Gartner Magic Quadrant Tool J.Skorkovský , KPH Agenda related to MQ Matrix •Positioning Technology Players Within a Specific Market •Giving you a wide-angle view of the relative positions of the market's competitors •Helps to digest how well technology providers are executing against their stated vision • • Agenda k magické matici (GMQ) •Pozice technologických hráčů na specifickém trhu •Reprezentuje široký úhel pohledu na relativní pozici konkurenčních poskytovatelů technologií na vybraném trhu •Zlepšuje přehled o tom, jak technologičtí hráči plní své předem stanovené vize • MQ Matrix Challengers Leaders Niche players (gap in the market) Visionaries Niche=mezera na trhu MQ Matrix explanation- czech version next slide •Leaders execute well against their current vision and are well positioned for tomorrow (make money now and in the future- TOC statement). • •Visionaries understand where the market is going or have a vision for changing market rules, but do not yet execute well. • •Niche Players focus successfully on a small segment, or are unfocused and do not out-innovate or outperform others • •Challengers execute well today or may dominate a large segment, but do not demonstrate an understanding of market direction. Vysvětlivky ke kvadrantům GMQ matice •Vůdci své stávající vize plní dobře a mají dobrou pozici pro zítřek (vydělávají nyní a v budoucnu prohlášení TOC). • (make money now and in the future- TOC statement). • •Vizionáři rozumí co se na trhu děje nebo mají vizi jak se dají změnit tržní pravidla, ale ještě nevedou dobře při realizaci svých vizí (klasický problém start-upů) • •„Niche“ hráči (ti co okupují menší segmenty trhu) jsou ve svých pozicích úspěšní , ale k inovacím, které by je v konkurenčním boji posílily mají daleko • •Vyzývatelé řídí dobře svoje procesy (druhá vrstva BSC) a v současnosti dominují velkému segmentu, ale neprokazují pochopení směru trhu – vysoká míra rigidity, malá míra inovací, kosmetické úpravy stávajících technologií…. MQ Matrix „A“ better than „B“ and „B“ Better than“C“ Challengers Leaders Niche players Visionaries A B C MQ Matrix Using colors in order to show progress (Red =bad, Green = good) Challengers Leaders Niche players Visionaries A B C A B MQ for BI MQ for ERP Front runners- obdoba GMQ Masters Leaders Conteders Pacesetters Contender- uchazeč, protivník Pacesetter= tahoun, společnost udávající směr vývoje Frontrunners for manufacturing SW •https://www.softwareadvice.com/manufacturing/#top-products Evaluations and review and templates •EASE –OF – USE –Pros - Once you are comfortable working in NAV it is very easy to Navigate –Cons •FUNCTIONALITY –Pros – calculated fields, integration to MS office,… –Cons •PRODUCT QUALITY –Pros – very good database and technology concepts –Cons •CUSTOMER SUPPORT –Pros - good trainiong of Navision Solution center employees –Cons •VALUE FOR MONEY –Pros - Stability • - Cons - Often bad advice is received, where the NAV consultants don't even know how their own system works (Example) – https://www.softwareadvice.com/erp/#top-product