Veletrhy a výstavy v EU Účast na VaV • MKT cíle nebo strategie (cíle všeobecné, komunikační, produkční, v oblasti cen a podmínek, v oblasti distribuce) • Průzkum trhu (potenciál teritoria) • Typ a význam, potenciál a kvalita akce • Možnosti a zkušenosti firmy • Cíle a aktivity ohledně VaV: spojené s prodejem, sběrem informací, navazováním kontaktů a vztahů, vytvářením a podporou image, motivací zaměstnanců, prodejců i zákazníků l E cca 20% kom. rozpočtu (USA cca 10%) l „mezinárodní“ regionální i lokální VaV! Výběr VaV http://www.mpo.cz/cz/zahranicni-obchod/podpora-exportu/ l Hospodářské komory l Ministerstva (obchodu…) l http://www.mzv.cz/wwwo/mzv/stat.asp?StaID={49731903-28C4-4FF4-B89C-0DC811865B78} l Odborná sdružení l Česká zastoupení zahraničních veletrhů (např. Deutsche Messe Hannover, Messe Frankfurt, Leipziger Messe, Záhřebský veletrh – Integra Praha, Výstaviště Nitra, Plovdiv Via Expo, Reed Messe Wien - Progres Partners Advertising Praha, Hungexpo Budapest, Messe Muenchen – Expo-Consult+service Brno) l Česko-německá obchodní a průmyslová komora (ww.dtihk.cz) – Messe Berlin, Messe Stuttgart, Nuernberg Messe l SOVA ČR (Společenstvo organizátorů veletržních a výstavních akcí) www.sovacr.cz, www.czechfairs.cz (oficiální katalog VaV v ČR a SR) l Databáze: ITD – International Tradeshow Directory (2x do roka, v AJ, 7500,- Kč, 8500 - 12 000 akcí ve 114 - 120 zemích), www.expo.cz, www.expodatabase.com l www.veletrhyavystavy.cz (ČR a zahraničí) l www.ufi.org (The Global Association of the Exhibition Industry) l Národní a mezinárodní asociace (např. Itálie – AEFI, Švédsko – Fairlink AB, Francie – FSCF, Nizozemí – InterExpo a Fbtn, Polsko – PTFC, VB – AEO, Španělsko – AFE, Belgie a Lucembursko – FEBELUX, Finsko – FUTFO…) l Veletrhy Brno, Messag time, Rapid, Teris2002, Zephyr, Incheba Praha, Czechtrade – cca 85 mezinárodních veletrhů s oficiální českou účastí (tendr MPO ČR) Náklady na technickou realizaci l Cena za 1 m2 plochy l Cena za 1 m2 stavby stánku l Cena grafiky, výzdoby… l Vybavení stánku (mobiliář, voda, elektřina, telefon, fax, internet, dataprojektor, kuchyňka… l Doprava exponátů a panelů l Spediční, skladovací a manipulační náklady l Náklady realizačního týmu v místě konání (doprava, mzdy, diety, ubytování, místní transfery…) Náklady veletržního týmu l Cestovní náklady veletržního týmu (viz výše) l Náklady spojené s návštěvou VIP l Náklady na místní hostesky Rozpočet doprovodné propagace l Inzerát v odborném tisku l Inzerát ve veletržním katalogu l Pozvánky a jejich rozsev l Propagační materiály a předměty l Tisková konference l Setkání s partnery l Placené články… Náklady veletržního týmu l Cestovní náklady veletržního týmu (viz výše) l Náklady spojené s návštěvou VIP l Náklady na místní hostesky Aktivity (technické) spojené s VaV l Kontaktování veletržní správy, resp. zastoupení (předběžná objednávka plochy a sjednání platebních podmínek – výběr lokality), posouzení možností realizace l Definitivní objednávka plochy, zápis a reklama v katalogu vystavovatelů, objednávka dalších služeb (elektřina, voda…), platba zápisného a zálohy l Návrh stánku l Výběr realizační firmy, dopravce a speditéra l Obsah a rozsah doprovodného programu l Příprava a zaslání pozvánek l Příprava doprovodních dokladů pro exponáty l Objednání jízdenek, ubytování a příprava průběhu pobytu v místě VaV l Balení exponátů, propagačních materiálů…,signování, kontrola úplnosti zásilky, správnosti signa l Prověření záruk včasnosti dodávky a způsobu pojištění zásilky dopravcem… Příjezd na VaV l Příjezd na VaV l Převzetí plochy, příp. celého stánku l Vyřízení formalit, uložení zásilky a uskladnění přepravních beden pro zpětný transport l Příp. stavba stánku, resp. kontrola stánku l Zabezpečení sekretariátní služby příp. kontaktu s tiskovým střediskem l Zabezpečení úklidu Realizace VaV Vyhodnocení VaV Úkol: l Vybrat veletrh v zahraničí a najít informace o cenách, možnostech, omezeních atd. v případě zájmu o účast