CRM a jeho možné využití Ing. Jaromír Skorkovský, Csc. Základní témata §Terminologie §Centralizované a distribuované obchodní DB §Důvody používání CRM §Obchodní část ERP <->CRM jako součást ERP §Karta partnera <->Karta kontaktu §Profily a hodnocení §Segmentace a kampaně Zjednodušené schéma obchodu s ERP CRM ERP 1 ERP 2 ERP n Úkol 1 Úkol 2 Úkol p Karta zákazníka Nabídka Úkol p+1 Úkol p+2 Úkol q Příležitost Příležitost Produkty Finanční odhad obchodu Odhad úspěchu v % Interakce 20000 Schůzka 70% Karta kontaktů a postup činností §Karta kontaktu typu společnost a osoba §Karta kontaktů vybrané společnosti §Charakteristika kontaktu – profily, technologie,.. §Jednání - interakce §Připojení obchodní příležitosti a její specifikace §Postup fázemi obchodního případu §Vytvoření karty zákazníka <-> karta kontaktu pomocí vybrané §Nabídka, segmenty, kampaně,…… §Hodnocení úspěšnosti Karta kontaktu- společnost (hlavička karty) I Karta kontaktu – osoba (hlavička karty) I Profil kontaktu( společnost) - dotazník Profil kontaktu (osoba) - dotazník Profil typu Paretova analýzy (ABC) Detaily otázky Karty kontaktů po doplnění profilů Karta kontaktu (společnost) Karta kontaktu (osoba) První interakce Karta kontaktu (společnost) První interakce Karta kontaktu (společnost) Vytvořená položka protokolu první interakce Karta kontaktu (společnost) Ctrl-F5 Děkovný dopis generovaný CRM Druhá interakce – ze strany prospektu Druhá interakce – ze strany prospektu Další vytvořené položky protokolu Karta kontaktu (společnost) Ctrl-F5 Třetí položka po schůzce, Jejíž výsledek je vytvoření příležitosti. Je zde již náklad na cestu Ctrl-F5 Vytvoření příležitosti u karty kontaktu Jedna z obrazovek „wizarda“ při vytváření příležitosti Karta příležitosti Karta příležitosti – řádek příležitosti (část řádku) Fáze příležitosti Karta příležitosti – přiřazení úkolu Karta příležitosti Karta kontaktu (společnost) Jedna z obrazovek „wizarda“ při vytváření úkolu Karta příležitosti – přiřazené úkol (aktivity) Karta kontaktu (společnost) Postup vývoje obchodního případu (příležitosti) Vytvoření zákazníka z karty kontaktu Karta kontaktu (společnost) Karta zákazníka Karta zákazníka Nabídka přiřazená k příležitosti Nabídka se dá vytvářet z oblasti Prodeje a pohledávek nebo i z Karty kontaktu Ceny v této prezentaci jsou smyšlené a neodpovídají skutečnosti ! Kampaň – nástroj pro získání nových zákazníků •Typ kampaně (akce, cenová úprava,… •Cíl kampaně •Oslovený segment a metody jeho výběru •Hodnocení účinnosti kampaně •Příležitosti spojené s kampaní •Úkoly spojené s kampaní •Aktivace cen, zaslání dopisů nebo mailů,… • Karta kampaně Kampaň-segment Kampaň Segment Vytvoření segmentu Segment – záložka Interakce Segment – záložka Kampaň a evidované segmenty Evidované segmenty Segment – funkce přidat kontakty Segment Segment – funkce výběr profilu dle dotazníků I Segment – funkce výběr profilu dle dotazníků II Karta kampaně Kampaň Aktivovat/Deaktivovat Prodejní ceny/řádkové slevy na kartách zboží Karta zboží I Prodejní ceny (jednotková cena je 200 Kč) Zjednodušené schéma využívání ERP ERP Transakce - položky DB ERP Partneři Zprávy Náhledy sample2002-Graphs Informace Informace (trendy) Znalost metod řízení procesů a metrik Rozhodnutí Podnik keys Klíčová znalost keys Klíčová rozhodnutí Hotel Savoy kdesi v neznámé zemi před zavedením CRM African Hotel Klienti plní nadějí přijíždějí do Savoye, po uplatnění CRM metod Malawi - Joyful crowd Nespokojení klienti hotelů, kteří CRM podceňují a tedy i nevyužívají Funeral George (3) Za pozornost Vám děkuje Jaromír Skorkovský Alternativní text: „Za pozornost Vám děkuje“ ... Jméno Příjmení funkce nebo „Děkuji za pozornost“