‹#› ‹#› CRM a jeho možné využití Ing. Jaromír Skorkovský, Csc. ‹#› Základní témata §Terminologie §Centralizované a distribuované obchodní DB §Důvody používání CRM §Obchodní část ERP <->CRM jako součást ERP §Karta partnera <->Karta kontaktu §Profily a hodnocení §Segmentace a kampaně ‹#› Zjednodušené schéma obchodu s ERP CRM ERP 1 ERP 2 ERP n Úkol 1 Úkol 2 Úkol p Karta zákazníka Nabídka Úkol p+1 Úkol p+2 Úkol q Příležitost Příležitost Produkty Finanční odhad obchodu Odhad úspěchu v % Interakce 20000 Schůzka 70% ‹#› Karta kontaktů a postup činností §Karta kontaktu typu společnost a osoba §Karta kontaktů vybrané společnosti §Charakteristika kontaktu – profily, technologie,.. §Jednání - interakce §Připojení obchodní příležitosti a její specifikace §Postup fázemi obchodního případu §Vytvoření karty zákazníka <-> karta kontaktu pomocí vybrané §Nabídka, segmenty, kampaně,…… §Hodnocení úspěšnosti ‹#› Karta kontaktu- společnost (hlavička karty) I ‹#› Karta kontaktu – osoba (hlavička karty) I ‹#› Profil kontaktu( společnost) - dotazník ‹#› Profil kontaktu (osoba) - dotazník ‹#› Profil typu Paretova analýzy (ABC) Detaily otázky ‹#› Karty kontaktů po doplnění profilů Karta kontaktu (společnost) Karta kontaktu (osoba) ‹#› První interakce Karta kontaktu (společnost) ‹#› První interakce Karta kontaktu (společnost) ‹#› Vytvořená položka protokolu první interakce Karta kontaktu (společnost) Ctrl-F5 ‹#› Děkovný dopis generovaný CRM ‹#› Druhá interakce – ze strany prospektu ‹#› Druhá interakce – ze strany prospektu ‹#› Další vytvořené položky protokolu Karta kontaktu (společnost) Ctrl-F5 Třetí položka po schůzce, Jejíž výsledek je vytvoření příležitosti. Je zde již náklad na cestu Ctrl-F5 ‹#› Vytvoření příležitosti u karty kontaktu Jedna z obrazovek „wizarda“ při vytváření příležitosti ‹#› Karta příležitosti ‹#› Karta příležitosti – řádek příležitosti (část řádku) Fáze příležitosti ‹#› Karta příležitosti – přiřazení úkolu Karta příležitosti Karta kontaktu (společnost) Jedna z obrazovek „wizarda“ při vytváření úkolu ‹#› Karta příležitosti – přiřazené úkol (aktivity) Karta kontaktu (společnost) ‹#› Postup vývoje obchodního případu (příležitosti) ‹#› Vytvoření zákazníka z karty kontaktu Karta kontaktu (společnost) Karta zákazníka ‹#› Karta zákazníka ‹#› Nabídka přiřazená k příležitosti Nabídka se dá vytvářet z oblasti Prodeje a pohledávek nebo i z Karty kontaktu Ceny v této prezentaci jsou smyšlené a neodpovídají skutečnosti ! ‹#› Kampaň – nástroj pro získání nových zákazníků •Typ kampaně (akce, cenová úprava,… •Cíl kampaně •Oslovený segment a metody jeho výběru •Hodnocení účinnosti kampaně •Příležitosti spojené s kampaní •Úkoly spojené s kampaní •Aktivace cen, zaslání dopisů nebo mailů,… • ‹#› Karta kampaně ‹#› Kampaň-segment Kampaň Segment Vytvoření segmentu ‹#› Segment – záložka Interakce ‹#› Segment – záložka Kampaň a evidované segmenty Evidované segmenty ‹#› Segment – funkce přidat kontakty Segment ‹#› Segment – funkce výběr profilu dle dotazníků I ‹#› Segment – funkce výběr profilu dle dotazníků II ‹#› Karta kampaně Kampaň Aktivovat/Deaktivovat Prodejní ceny/řádkové slevy na kartách zboží ‹#› Karta zboží I Prodejní ceny (jednotková cena je 200 Kč) ‹#› Zjednodušené schéma využívání ERP ERP Transakce - položky DB ERP Partneři Zprávy Náhledy sample2002-Graphs Informace Informace (trendy) Znalost metod řízení procesů a metrik Rozhodnutí Podnik keys Klíčová znalost keys Klíčová rozhodnutí ‹#› Hotel Savoy kdesi v neznámé zemi před zavedením CRM African Hotel ‹#› Klienti plní nadějí přijíždějí do Savoye, po uplatnění CRM metod Malawi - Joyful crowd ‹#› Nespokojení klienti hotelů, kteří CRM podceňují a tedy i nevyužívají Funeral George (3) ‹#› Za pozornost Vám děkuje Jaromír Skorkovský Alternativní text: „Za pozornost Vám děkuje“ ... Jméno Příjmení funkce nebo „Děkuji za pozornost“