Využití stakeholderského přístupu při strategické analýze oborového prostředí podniku Shareholderské pojetí Podnik je organizace, která má vytvářet hodnotu pro vlastníky. Stakeholderské pojetí Podnik je střetem zájmů stakeholderů -účastníků podnikání. Vloha podnikání není pouze ve vytváření hodnoty pro vlastníky, ale spočívá v odpovědnosti za všechny stakeholdery. vklad a očekávání stakeholderu moc stakeholderu konkurenční chovaní konkurenční chovaní konkurenční chovaní defenzivní strategie = obrana vztahu ofenzivní strategie = změna vztahu pp Sp Pi Si předmětný podnik stakeholder předmětného podniku jiný podnik (jiné podniky) působící na předmětném trhu stakeholder jiného podniku spokojenost hledání alternativy motivační síla alternativa nalezena motivační síla se vztahem pravděpod k hledání alter. ke změně i 2 3 4 5 6 spokojenost ne p1 0 ano p2 h2 ano Z2 ne 0 nespokojenost ne p3 0 ano p4 h4 ano Z4 ne 0