titlemaster_med Ishikawa fishbone diagram Skorkovský ESF MU KPH Úvod (FBD= fishbone diagram) nFDB je nástroj pro zjištění vztahů: n n n nPoužívá se při řízení kvality zvláště v automobilovém průmyslu nJe součástí nástrojů pro vytvoření tkzv. 8D reportu (8 disciplines=FBD+5WHYs+PA+Q) nDalším nástrojem je 5 WHYs – bude objasněno nDalším nástrojem je PARETO=PA analýza n n Následek Příčiny Fishbone diagram Nespokojený dělník Machines Management Mother Nature Men (Methods, Material, Manpower, Measurement, Machines) Školení Plat Zastaralé Nebezpečné Zákeřný Neschopný Moc teplo Strašná zima Vybrané problémy při podpoře ERP I ndlouhá doba odezvy na požadavky npožadavek směrovaný na nesprávného konzultanta nšpatná dokumentace o servisním zásahu -> opakování stejných dotazů různými lidmi v různém čase nřešení sporů reklamace-standardní servis nvýše poplatků 1.kolik se platí (komu, typ úlohy, typ chyby)->viz diagram 2.od kdy se fakturovaný čas počítá (doba odezvy) 1.převzetí dotazu (požadavku) - vyřešeno 2.zahájení řešení-vyřešeno 3.zahájení řešení- implementace vadné části 4. l Vybrané problémy při podpoře ERP II nnedostatečné školení uživatelů zákazníka nnekvalitní konzultanti dodavatele nnesprávně zvolné komunikační pravidlo 1.telefon 2.e-mail 3.SKYPE nnezájem vedení obou zúčastněných stran nco je to doba reakce na požadavek ncharakterizace typů chyb a dob reakce jim přiřazeným 1.okamžitě po převzetí požadavku (nejvyšší cena) 2.do 1 hod 3.do 12 hod 4.do 1 dne 5.do 2 pracovních dnů (požadavek-pátek – zahájení řešení 6.do roka a do dne Lomikare …. n ndoba reakce dodavatele (integrátora ERP) -> doba reakce výrobce ERP (distributora) -> vazba Microsoft Partner->Microsoft Czech Republic n n 1. n Diagram času odezvy převzetí požadavku vyhledání vhodného konzultanta integrátora (KI) KI zahájí řešení KI vyřešil KI nevyřešil řešení KI předáno klientovi předáno distributorovi (D) D zahájil práci D vyřešil D předal I KI předal klientovi DOBA ODEZVY I DOBA ODEZVY II = aktivní práce = prostoje nebo marná snaha Fishbone diagram-podpora Nespokojený zákazník Machines Management Mother Nature Men (Methods, Material, Manpower, Measurement, Machines) Flegmatik reaguje později Cholerik se hádá s klientem i s Help Deskem Špatný SW pro podporu (HELP DESK) Nesprávná komunikace Zajímá se jen o golf Neschopný Konzultanti mají chřipku Konzultant si bere dovolenou Nižší kvalita konzultantů jádro Toy-Poodle-For-Sale CRT – příklad Zdroj : Ing.Eva Křiváková,DP 2010 (is.muni.cz) Ishikawa – navazuje na CRT Zdroj : Ing.Eva Křiváková,DP 2010 (is.muni.cz) Nespokojený zaměstnanec I Nespokojený zaměstnanec II 5WHYs nWHY 1 :Proč se mi zastavilo auto ? nNebyl benzin v nádrži nWHY 2 :Proč nebyl benzin v nádrži ? nNekoupil jsem ho ráno cestou do práce nWHY 3 :Proč jsem ho nekoupil ? nNeměl jsem peníze nWHY 4 : Proč jsi neměl peníze ? nProhrál jsem je večer v pokeru nWHY 5 : Proč jsi to prohrál? nNeumím blafovat s prázdnou rukou n 5WHYs w-you're-bluffing%20(2) no%2520petrol Příčina Následek