Metodika tvorby podnikové strategie Obsah a struktura podnikové strategie 7 základních částí, první dvě mají charakter analýz, další části již formulace jednotlivých částí podnikové strategie 1. Stručná analýza okolí podniku ve vztahu ke sledovanému podniku 1.1. analýza trhu 1.2. analýza vědecko-technického rozvoje 1.3. analýza regionu 1.4. analýza ekonomického a právního systému 1.5. příležitosti a hrozby 2. Analýza silných a slabých stránek ( SWOT ) 3. Formulace specifických předností podniku 4. Vize podniku 4.1 základní představa o budoucí podobě podniku 4.2 základní hypotézy a scénáře budoucího vývoje 4.3 základní strategické rozhodnutí o tempu tržeb a jejich sortimentní struktura 4.4 formulace dílčích strategií podniku 4.5 ekonomické důsledky jednotlivých variant strategie 4.6 základní představy o organizaci podniku 5. Formulace strategických cílů podniku 5.1 cíle na trhu 5.2 cíle ekonomické 5.3 cíle majetkové 5.4 cíle v oblasti kvalifikace, motivace a sociální 6. Hlavní strategické operace 7. Návrh dalšího postupu prací – závěr , zhodnocení