¨ ¨IMYDŽ JE NA NIC! POSLOUCHEJ ŽÍZEŇ! IMAGE FIRMY & ETIKETA Ing. Bc. Jan Kuba logo-6db4c20a9d93cfb077cf214d5911dcc6.png Co je to ta „image firmy“? bad-logos.png Co je to ta „image firmy“? ¨Identita ¨Styl ¨Forma komunikace ¨Pověst ¨Slib ¨ ¨Konativní aspekt firmy a její kultury. Manifestace ... ¨ ¨ Jak to funguje? ¨Firemní identita ¨ ¨(Firemní) koncepce ¨ ¨Firemní image ¨ Komponenty identity / image ¨A) Základy identity ¤Normy ¤Systémy ¨B) Manifestace identity ¤Komunikace ¤Firemní kultura ¨C) Image ¤Odraz vnímání veřejností ¤Akce a reakce ¤ Odkud se image vlastně bere? ¨... ¨... ¨... ¨... ¨... ¨... ¨... Odkud se image vlastně bere? ¨Např.: ¤Vnitrofiremní vztahy ¤Systém komunikace ¤Systém řízení ¤Systém odměňování ¤Prezentace ¤Marketing ¤Design Image firmy X image produktu ¨Jak to spolu souvisí? ¨ ¨ ¨ ¨ ¨ ¨Alfa & omega = MĚLO BY TO SOUVISET! ¨ Image firmy X image obchodníka ¨Jak to spolu souvisí? ¨ ¨Oblékání (viz učebnice) ¨Chování ¨Etika ¨Etiketa Jaká by asi tak měla být? ¨... těžko říct. ¨ ¨Nicméně: ¤Odpovídající ¤Účelná ¤Konzistentní K čemu je image dobrá? ¨Systémovost; koherence ¨Prezentace originality ¨Aspekt stability ¨Budování engagementu a ztotožnění ¨Prestiž ¨Efektivnější komunikace a marketing Malé shrnutí image ¨A) JE DŮLEŽITÁ ¨ ¨B) NENÍ PLNĚ V NAŠÍ MOCI JI OVLÁDAT ¨ ¨C) MŮŽEME JI VŠAK OVLIVŇOVAT ČI ŘÍDIT Zásadní otázka! ¨ ¨ ¨Jak souvisí IMAGE firmy (produktu) s PSYCHOLOGIÍ OBCHODNÍ ČINNOSTI firmy? Pojďme se zamyslet … ¨Podíváme se na známé společnosti a jejich image apple_topic.png WWDC1.jpg car_logo_PNG1642.png ferrari-f1,-formula-one-157072.jpg RR-Rolls-Royce-logo.png intro10_600x450.jpg cropped-redbull-logo1.png red-bull-air-race.jpg Virgin_Logo.png virgin-galactic-spaceshiptwo-feather-1.jpg 1000px-Avon_logo.svg.png 27520669-Avon-Walk-for-Breast-Cancer-in-Prague-Stock-Photo-2.jpg logo-ga.png 488.jpg Jak budovat firemní image? ¨ ¨Náš cíl = realizace business plánu = hodně prodat ¨ ¨ ¨Jakými kroky můžeme budovat svou image z pozice jednotlivce, popřípadě malé firmy? Co podporuje dobrou image? ¨Např.: ¤Novost (produkt, kategorie) ¤Asociace, dobrá klíčová slova ¤Zapamatovatelnost ¤Identita = image musí být “naše” ¤Kontinuita & dlouhodobost ¤Upřímná komunikace ¤Práce se zpětnou vazbou ¤Hlídání nákladové stránky (výnos x náklad) ¤ Etiketa v obchodním jednání ¨Etiketa vs. BUSINESS etiketa – v čem je rozdíl? ¨ ¨Klasická hierarchie ¤Žena ¤Starší osoby ¤Nadřízený (host, klient) ¤ ¨To ovšem v business etiketě nemusí platit! ¤ Změny za posledních 10 let ¨Nenosí se vesta a dvouřadová saka ¨Muž nemusí být hladce oholen ¨Ženy chodí do společnosti bez punčoch ¨Pánské džíny nejsou tabu ¨Šálu může muž nosit i v interiéru ¨Barevné ponožky k obleku jsou IN ¨Ženy zvou muže na večeře a dokonce i platí Etiketa v obchodním jednání ¨Malé shrnutí: ¤Problematické jsou hlavně nejednoznačné situace ¤Umění spočívá v dovednosti rychle se zorientovat ¤ ¤Základem je dobrá příprava ¤Roli hrají interní předpisy a směrnice ¤Je potřeba brát ohledy na místní zvyklosti ¤ ¤Někdy je tedy nutné zapomenout na to, co je „správně“! ¤ Otázky na závěr?