1 RADÁZKY – cvičení PhDr. Milada Blažková březen 2013 Cvičení •Méně zkušení koučové mají pocit, že musí udělat víc než jenom klást kvalitní •otázky- chtějí poradit a snaží se své rady převést do formy otázek. Ty nemají s •koučovacími otázkami nic společného. Jsou to uzavřené otázky, na které se •odpovídá ano/ne, klienta nikam neposunují. • •Upravte následující uzavřené otázky tak, aby byly co nejvíc otevřené a konstruktivní. • qNemyslíte si, že váš cíl je poněkud neurčitý? qJste si jist, že tohle je váš cíl? qProsím vás, proč chcete zrovna tohle? qTen váš cíl, to by chtělo ještě trochu upravit, že? qMyslíte si, že šéfové od vás chtějí právě tohle? 2 golfove_micky Cvičení (fáze G) •Proč si kladete tak nerealistický cíl? •Máte pocit, že ten cíl je váš? •Možná po vás chce vedení něco jiného, že? •Myslíte si, že to zvládnete? •Je váš cíl měřitelný? • 3 Cvičení (fáze R) •Nemáte pocit, že jste opomněl něco důležitého? •Nepotřebujete ještě stanovisko nějakého odborníka? •A co tenhle zdroj, ten už jste zkusil? •Proč jste se ještě nezamyslel nad tímhle? • Určitě by bylo dobré zahrnout i tyto podmínky, nemyslíte? 4 Cvičení (fáze O) •Myslíte si, že tohle by mohl být vhodný postup? •Nemáte náhodou pocit, že tohle fungovat nebude? •Co kdybyste zkusil třeba tuhle variantu? •Už jste někdy postupoval tímto způsobem? •Tohle se mi jeví jako nerealistické, máte stejný názor? 5 Cvičení (fáze W) •Máte taky pocit, že ta nejlepší cesta je teď naprosto jasná? •Můžeme se shodnout, že vybereme tento postup? •Proč byste to nemohli udělat takhle? •Je to přece jasné, na co ještě čekáte? •Chcete, abych vám poradil/a, jak si nejlépe vybrat? 6