Ishikawa fishbone diagram Skorkovský ESF MU KPH Úvod (FBD= fishbone diagram) n FDB je nástroj pro zjištění vztahů: n Používá se při řízení kvality zvláště v automobilovém průmyslu n Je součástí nástrojů pro vytvoření tkzv. 8D reportu (8 disciplines=FBD+5WHYs+PA+Q) n Dalším nástrojem je 5 WHYs – bude objasněno n Dalším nástrojem je PARETO=PA analýza Fishbone diagram Vybrané problémy při podpoře ERP I n dlouhá doba odezvy na požadavky n požadavek směrovaný na nesprávného konzultanta n špatná dokumentace o servisním zásahu -> opakování stejných dotazů různými lidmi v různém čase n řešení sporů reklamace-standardní servis n výše poplatků • kolik se platí (komu, typ úlohy, typ chyby)->viz diagram • od kdy se fakturovaný čas počítá (doba odezvy) • převzetí dotazu (požadavku) - vyřešeno • zahájení řešení-vyřešeno • zahájení řešení- implementace vadné části Vybrané problémy při podpoře ERP II n nedostatečné školení uživatelů zákazníka n nekvalitní konzultanti dodavatele n nesprávně zvolné komunikační pravidlo • telefon • e-mail • SKYPE n nezájem vedení obou zúčastněných stran n co je to doba reakce na požadavek n charakterizace typů chyb a dob reakce jim přiřazeným • okamžitě po převzetí požadavku (nejvyšší cena) • do 1 hod • do 12 hod • do 1 dne • do 2 pracovních dnů (požadavek-pátek – zahájení řešení • do roka a do dne Lomikare …. n doba reakce dodavatele (integrátora ERP) -> doba reakce výrobce ERP (distributora) -> vazba Microsoft Partner->Microsoft Czech Republic Diagram času odezvy Fishbone diagram-podpora Nespokojený zaměstnanec I Nespokojený zaměstnanec II 5WHYs n WHY 1 :Proč se mi zastavilo auto ? n Nebyl benzin v nádrži n WHY 2 :Proč nebyl benzin v nádrži ? n Nekoupil jsem ho ráno cestou do práce n WHY 3 :Proč jsem ho nekoupil ? n Neměl jsem peníze n WHY 4 : Proč jsi neměl peníze ? n Prohrál jsem je večer v pokeru n WHY 5 : Proč jsi to prohrál? n Neumím blafovat s prázdnou rukou 5WHYs