Zadání úkolu 2 pro MPH_RIOP –BPH_PIS1 letní semestr 2021 Návaznost na přednášku ze dne 12.4.2021 – Balanced Scorecard (modifikace tohoto materiálu po on-line prezentaci vložena do Studijních materiálů a Interaktivní osnovy dne 12.4.2021) Název Úkolu: Strategická mapa pro oblast on-line výuky na ESF a analýza dosažení vybraných strategických cílů s tím spojených s pomocí Thinking Tools (CRT, EC a FRT) po zavedení lockdown období. Cíl: vytvořit Strategickou mapu cílů na pozadí modifikované BSC struktury, což znamená místo čtyř standardních domén (oblastí) podle autorů metody Kaplana a Nortona (učení, procesy, zákazníci a majitelé) se použije opět 4-doménový podklad, ale s lehkou modifikací (dolní oblast, původně Učení -> Nástroje, metody, učitelé, další oblast, původně Procesy -> Způsoby využívání nástrojů a metod, třetí oblast, původně Zákazníci -> Studenti a poslední oblast, původně Majitelé -> Kvalita výuky). Tento popis najdete v PWP prezentaci 07_Balance Scorecard na snímku 19. Uloženo ve Studijních materiálech a interaktivní osnově. Dosažení každého strategického cíle je spojeno s překážkami, jinými slovy s odstraněním hlavního problému, který nám v tom brání. K tomu se samozřejmě hodí struktura CRT. Těch uzlů v CRT nemusí být prosím mnoho. Stačí opravdu to nejdůležitější. Dostanete Klíčový problém (úzké místo), jehož vliv potřebujete snížit. Zde se nabízí využití stromu konfliktu (Evaporating Cloud). Zde máte vždy dva směry (způsoby) řešení, abyste dosáhli opak úzkého místa, tedy jeho zlepšení (bod 4 z pěti kroků TOC). V PWP je to zobrazeno jak o negace X. Výsledná injekce, která reprezentuje podle vašeho uvážení lepší řešení, povede ke stromu současné reality (FRT) Dále je tedy potřeba popsat s pomocí elementárního FRT jak vybraného strategického cíle dosáhnout. Vstupní uzel FRT by měl být pokud možno jenom jeden (injekce). Nebráním se akceptovat i variantu NBR (Negative Branch Reservation), která ve struktuře FRT umožňuje zobrazit to, že některá navrhovaná vylepšení nemusí být dobře pochopena a místo zlepšení dojde ke zhoršení stavu nějakého procesu. V množině strategických cílů ve struktuře strategické mapy si vyberete jenom jeden z cílů (záleží jenom na Vaší volbě) a k němu přiřadíte jednu dvojici CRT_FRT. Viz obrázek na konci tohoto materiálu. Inspiraci pro Vaše návrhy najdete v PWP prezentaci 07_Balance Scorecard na snímcích 16,18-26. Zde je vysvětlený i pojem strategické mapy – nejlépe v příkladu na snímku 18 a dále v hodně zjednodušené mapě na snímku 20. Inspirace pro UDE respektive DE jsou uvedeny na dalších snímcích. Klíčový snímek pro pochopení zadání je na snímku 24. Kopie snímku je uvedena v závěru tohoto materiálu. Ovšem v poště is.muni.cz se neobjeví. Uvidíte ji v zadání, které je v složce věnované Zadání úkolů v době rektorského volna a v interaktivní osnově v týdnu číslo 7. Jako hlavní problém k řešení si zvolte současnou situaci týkající se on-line výuky a všechno co je s tím spojeno. Technické poznámky (doporučení-platilo už pro Úlohu 1) : Dodejte Vámi vytvořený PWP soubor, kde budou nastíněna Vaše řešení pomocí nástrojů Balanced Scorecard a Thinking Tools nejpozději do pátku 30.4.2021. Nahrajte Vaše soubory do příslušné Odevzdávárny vytvořené pro tento úkol. Pro oba kurzy (RIOP a PIS1) byly vytvořeny dílčí odevzdávárny Balance ScoreCard. Práce i PWP označte prosím jednotně takto (usnadní mi to orientaci): Příjmení_jméno_UČO_MKH_RIOP_2019_rrrrmmdd, kde rrrr = rok mm=měsíc a dd=den. Jako příklad uvádím: Hus_Jan_123123_MPH_RIOP_20200417 Důležitá poznámka: pokud budu logiku Vámi vypracovaného zadání Úlohy 2 akceptovat, tak se nebudu ozývat jako minule, kdy jsem odpovídal všem studentům individuálně, což znamenalo více jak 700 řádků textů. V takovém pozitivním případě, použiji výsledek vypracování k diskuzi v průběhu zkoušky. To bude platit pro všechny tři zadané úkoly. Zatím jsem zadal pouze dva z nich. Pokud ovšem struktura bude příliš vzdálena tomu, co bych očekával, tak se písemně ozvu s doporučením k přepracování (doplnění) ke zkoušce. Toto doporučení v žádném případě nesníží hodnocení dodaného řešení. Mým hlavním cílem je, abyste pochopili využívání nástrojů s tím, že budu moc rád, když se jejich aplikace objeví ve vašich závěrečných pracích (i těch, které nevedu nebo nepovedu). Děkuji za pochopení. Pěkný den všem Ing.J.Skorkovský,CSc. KPH-ESF-MU Brno