Žádost o grant 1. Průvodní dopis n Identifikuje vaši organizaci (případně i vaši partnerskou organizaci, se kterou žádáte o grant. n Jasně říká, co posíláte, komu a proč (např. se můžete odvolat na vyhlášený grantový konkurs). n Dopis je podepsán koordinátorem nebo výkonným vedoucím organizace. 2. Souhrn n Není delší než 1 strana. n Nastiňuje problém, který chcete řešit a navrhované řešení. n Udává celkové náklady projektu a částku, o kterou sponzora žádáte. 3. Představení n Stručně popisuje organizaci. n Vyzdvihuje úspěchy dosažené vaší organizací. n Vysvětluje, jaké máte finanční zdroje pro vaše další programy a projekty. n Uvádí seznam dalších institucí, které jste žádali o podporu na tento projekt. n Přesvědčuje o způsobilosti, důvěryhodnosti a odpovědnosti vaší organizace. 4. Definice problému n Udává, v čem daný problém spočívá. n Popisuje příčiny vzniku problému. n Poukazuje na jeho závažnost a na možné následky, nebude-li řešen. n Ukazuje na jeho rozšíření a četnost výskytu. n Obsahuje základní data o daném problému (vč. zdroje těchto informací) n Uvádí, kolika postiženým osobám projekt pomůže a jakým způsobem. n Definice problému ukazuje, jak vaše organizace problém chápe. 5. Cíl n Logicky vyplývá z definice problému. n Stanovuje v širším měřítku, čeho chce organizace dosáhnout. n Uvádí, jak dosažení tohoto cíle zmenší či zcela odstraní daný problém. n Je realistický. 6. Dílčí cíle n Logicky navazují na stanovený cíl. n Jsou specifické a zahrnují již konkrétní aktivity. n Za každý dílčí cíl je někdo zodpovědný, stejně jako za dodržení jeho časového rámce. n Úspěchy i chyby jsou měřitelné. n Je možné jich dosáhnout ve stanoveném rámci a čase. 7. Metody n Logicky souvisí s dílčími cíli. n Popisují, jak bude jednotlivých dílčích cílů dosaženo. n Vysvětlují, proč byly dané metody vybrány a uvádí, které další metody byly zvažovány a nakonec zamítnuty. n Vyjmenovávají potřebné odborníky, jejich odbornost, kvalifikaci a kompetence. n Dále jsou zde vyjmenovány materiály, zařízení a prostory potřebné pro realizaci projektu. n Je zde třeba mimo jiné uvést, jak bude projekt koordinován. n Vysvětlete, jak mohou projekt ovlivňovat vaši klienti, tedy příjemci poskytovaných služeb. 8. Hodnocení n Uvádí, jak budete měřit úspěch projektu. n Metody pro hodnocení. n Určete, co bude hodnoceno průběžně a co až na závěr projektu. n Uveďte, kdo bude hodnocení provádět. n Popište způsob, jak se budou na hodnocení podílet vaši klienti. n Vysvětlete, jak budou využity výsledky projektu, jak a s kým se o ně podělíte. 9. Rozpočet n Odpovídá dílčím cílům a vybraným metodám projektu. n Musí být srozumitelný. n Všechny položky rozpočtu jsou oprávněné. n Obsahuje očekávané náklady a předpokládané příjmy. n Uvádí výčet nefinančních darů a příjmů (např. materiál nebo služby poskytnuty zdarma pro tento projekt). n Vyhýbá se chybným kalkulacím. n Je srovnatelný s rozpočty podobných projektů. 10. Minulé a budoucí financování projektu n Uvádí zdroje, kterými byl projekt financován v minulosti. n Stanovuje, jak velkou finanční podporu (a z jakých zdrojů) musíte zajistit pro pokračování projektu v budoucnu. n Vysvětluje, jaká je pravděpodobnost získání finančních prostředků z těchto zdrojů. 11. Materiály podporující organizaci n Doporučující dopisy od klíčových osob a organizací. n Životopis klíčových pracovníků. n Zahrnuje podporujících materiály jako např. novinové články, brožury, programové příručky. n Poslední výroční zpráva. n Přiložte zápis ze schůzek, kde byl projekt projednáván a odsouhlasena jeho realizace.