Příklad pro cvičení – Analýzy pomocí profilů - bude sloužit i pro samostudium a bude uloženo ve studijních materiálech Datum : 18.10.2010 Autor : Skorkovský Důvod : doprovodný materiál ke studiu PIS2, charakter draft 1. Analýza zpracovávající položky u zákazníka, ke kterému je vytvořen karta kontaktu. Půjde o automaticky se vyhodnocující dotazníky . V tomto bodě je vidět, odkud se z menu dotazníky nastavují 2. Pomocí F3 se vytvoří další řádek s názvem Pareto (80|20) a zadaji se řádky a kritéria pro vyhodnocení prodejů (pole Prodej (LM) v položkách zákazníka (bude nastaveno v detailech otázky) . 3. Dotazník nastavte pro společnosti . vyberte pomocí F6 jednu otázku (Prodejní obrat) a tři odpovědi (A,B a C). Políčko Automatické vyhodnocování se zatrhne až po zadání parametrů v detailech otázky stejně tak jako políčko pro Vícenásobné odpovědi ( i když toto políčko není nutné zatrhávat) 4. Hodnoty obratů nastavte do polí Od hodnoty a Do hodnoty (From value and To Value) (např 0-99999, 100000-799999, 800000-6000000) 5. Pomocí tlačítka Řádek (Line nastavte Detaily otázky )- před tím musíte na této otázce stát kurzorem. V prvním okně zadejte text, který bude charakterizovat otázku : 5. Záložka klasifikace (zatrhnout automatické vyhodnocování, dále výběr pole, které se bude analyzovat – Prodej (LM),což je anglicky SALES(LCY) . Starting Date Formula znamená, že se budou vyhodnocovat data položek až 9 let (-9Y nebo -9Z) zpětně a skončíme v běžném měsíci (CM nebo taky BM)- podle jazyka. 6. Nastavený dotazník aktualizujeme pomocí Tlačítka Funkce a Update Classification (Aktualizovat klasifikaci). V níže uvedeném okně nastavte parametry (filtry). Pozor v tomot příkladě používám jiný kód než na předchozí stránce (pareto2), nicméně všechny nastavení jsou totožná 7. Dostaneme toto okno. Pomocí F6 je pak vidět, kterých kontaktů se to týká. Z karet kontaktů můžete jít přímo na karty zákazníků a odtud na položky nebo statistiku 8. Analýzy lze provádět i pro procenta kontaktů nebo procento hodnoty a místo Podeje lze vybrat jinou veličinu, která se bude aktualizovat. Najděte si již jiný nastavený dotazník v demo databázi 9. Dostaneme tuto strukturu dotazníku. Pro procenta se zde např. nastavují hodnoty : 0% -25%, 26%-75% a 76%- 100%. Dále může být nastavena i priorita. Toto pole označuje prioritu, kterou přiřazujete k odpovědi, a místo, kde by se měla zobrazit na řádcích Karty kontaktu. Existuje pět možností: Velmi nízká, Nízká, Normální, Vysoká a Velmi vysoká. Pozor- tento příklad je pro sestupně nastavenou klasifikaci . V bodě 11 uvidíte nastavenou vzestupnou klasifikaci platnou pro popisy odpovědí. 10. Detaily jedné z otázek jsou tyto(opět pomocí tlačítka Řádek) : Analyzuje se běžný rok zpětně. (BD=běžný den, BR=běžný rok) Výsledek je vždy takový, že 25 % kontaktů je v první skupině (největší zisky), 50 % je ve druhé a zbytek ve třetí skupině. Dohromady v tomto příkladu jde o 70 kontaktů, které mají na sebe navázané karty zákazníků. (70=17+25+18) 11. Třídění vzestupné 12. Pokud např. jednomu z kontaktů ( zákazníků) z poslední skupiny prodáme zboží za milion- přesune se do vyšší skupiny a vytlačí jiný kontakt do skupiny nižší. Vyhodnocování podle předem nastavených dotazníků, kde se každé odpovědi přiřadí body : 13. vybereme tento předem nastavený dotazník : 14. Dostaneme : Pouze otázka je samovyhodnocující ! od hodnoty a do hodnoty jsou nastaveny body. 15. Body lze nastavit pouze v Detailech poslední otázky, ve které je nastavena Auto vyhodnocení a minimální % zodpovězených otázek, aby bylo možné provést hodnocení . Detaily otázky Index spokojenosti zákazníka je uveden níže. K bodům a jejich nastavení se dostane uživatel pomocí tlačítka Body odpovědi . 16. Body odpovědi, které jsou přiřazeny čtyřem otázkám v dotazníku, které nejsou samovyhodniocující 17. Pomocí F6 přiřaďte v dotazníku těmto čtyřem otázkám nějaké kontakty: ¨ 18. Výsledek před klasifikací bude : 19. Výsledek po klasifikací bude : (nastavte % min zodpovězených otázek na 20%) a body 300->v nastavení na 600. V tomto příkladu jsou také změněny hodnoty dosažených bodů Od hodnoty Do hodnoty.