Jedná se pouze o návrh, nemusíte se toho držet, obohacení se nebráním a v některých případech bude potřeba a naopak. Nezapomeňte, nabídka bude předkládána zákazníkovi, musí rozumět logice vaší nabídky, musíte mu vysvětlit metody, které budete používat umět vysvětlit proč je budete používat. Představení klientské firmy Vymezení problémové oblasti - definice problému, co je problémem resp. co má být řešeno nebo zlepšeno (z jakého důvodu vás klient požádal o pomoc?) Cíle problému - vyřešení technického problému – podnikatelské cíle - naučit klienta, jak vyřešit problém příště problém samostatně – učební cíle - zlepšit způsob, jakým organizace řídí své zdroje, používá své systémy a interně spolupracuje – cíle rozvoje organizace Předběžná diagnóza problému - analýza vnitřního prostředí podniku, které souvisí s problémem - analýza okolí podniku, které by mohlo mít dopad na podnik - SWOT analýza - přehled možných příčin problému - uvést metody či lépe řečeno postup, jak budete blíže analyzovat příčiny problému (např. zjistíte, že pokles odbytu mohl být způsoben poklesem kvality – metodou je například analýza reklamací…) - existují nějaké obecně uznávané zásady nebo metody, jak problém řešit (v případě finanční analýzy-zlaté pravidlo financování, pokles kvality – zavedení systému jakosti…) - k jakým možným výsledků by navržené řešení mohlo vést Forma odměňování práce poradce Požadavky na zdroje informací - odkud budete muset čerpat jako poradce zdroje informací, z jakých dokumentů, co bude od klienta potřebovat (organizační normy, přístup k databázi dodavatelů, rozvaha a Výkaz Z/Z…) a k čemu budou informace sloužit - k měření čeho a co nám výsledky mohou říci? - jaké další informace bude podnik potřebovat – statistiky demografického vývoje,…. - odkud dál bude poradce čerpat, kým se bude inspirovat, současné poznatky (možné přístupy – metody teorie- sloužící k řešení problému, přehled literatury či autorů bádajících daný problém z jednotlivých přístupů) - možná rizika při získávání informací a problémy s jejich interpretací Nebezpečí resp. rizika řešení problému - s jakými problémy se můžete jako poradce potkat (podnik si musí být vědom toho, že pokud budou někde problémy, pak navržené řešení bude k ničemu, takže je třeba klientovi říci, když budou takové a takové problému, nebude možné něco změnit) - proč řešení nemusí být implementováno (nákladově náročné, možná změna legislativy, změna poptávky, změna nabídky) – ZDŮVODNIT proč Nabízený produkt – jakou podobu bude mít výsledek vaší poradenské práce, podrobnost zpráv, počet zrpáv apod. Časový harmonogram – pro jednotlivé činnosti, jak dlouho tedy bude trvat celý projekt, jakou formo honoráře by měl být poradce placen a jaké náklady klientovi s poradenskou zakázkou vzniknou, Ganttův diagram: http://ganttproject.biz/ Zpětná vazba od klienta