Kdy manažer potřebuje provést výzkum? Když potřebuje získat informaci pro své rozhodnutí. Úrovně rozhodování Fáze výzkumného postupu Formulace výzkumného problému Formulace výzkumného problému = kritická fáze výzkumu Pozor ! Výzkumný problém ≠ manažerský problém Manažerský problém = co potřebujeme vyřešit Výzkumný problém (klíčová otázka) = jaké informace potřebujeme získat, abychom mohli vyřešit manažerský problém → rozpracování do výzkumných cílů Formulace výzkumného cíle = precizování informace, která je nutná k vyřešení manažerského problému Formulace výzkumných otázek § výzkumné otázky ≠ otázky použité v dotazníku / rozhovoru § výzkumné otázky = otázky, na něž má výzkum přinést odpověď a jejichž zodpovězením bude získána ucelená odpověď na klíčovou otázku Příklad : Cíl empirického výzkumu • zjistit, jak se absolventi fakulty XY uplatnili v praxi Výzkumné otázky • Jaká je aktuální míra nezaměstnanosti absolventů fakulty XY a jak nezaměstnaní absolventi hodnotí svoje vyhlídky na získání zaměstnání ? • Kde v současnosti pracují zaměstnaní absolventi (v jakém typu firem a institucí, v jakých oblastech, na jakých pozicích) ? • Jak rychle zaměstnaní absolventi získali práci, jak obtížné se jim jevilo získat zaměstnání ? • Nakolik uplatňují zaměstnaní absolventi svoji kvalifikaci a jaká je míra jejich fluktuace ? • Nakolik odpovídá současné zaměstnání absolventů představám absolventů, jak jsou subjektivně spokojeni ? Nejčastější chyby :