• dodávka IT a nikoliv strategické výhody • celopodniková a IT strategie nejsou synergické • nezlomná víra v existenci nejlepšího řešení • kvalita versus čas – spojené nádoby • obhajitelné potřeby a specifikace jasných cílů • kvalifikace pracovníků dodavatele je nízká – neznalost potřebných procesů – neznalost cizích jazyků – dodavatel předpokládá, že se seznámí s procesy v průběhu implementace • poskytované služby nejsou kvalitní • dodavatel neumí kvalifikovaně vysvětlit tvorbu ceny • dodavatel nezná metody řízení procesů (TOC,BSC,..) • lokální působnost dodavatele – vratký distribuční řetězec • minimální počet implementací • málo zkušeností a málo konzultantů • dodavatel neumí formulovat přínosy a vysvětlit, jak přínosů dosáhnout Výsledkem výběru špatného dodavatele je neúspěch projektu, nesplněná očekávání, finanční ztráty a celková nespokojenost zákazníka • nejednoznačně definované důvody pro změnu • neznalost skutečných omezení • nepřipravenost zákazníka implementovat ERP – technická i organizační • malá angažovanost vrcholového vedení • prosazování partikulárních zájmů • podcenění hodnocení přínosů • není kladen důraz na standardizaci podnikových procesů • IT strategie není v souladu s toky práce • rozdílné pohledy na hodnocení dodávky jako celku • partikulární zájmy těch, kteří rozhodují • výběr nevhodných hodnotících kriterií (metrik) • nepochopení vzniku dlouhodobého obchodního partnerství tandemu zákazník-dodavatel • špatná nabídka – nesprávný cenový odhad – nesprávné termíny – špatně zvolená struktura licence • nedostatečné smluvní zabezpečení – nevyvážená smlouva – špatně ošetřené kolizní stavy – špatně ošetřené doby odezvy na poruchu • podcenění schopnosti dodavatele zajistit finanční krytí z cizích zdrojů • dodavatel nemá metodické pokyny pro řízení projektů implementace • nejasné kompetence v řízení projektů u obou obchodních partnerů • termíny dodávek se zpožďují – nedodržují • rozpočty jsou překračovány • nesprávné metriky pro akceptaci předávaných služeb a SW produktů • neexistují korekční mechanizmy proti vnějším poruchám • špatná pověst zákazníka • platební morálka zákazníka- ohrožení cash-flow • pracovníci zákazníka mají malou nebo nepotřebnou kvalifikaci • špatný projekt je úrodnou půdou pro získání badwill • špatné projekty vedou k migraci zdrojů ke konkurenci • finanční ztráty • oslabení pozice na trhu • zastaralá koncepce- systém je neperspektivní • nízká výkonnost systému • nestabilní databáze, dlouhé odezvy • nekompatibilita s dalšími SW a HW platformami • výsledky nejsou spolehlivé • systém se špatně parametrizuje • obtížný upgrade • obtížná údržba • nedostupné vývojové nástroje • nedostatečná funkčnost nebo naopak zbytečná funkčnost • neodpovídající zabezpečení systému • malá provázanost na další aplikace • Prodloužení termínu spuštění nového systému! • Prodloužení užívání starého systému! • Vyšší náklady! • Nedostatečná funkčnost! • Nedostatečná spolehlivost! • Nedostatečná podpora! • Je to pouze nutné zlo! Získali jsme zkušenost, ze které se za několik let můžeme poučit!