ZADÁNÍ pro práci ve skupinách: 1. vcítit se do pozice zástupce firmy, která se má zúčastnit jako vystavovatel veletrhu 2. zvolit si veletrh dle kalendáře BVV 3. zvolit si název firmy + další popis společnosti (část 1) 4. navrhnout rozdělení marketingového rozpočtu dle jednotlivých marketingových nástrojů a časově rozlišit použití jednotlivých nástrojů (část 2) 5. zvolit si cíl účasti na veletrhu (příloha 3) 6. určit strukturu nákladů - s čím by měl vystavovatel počítat (náklady za pronájem plochy, za výstavbu stánku + všechny ostatní výdaje ...) – část 4 JAK USPĚT NA VELETRHU PRACOVNÍ SEŠIT Textové pole: Místo pro logo veletrhu/akce ..................................................... ........................................................ jméno účastníka název zvolené (fiktivní) firmy 1. Zadání základních údajů o firmě Ø Nejdříve zadejte obor, podnik a výrobek pro určení "sféry" podnikání. Do následujícího formuláře si vepište co možná nejvíce údajů, které Vám pomohou při modelování veletržního vystoupení. * Popis společnosti = Výchozí marketingová situace vystavovatele: Název společnosti : Právní forma : Sídlo : Počet zaměstnanců : Velikost obratu : Podíl společnosti na trhu (pozice na trhu) : Co ovlivňuje naše postavení na trhu?: Hlavní cíle pro příští období: Kdo jsou naši zákazníci : Velikost mkt rozpočtu : z toho na veletrhy : * Popis výrobků / služeb : 2. Komunikační mix – podpora účasti Stanovte velikost mkt rozpočtu firmy a %tní velikost přidělených finančních prostředků z marketingového rozpočtu na jednotlivé marketingové nástroje % přidělených finančních prostředků z mkt rozpočtu Kč Přímý prodej Direct marketing On-line média Televize Rozhlas Odborné časopisy Veletrh Firemní prezentace Venkovní reklama Telemarketing Sponzoring Public relations Noviny Podpora prodeje Reklamní předměty … … CELKEM 100% x Kč Definujte použití výše uvedených nástrojů v časovém plánu příprav pro veletrh. NÁSTROJE 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Přímý prodej Direct marketing On-line média Televize Rozhlas Odborné časopisy Veletrh Konání veletrhu Firemní prezentace Venkovní reklama Telemarketing Sponzoring Public relations Noviny Podpora prodeje Reklamní předměty … … 3. Hlavní a vedlejší cíle účasti na veletrhu Ø Definujte cíle veletrhu (obecně) a aplikujte je konkrétně pro svůj podnik DOPORUČENÍ: Možný obsah cíle vybírejte podle tohoto směru uvažování, jak formuluji své cíle: ¨ Co chci komunikovat ? .. př. : Novinku ........................................... ¨ Koho chci zasáhnout ? .. př.: Inovátory ........................................ ¨ Co chci říci ? .. př.: Už je tu pro vás ............................... ¨ Čeho chci dosáhnout ? .. př.: Rychlé uvedení na trh ...................... Návrh hlavního veletržního cíle : Návrh vedlejších veletržních cílů : Jak přizpůsobíte účast na veletrhu těmto cílům? Definujte cílové skupiny návštěvníků veletrhu (uveďte přesný profil skupin, na které se chcete na veletrhu zaměřit + důvody výběru těchto cílových skupin) Cílová skupina důvody PŘÍKLADY VELETRŽNÍCH CÍLŮ Kontaktní cíle q Se stávajícími zákazníky q S novými zákazníky q Péče o kontakty s médii Prodejní cíle q Uzavírání obchodů se stávajícími zákazníky q Navázání obchodních kontaktů (počet) q Prosazení nových, příp. změněných podmínek Prezentační / komunikační cíle q Produktové novinky q Předvedení standardních produktů q Předvedení aplikačních výhod q Upevnění stupně popularity – úrovně povědomí q Prezentace změny image Distribuční cíle q Podpora dosavadních zprostředkovatelů odbytu q Získávání nových obchodních partnerů q Kooperační dohody q Vstup na nové trhy Informační cíle q Informace o soutěži na trhu / o konkurenci q Informace o přáních zákazníka a o jeho názorech 4. Veletržní rozpočet firmy PLÁN (Kč) SKUTEČNOST (Kč) Náklady na veletržní stánek Náklady vynaložené před veletrhem Náklady vzniklé v souvislosti s provozem stánku Náklady na provoz stánku