analýza vlastní osobnosti • založení fiktivní firmy střední velikosti (20-80 ZCů) – práce v pětičlenných skupinách – název – místo působení – čím se zabývá, obor podnikání – hrubou organizační strukturu (které úseky, kolik lidí v úseku) – rozpracovat, které činnosti spadjí pod jednotlivé úseky – sebe dosaďte do čela jednotlivých úseků – vize rozvoje firmy (kde budeme za 5 let v jednotlivých segmentech naší činnosti) a jednotlivé cíle, naplňující tuto vizi SWOT analýza vlastní osobnosti Plán vlastního rozvoje Navážeme na SWOT analýzu vlastní osobnosti „plán vlastního rozvoje“ = způsob, jak se posunout dál… n zhodnocení současné situace – identifikovat slabé stránky a vybrat si z nich 2 oblasti n (identifikace příčin – PROČ???) n stanovení cílů, kterých chceme dosáhnout n strategie – plán činností – naplánovat jednotlivé kroky - jak chceme cílů dosáhnout (zlepšení výkonu na současném prac. místě, zlepšení / získání dovedností, rozšíření znalostí, …) n realizace n vyhodnocení – co se podařilo / nepodařilo a proč?