Logistika a Supply Chain Management Úvodní seminář Informace ke kurzu •Výukové metody –Výuka probíhá formou přednášek, které zahrnují výklad pomocí diskuze, a formou seminářů, ve kterých studenti pod dohledem vyučujícího zpracovávají zadané úkoly, s cílem procvičit si aplikaci vybraných metod a koncepcí. – •Metody hodnocení –Kurz je zakončen písemnou zkouškou, která se skládá ze dvou testů: průběžného v polovině semestru a závěrečného ve zkouškovém období. Závěrečný test zahrnuje pouze učivo odpřednášené v druhé půlce semestru. Souhrn bodů získaný z obou testů musí překročit 60% (ze součtu maxima obou testů). Podmínkou ukončení předmětu je také splnění úloh vyžadovaných na seminářích (v požadovaném termínu a kvalitě). Zpracování a prezentace seminární práce tvoří 20% celkové známky –Lze získat plusové body za dotazník (jeden dotazník – max. 4 procentní body podle „kvality vyplnění“, max. 4 dotazníky), který je uložený ISu. Dotazník je určený respondentům z podniků. • Úkoly •Zpracování a prezentace jedné seminární práce (SP) ve vybraném termínu (termíny uloženy v rozpisu v Isu. •SP je zpracována 2 osobami •Je možné „vlastní téma“ nebo výběr (a případná specifikace) jednoho z navržených. Vlastní téma je potřebné konzultovat s vyučujícími předmětu – písemně, osobně. •SP může mít: 1. charakter případové studie - tedy prezentovat reálnou situaci v podniku (s částí textu věnovaného teoretické rešerši); 2. podobu rešerše dostupných empirických průzkumů - tedy průzkumů k danému tématu z vícero - mnoha podniků (opětovně s částí textu věnovaného teoretické rešerši; 3. podobu čistě teoretické rešerše k danému tématu. •Konkrétní informace (rozsah a další formální požadavky a termín a způsob odevzdání atd.) k seminárním pracím budou uvedeny v materiálu „Pokyny k seminárním pracím“ uložených v „Organizačních pokynech“ v ISu • Úkoly - Seminární práce •Přihlašuje se vždy jeden člen týmu. Jméno a příjmení druhého člena se vpisuje spolu s vybraným tématem do "Oficiálního zadání" k přihlášenému termínu prezentace. • •Seznam navrhovaných témat (uvedený taktéž v rozpisu): • •Prezentace 30.3. - Zákaznický logistický servis podniku 1 •Prezentace 30.3. - Zákaznický logistický servis podniku 2 •Prezentace 30.3. - Hodnocení dodavatelů •Prezentace 30.3. - Vlastní téma • •Prezentace 20.4. - Řízení zásob - analýza přiměřeně komplexního příkladu z praxe •Prezentace 20.4. - Logistika v případě specifického produktu (chlazené zboží, nebezpečné produkty atp.) •Prezentace 20.4. - Logistika a oděvní průmysl •Prezentace 20.4. - Vlastní téma • •Prezentace 27.4. - Telematika •Prezentace 27.4. - City logistika •Prezentace 27.4. - Zpětná logistika - analýza příkladu z praxe •Prezentace 27.4. - Vlastní téma • •Prezentace 4.5. - Analýza systému skladování vybraného podniku •Prezentace 4.5. - Výběr dodavatelů, rozvoj dodavatelů a rozvoj spolupráce •Prezentace 4.5. - Udržitelná logistika - analýza příkladu z praxe •Prezentace 4.5. - Vlastní téma • •TERMÍN ODEVZDÁNÍ DOTAZNÍKU/Ú (pokud se rozhodnete získat plusové body) konec semestru. Harmonogram výuky