Poradenský proces Plánování akce Plánování akce n Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného problému n Volba z alternativních šetření n Předložení návrhů klientovi n Příprava na implementaci řešení n Diagnostika X plánování akce -> systematické vyhledávání faktů X inovace a tvořivost Úloha klienta n Důležité aktivnější zapojení klienta než v diagnostické fázi n Důvody: l Jedná se o rozsáhlou činnost, klient musí být seznámený s přístupem a souhlasit s ním l Nutná mobilizace schopných lidí v podniku l Možnost zaměstnanců podílet se na projektování a plánování práce l Vytváří se angažovaný přístup nutný k implementaci l Možnost získání nových vědomostí zákazníkem Orientace přípustných řešení Zdroje zkušeností n Předešlé zakázky n Poradcovy záznamy a dokumentace o organizaci n Odborná literatura n Kolegové n Zaměstnanci zadavatelské organizace Tvůrčí myšlení n Vzájemné propojení věcí a myšlenek dříve navzájem nesouvisejících n Fáze tvůrčího myšlení: l Příprava l Úsilí l Inkubace l Proniknutí do podstaty l Vyhodnocení Techniky tvůrčího myšlení n Brainstorming n Synektika n Soupis atributů n Nucené vztahy n Morfologická analýza n Laterální myšlení n Seznamy Překážky tvůrčího myšlení n dobrovolné -- úcta k autoritě n přesvědčení existence jedné správné odpovědi n konformita n poskytnutí očekávané odpovědi n nedostatek úsilí pochybovat o evidentním n unáhlené hodnocení n obavy ze zesměšnění Vypracování a hodnocení alternativ n problém -- existence dvou alternativ -> fázovaný přístup n jedná se o klasický rozhodovací problém n volba kritérií l úplnost l operacionalita l měřitelnost l neredundance l a minimálnírozsahu Rozhodovací problém n všechny varianty odpovídají minimálním hodnotám kritérií n je možné ohodnotit kritéria vahami Předložení návrhu akce klientovi n kombinace písemné a ústní prezentace n nezahltit klienta n objasnit rizika n objasnit podmínky, které musí klient vytvořit a udržet n nejen co, ale jak implementovat Zde může úloha poradce skončit Děkuji za pozornost Poradenství pro řízení marketingu a odbytu n formulování strategie n marketing na úrovni činností n marketingový průzkum Poradce a marketingová strategie n strategická rozhodnutí v marketingu mají dopad na další funkce jako výroba, vývoj nových výrobků nebo finanční řízení n klasifikace klientovy orientace k trhu: l orientace na výrobek l orientace na výrobu l orientace na trh Analýza marketingové strategie n analýza výrobního sortimentu n neexistují mezery? n nevyrábí se něco v příliš malé kapacitě? n kvalita zboží a spolehlivost doručení n tvorba ceny n dojem firmy na veřejnost Marketingové operace n volba vhodných komunikačních nástrojů n řízení prodeje n reklama a podpora trhu n distribuční cesty n vývoj nových výrobků n obalová technika