Přednáška č. 5 Formulace návrhu strategie – vnesení logiky do procesu formulace strategie Teze pro přednášku : § Vymezení konkurenční podstaty business strategie § Možné alternativní směry strategického rozvoje § Strategie stability § Strategie expanze § Strategie útlumu a omezení § Kombinovaná strategie § Interní a externí strategický rozvoj § Strategie diverzifikace § Ofenzivní a defenzivní strategie § Vnesení logiky do strategie § závěr Business strategie § výrobky § trhy § funkce § odvětvový charakter § segmentový rozsah geografický rozsah § vertikální rozsah § nákladová strategie § strategie odlišnosti – hodnota pro zákazníka § focus strategie Možné alternativní směry strategického rozvoje § Strategie stability § Strategie expanze § Strategie útlumu a omezení § Kombinovaná strategie Interní a externí strategický rozvoj § Interní – to co se týká podniku uvnitř, resp. podnikové činnosti § Externí – fúzování, akvizice, likvidace , konkurz, JV Strategie diverzifikace § Hledání synergie ve výrobcích, trzích, apod. § Horizontální a vertikální varianty strategických expanzí Ofenzivní a defenzivní strategie § Ofenziva – nečekat na poptávku, reagovat včas a předem § Defenziva – opak Vnesení logiky do strategie § SWOT § Porterův model konkurenčních sil § Nadčasové principy a zásady § Životní cyklus výrobků a služeb § Portfolia § 7 S analýza § stabilní vývoj podniku Závěr