Technologie Workflow Cesta k flexibilitě J.Skorkovský ESF MU > Workflow I bInteligentní směrování informací bPředem popsaná organizační pravidla bWorkflow = „tok práce“ bWorkflow=„tok dokumentů“ bKlíčová aplikace budoucnosti bForreset [USA] : 2/3 společností považují své klíčové aplikace za málo flexibilní a uvažují o jejich rozšíření nebo výměně. > Workflow II bSnadná konfigurace bez programování bTvorba i velmi komplexních procesů bMožnost rychlé změny podnikových procesů - proč ? -> nové tržní příležitosti bEfektivní řízení bTransparentní procesy a lepší úroveň jejich řízení bVazba na organizační strukturu včetně modelování > Workflow III b Možnost spolupráce skupiny na vytváření dokumentů bSměrování dokumentů na základě : •konkrétní uživatel (konkrétní adresa] •funkce nebo dovednost bKaždý uživatel - > množina jeho úloh bSeznam událostí -> vazba na standardní IS bMožnost schválit dokumenty bMožnost vracet dokumenty b > Workflow IV bMožnost předávat doklad nadřízenému bPřehled co se děje s vybraným dokumentem bAutor je automaticky informován o tom co se děje s jeho dokumentem bVazba na e-mail a pager bTvorba a kontrola výtěžnosti pracovníků bSledování nákladů bRůst produktivity b Úspora personálních nákladů > Workflow V b Evidence historie toku všech dokumentů bZohlednění nepřítomnosti uživatelů •nemoc •dovolená •služební cesta •školení mimo organizaci •ve výpovědní lhůtě >