Otázky a odpovědi na téma definice produktivity výroby a souvisejÃcà procesy ovlivňujÃcà výkonnost podniku   JaromÃr Skorkovský, KPH,ESF MU Logika prezentace •Důvody netradičnÃho přÃstupu (PWP) –časový rámec prezentace – –reakce čtenářů z praxe po zavedenà přÃspěvku do systému – –následná zkuÅ¡enost s alokacà (uplatněnÃm) zdrojů (studentů ESF) do reálných podniků – PřÃspěvek v tiÅ¡těné formě PWP prezentace  2/11 Vybraná klÃčová slova •Produktivita – metriky, definice •Teorie omezenà – nástroje •MRP, MRP-II, JIT, DBR a CONWIP - nástroje •MS Dynamics NAV (ERP systém) - nástroj •Plánovánà výroby – proces •Kapacitnà omezenà – parametr omezenà •Workflow – nástroj •Balanced Score Card (bude použito pro konstrukci strategické mapy) •Portfolio znalostà studentů = SZ (stávajÃcà znalosti) •Požadovavné znalosti = PZ • 3/11 Logika přÃspěvku MRP MRP-II JIT ( TQM ) DBR ( TOC ) CONWIP APS OP(1) Produktivita (metriky) % využità zdroje Takt zdroje Plánovánà výroby ŘÃzenà nákladů Materiál Kapacita zdrojů Zaměstnavateli Požadované Znalosti = PZ StávajÃcà Znalosti studentů = SZ BSC-závěr prezentace OP(2) OP(3) OP(4) OP(N) OP(N+1) OP(N+2)     Měnà se chovánàzdroje 4/11 JIT, pouze některé vybrané návazné znalosti a terminologie  •Flow Time (known also as a „cycle time“) •Lead Time (constant used for planning ) •  Pull        Kanban Nulové zásoby   TQM    Min Lead Time Job released Job completed    Little´s law 5/11 FT=NV/Průtok  (Průběžný čas) MS Dynamics NAV (ERP system) 6/11 MÃra schopnostà a znalostà •pro firmy často nenà rozhodujÃcà co nový zdroj umÃ, ale jaký zdroj je (charakteristika osobnosti) : –schopnost vést kolektiv –mÃra sebevědomà zdroje –kreativita –flexibilita –IQ •       •               „Nenà důležité CO, ale KDO“ • 7/11 MÃra schopnostà a znalostà •diskrepance mezi stávajÃcÃm portfoliem znalostà(SZ) a firmami poptávanými znalostmi (PZ) • Znalosti zÃskané  studiem Požadované specifické znalosti nebo  předpoklady  pro jejich rychlé osvojenà  firmy tento segment znalostà  bohužel často neumà využÃt jako  svoji budoucà konkurenčnà výhodu Na ESF potřeba maximalizovat potřeba  umět využÃt („prodat „) (SZ) (PZ) 8/11 MÃra schopnostà a znalostà •mÃra sebevědomà zdrojů (často zbytečně nÃzká – zvláště u stávajÃcÃch znalostÃ) • •zdroje a jejich představy o svém ohodnocenà (často přehnaně vysoká) • • • 9/11 Strategická mapa (BSC)- zjednoduÅ¡ené schéma Potřeba unikátnÃch zdrojů-znalostà Vyhledávánà zdrojů Náklady na zdroje Parametry výběru zdroje IQ kreativita flexibilita mÃra shody  SZ a PZ Zdroj Å kolenà PZ Testy VyÅ¡kolený zdroj nÃzká mÃra úspěšnosti Dodávka služeb Spokojený  zákaznÃk Konkurenčnà  výhoda VyÅ¡Å¡Ã tržnà podÃl Zisk Spokojenà majitelé profil zdroje TOC CONWIP Workflow  10/11 Zvýšenà produktivity pomocà zruÅ¡enà přestávek na kávu Časté představy i velice kvalifikovaných manažerů o úsporách nákladů. 11/11 Děkuji za pozornost