1. Which terms are defined below? 1. A company that handles advertising for clients. 2. A consumers‘ choice for a particular brand instead of competing products. 3. A group of potential customers interviewed about a new product concept. 4. Advertising that takes place when satisfied consumers tell their friends about a product or service. 5. An advertisement displayed on a billboard or hoarding. 6. Consumers’ commitment to a particular brand. 7. Consumers‘ knowledge of the existence of a brand. 8. Consumers who don’t regularly buy a particular brand, but change between competing products. 9. Favourable mention of a company’s products in the media, not directly paid for by the company. 10. Other companies offering similar goods or services to the same potential customers. 11. Product given free to consumers (usually in a small size), to encourage them to try them. 12. The choice of which media to use in an advertising campaign, in order to reach the target audience. 2. Translate 1. Ke kterému typu podpory prodeje bývají lidé, podle vašeho názoru, nejvnímavější – ke kupónům nabízejícím snížení ceny, k rozdávání vzorků zdarma nebo k množstevním slevám? 2. Firmy musí své výrobky a služby nejen neustále rozvíjet, ale musí je i příznivě nacenit a zpřístupnit svým cílovým zákazníkům. 3. Zisk firmy se obvykle rozděluje třemi způsoby: na daň ze zisku, nerozdělený zisk a podíl ze zisku. 4. Tržní kapitalizace firmy zahrnuje víc než jen hodnotu jejích čistých aktiv, protože tento údaj neobsahuje nehmotné prvky jako je dobrý pověst firmy. 3. Complete each sentence with a word made from the word given in brackets. 1. We knew we had discovered a __________ technology. (MARKET) 2. The airport provides good ___________ for business travellers. (FACILITATE) 3. The company does not have a full stock market ___________. (QUOTE) 4. The injured workers are suing the company for __________. (NEGLECT) 5. He was kept in hospital overnight as a _____________ measure. (CAUTION)