Teoretické a praktické otázky sloužící ke kontrole znalostí po kurzů MKH_RIOP jaro 2015 – upraveno dne 21.04.2015 Kdo vytvořil : Skorkovský, KPH,ESF MU, BRNO Datum : 21.04.2015 Komu určeno : účastníci kurzu MKP_RIOP, kteří splnili docházku a podmínky pro zápočet ( odevzdaná a schválená a obhájená seminární práce) Důvod : Otázky k zjištění znalostí získaných v průběhu kurzu a samostudia Přednášky : 21.2.; 7.3.; 8.3. a 26.4. (vždy po 4 vyučovacích hodinách) Obecná část řízení procesů: Studijní materiály mimo literaturu uvedenou na is.muni.cz a literatury (zdrojů, které byly studenty použity při vypracování seminární práce.) a) Vaše studijní materiály ke dni 21.4.2015 b) Otázky týkající se řízení projektů a souvisejících znalostí (volná rozprava na níže uvedená témata otázky podle Vašich zkušeností) : · znalost nástrojů: ERP, softwarové nástroje pro řízení projektů, SW nástroje pro grafické zobrazení podnikových procesů podle Vašich zkušeností · znalost metod jako jsou TOC, CCM, CPM, PERT, JIT, Balanced Scorecard (strategické mapy, které byly prezentovány v první únorové přednášce), e Vašich zkušenosti – viz využití výše uvedených metod ve Vašich seminárních pracích · postupy při realizaci projektů implementace ERP nebo jiného SW produktu nebo zavedení metodologie určené pro řízení projektů podle Vašich zkušeností (viz využití výše uvedených metod ve Vašich seminárních pracích) · nástroje Business Intelligence a jejich využití …Vaše zkušenosti – viz návaznost na otázku pod bodem h) c) Balanced Scorecard a Metoda jednostránkové strategie (4 oblasti), shoda cílů a procesů (viz PWP s číslem 26 v prezentaci Balanced Scorecard 20130403 d) Teorie omezení (TOC) + 5 základních kroků TOC; průtokový a nákladový pohled, metriky TOC e) Stromy současné a budoucí reality, Evaporating Cloud (Thinking Tools basics). Využití těchto nástrojů. (viz Vaše seminární práce…) f) Metoda kritického řetězu (CCM) a její využití pro řízení projektů , Murphyho zákony, Parkinsonův zákon, Studentský syndrom, princip štafetového běžce. Srovnání s CPM (metoda kritické cesty) a PERT (samostudium) g) Základy metody Kepner-Tregoe (bude přednášeno 26.4.2015) h) OLAP - Business Intelligence, principy a příklady použití, Vaše zkušenosti i) P & Q analýza (produktový mix) – hlavní principy (TOC a možnosti využití) – materiál P&Q Analysis – TOC Class Problem ze studijních materiálů – možno ukázat na existující power-pointové prezentaci (pouze interpretace a vysvětlení postupu) j) Ishikawa fishbone diagram a 5 WHY - a využití v řízení kvality, Vaše zkušenosti k) Paretova analýza a využití v řízení kvality nebo buffer managementu a navázání této metody při vyhodnocování příčiny problémů specifikovaných v Ishikawa FBD (Fish Bone Diagram) l) Multitasking a jeho definice, maticové řízení společnosti (konflikty projektových manažerů a manažerů ovládajících zdroje (linioví manažeři) m) Buffer Management a využití pro řízení projektů, nárazníky projektu, přípojné nárazníky n) EQO- vysvětlete princip výpočtu ekonomického objednávaného množství o) Bod přiobjednání - vysvětlete princip (viz prezentace Pareto Invetory-ABC-VED – bod přiobjednání a bezpečnostní zásoba) Interní poznámka vyučujícího adresovaná studentům MKH_RIOP : Všechny otázky jsou postaveny velice obecně. Zkoušející očekává aktivní a tvořivý přístup při odpovědích a diskusi o možných využitích, překážkách a přínosech nástrojů a metod specifikovaných jako okruhy (body) otázek : b-o. Proto u řady poznámek uvádím poznámku „Vaše zkušenosti“. Pokud vezmu do úvahy zatím mnou zkontrolované odevzdané seminární práce jejich kvalitu, pak se opravdu na zkoušku těším. Dále se předpokládá případná diskuse o Vámi využitých metodách v seminárních pracích (CRT, CPM,CC, BI, atd.….) a to hlavně tehdy, pokud by náhodou nebyla provedena prezentace dne 26.4.2015. Přeji všem pěkné dny Ing.J.Skorkovský ,CSc.