Firemní bankovnictví Corporate Banking Cíl Seznámit se s: Ø postavením firemního bankovnictví v peněžnictví, Ø základy jeho funkcí a dopady do činnosti bank a bankovního sektoru Ø využití jak z pohledu klientů, tak managamentu v bankovním sektoru Ø pohledem klienta na banku Ø pohledem banky na klienta Navazujeme na znalosti z předmětů Finanční trhy, Bankovnictví I, Bankovnictví II, Bankovní účetnictví a Bankovní marketing. Součástí jsou: Ø přednášky Ø cvičení Ø prezentace zadaných seminárních prací Ø přednášky odborníků z praxe Plán přednášek a seminářů 1. Úvod–odlišení firemního bankovnictví od bankovnictví pro fyzické osoby Ø podstata bankovnictví pro fyzické osoby Ø podstata firemního bankovnictví Ø Seznámení s požadavky na semestrální práce 2. Specifické postavení firemního bankovnictví Ø výběr klientů a jejich segmentace Ø segmenty firemního bankovnictví Ø postavení firemních klientů v bance 3. Informační systém banky pro firemní bankovnictví Ø vnitřní informační systém Ø klientský informační systém Ø Kontrolní test č.1 4. Firemní bankovnictví a trh Ø funkce a význam pracovníků prodeje Ø politika produktů a služeb Ø hodnocení a ocenění obchodního personálu Ø školení a nábor pracovníků 5. Firemní bankovnictví a trh Ø funkce a význam pracovníků prodeje Ø politika produktů a služeb Ø hodnocení a ocenění obchodního personálu Ø školení a nábor pracovníků 6. Obchodní personál v bance a jeho postavení při firemním bankovnictví Ø požadavky na obchodní personál ze strany banky Ø požadavky na obchodní personál ze strany klientů Ø hodnocení úspěšnosti obchodního personálu Ø Seminární práce - zadání 7. Kvalita služeb – firemní bankovnictví Ø kvalita služeb v bankovnictví Ø návrhy a stížnosti klientů Ø hodnocení kvality služeb v bankovnictví 8. Produkty firemního bankovnictví Ø východiska pro tvorbu produktů a služeb Ø jak vytvářet nové produkty Ø omezení nových produktů Ø Kontrolní test č. 2 9. Produkty firemního bankovnictví Ø vedení účtu Ø platební styk Ø možnosti jak zvýhodnit účty pro klienty 10. Produkty firemního bankovnictví Ø sofistikované produkty a služby Ø Cash Pooling Ø syndikované úvěry Ø spolupráce s klienty a jejich poradci 11. Strategie firemního bankovnictví Ø východiska pro strategii Ø tvorba strategie Ø klienta a strategie banky Ø Seminární práce 12. Strategie firemního bankovnictví Ø produkty a služby ve vazbě na strategii banky Ø stávající klienti Ø akvizice nových klientů 13. Očekávaný vývoj ve firemním bankovnictví Ø orientace bank Ø stanovení priorit banky Ø klientská orientace Ø požadavky na nové produkty a služby Semestrální práce • Řízení firemního bankovnictví ve vybrané bance • Návrhy jak zlepšit úročení běžných účtů pro vybranou firemní klientelu • Požadavky klientů bank na firemní bankovnictví • Hlavní náplň firemního bankovnictví • Peče o firemní klienty ve vybrané bance • Nabídky na Cash Managament Pro každou práci platí: Ø Srovnání nejméně za dva roky Ø Doporučené banky: Ø Citibank, ČSAS, KoBa, ČSOB, GE, Unicredit, RB Požadavky ke zkoušce Zkouška a výsledné hodnocení: Ø Zkouška má dvě části - písemnou a ústní. Konečná známka je tvořena: Ø Hodnocení písemné a ústní části zkoušky (80%) + závěrečné hodnocení výsledků práce v seminářích (20%) Doporučená literatura a) základní literatura: • DVOŘÁK, P.: Komerční bankovnictví pro bankéře a klienty. Praha : Linde, 1999. 475 s. ISBN 80-7201-141-3. • KOTLER, P.: Marketing management 10. rozšířené vyd. Praha : Grada, 2001. 719 s. : i. Profesionál. Bibliografie: s. 703-708. - Rejstřík. ISBN 80-247-0016-6. b) doporučená literatura: • PAYNE, A.: Marketing služeb. Vyd. 1. Praha : Grada, 1996. 247 s. Bibliografie: s. 247. ISBN 80-7169-276. • SOKOLOVSKÝ, Z.: Vitální banky. Přel. D. Felsbergová. 1. vyd. Praha : Bankovní institut, 1999. 347 s. ISBN 80-7265-024-6. • POLOUČEK, S. a kol.: Bankovnictví, 1. vyd. Praha: C.H.Beck, 2006, 716 s. ISBN 80-7179-462-7 Odlišení firemního bankovnictví od bankovnictví pro fyzické osoby Ø podstata bankovnictví pro fyzické osoby Ø podstata firemního bankovnictví