VOCABULARIO PŘEKLAD FÓRMULA PŘEKLAD VERBOS PŘEKLAD NEPRAVIDELNOST un presupuesto rozpočet el objetivo comercial de la campaña obchodní cíl kampaně defender bránit e -> ie (bota) una campaña kampaň conseguir sensibilizar a la gente dosáhnout toho, že se zvýší povědomí lidí reflejar reflektovat, odrážet un anuncio inzerát, reklama defender los derechos de ... bránit práva (koho) abandonar opustit, zanechat un cartel plakát la campaña dio mucho que hablar kampaň způsobila velkou reakci impresionar (za)působit, udělat dojem un anuncio de televisión televizní reklama ... que se identificaban con la idea que transmitía el anuncio ... kteří se identifikovali s myšlenkou, kterou předává inzerát ampliarse rozšířit se i -> í (bota) las cuñas de radio reklamy v rádiu la campaña se amplió a vallas kampaň se rozšířila na billboardy programar (na)plánovat, nastavit, naprogramovat un folleto leták, brožura gracias a la colaboración de algunas compañías díky spolupráci s některými společnostmi atacar (za)útočit, napadnout subj. a tam kde je koncovka "e" se mění "c" na "qu" -> ataque la valla publicitaria billboard más o menos více či méně basarse zakládat se un banner en internet reklama na internetu campañas de publicidad comparativa srovnávací reklamní kampaň solucionar (vy)řešit, rozhodnout, vyřídit un anuncio de prensa reklama/inzerát v tisku campañas de solución a un problema kampaň s řešením problému generar generovat, způsobit, vyvolat un objetivo cíl campañas de impacto social kampaň se sociálním dopadem prevenir předejít jako VENIR un anunciante inzerent campañas de intriga kampaň se zápletkou impresionar (za)působit una realidad skutečnost campañas de actitudes kampaň s postojem lanzar vypustit, zveřejnit subj. a tam kde je koncovka "e" se mění "z" na "c" -> lance un abandono opuštění, zanechání campañas de demostración demonstrační kampaně mostrar ukázat v přítomných časech (v systému bota) "o" -> "ue": muestro recientemente nedávno se ataca al adversario napadá útočníka engañar klamat un/a dueño/a majitel se basa en zakládá se na prohibir zakázat i -> í (bota) pegado/a přilepený/á lanzar por etapas postupné uvolňování/uveřejňování contar vyprávět o -> ue (bota) voluntariamente dobrovolně sentirse perdido cítit se ztracený atraer přitahovat jako TRAER gratuitamente zadarmo una vida sana zdravý životní styl disminuir zmenšovat, snižovat v přítomných časech (v systému bota) "u" -> "uy": disminuyo; + gerundium: disminuyendo una colaboración spolupráce gente original que no se deja influir por los demás originální lidé, kterí se nenechají ovlivnit druhými aportar přinést premiado/a oceněný/á en absoluto absolutně ne la premiación odměňování sin ninguna duda bez pochyby un premio cena posiblemente pravděpodobně una temporada sezóna no estoy nada de acuerdo vůbec nesouhlasím rentable ziskový/á yo no lo diría to bych neřekla un rechazo odmítnutí, zavržení yo también lo veo así taky to tak vidím un adversario protivník (i jako konkurent) yo no lo veo así takhle bych to neviděl un polémica polemika ... es otra cosa ... je jiná věc un impacto dopad es lo mismo to je to samé los gobiernos vláda qué va kdeže una escena scéna ... no tiene nada que ver con ... ... nemá (to) co dělat s ... un espectador divák La publicidad es para mí algo inevitable en nuestros días. Reklama je podle mě dnes něco nevyhnutelného. provocativo/a provokativní Sé que luchar contra la publicidad es inútil, pero no me creo todo lo que la publicidad cuenta. Vím, že boj proti reklamě je k ničemu, ale nevěřím všemu, co reklama říká. un consumidor spotřebitel a ciegas slepě un vínculo pouto hazlo tú udělej to sám una publicidad reklama no llegamos a un acuerdo sobre este punto nedosáhli jsme v tomto bodě dohody/konsenzu informado/a informovaný/á es necesario je nutné una aportación přínos un público más amplio širší publikum demasiado příliš sondeo entre algunos clientes dotazování mezi některými klienty largo/a dlouhý/á dentro de dos semanas za 2 týdny aburrido/a nudný/á qué raro jak divné inevitable nevyhnutelný no se obtienen los resultados perseguidos nejsou dosaženy požadované výsledky inútil zbytečný a mí me parece mal que zdá se mi špatné ... útil užitečný el conjunto de personas skupina lidí una postura postoj el grupo de población skupina obyvatel una reunión schůzka un acta spis, zápis una línea linie innovador/a inovativní fuerte silný/á un/a mensajero/a posel un soporte podpora una característica charakteristika una limitación omezení una cobertura pokrytí un diario deník (noviny) un semanario týdeník una revista časopis una difusión rozšíření, šíření estatal státní una influencia vliv un/a lector/a čtenář/ka un poder adquisitivo kupní síla un apoyo podpora puntual přesný, konkrétní inmediato/a bezprostřední una demostración ukázka barato/a levný/á un clic klik una empresa de mensajería kurýrní společnost los productos bajos en calorías nízkokalorické výrobky una tercera edad třetí věk (senioři) un/a protagonista protagonista/tka, hlavní hrdina (v knize, ve filmu) un juguete hračka un lujo luxus un buzón schránka un buzoneo roznášení letáků una marca conocida známá značka una belleza krása / kráska las obras humanitarias humanitární práce un creativo tvůrce/návrhář reklamy una audiencia obecenstvo un público objetivo cílové publikum un eslogan slogan una frase věta