RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 12/6/2010 STRANA ‹#› FIREMNÍ KOMUNIKACE KOMUNIKACE V RÁMCI VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ Mgr. Lukáš Kresač, oddělení komunikace Ing. Radka Vašinová, HR RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 12/6/2010 STRANA ‹#› Představení společností 01_02_022.jpg Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› RWE ve světě Přes 100 let zkušeností ZÁKLADNÍ ČINNOSTI (Produkty a služby) nElektrická energie nPlyn nVoda a odpadní voda nUhlí nRopné deriváty nObnovitelné zdroje energie n logo_new Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› RWE drží vedoucí pozice na dvou největších trzích v Evropě – energií a vodou zásobuje celkem 43 milionů zákazníků. Klíčové trhy RWE Zemní plyn Vedoucí pozice na klíčových trzích Elektřina Trh Produkt Německo No. 2 No. 3 Velká Británie No. 3 No. 3 nNo. 2 v Maďarsku nNo. 3 na Slovensku nVstup na trhu v Polsku nNo. 1 v České republice nVedoucí pozice v Maďarsku Střední a východní Evropa Evropa Mezi top 5 No. 6 Velká Británie Nizozemí Lucembursko Rakousko Maďarsko Polsko Slovensko Česká republika Německo RWE - jeden z největších energetických koncernů v Evropě Elektřina Plyn Voda >Ročně RWE prodá 306,4 TWh elektřiny, což je téměř 4x více než ČEZ. Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› VČP JMP SMP RWE Energie Základní fakta o skupině RWE v ČR (2009) Konsolidované tržby 102 160 mil. Kč Zaměstnanci cca. 4 800 Celkový podíl na trhu cca. 72 % Koncoví zákazníci 2,3 mil. (tržní podíl cca. 64 %) Prodej zemního plynu 142,2 TWh Prodej v ČR 76,8 TWh Prodej v zahraničí 65,4 TWh Tranzitní soustava cca. 3 640 km Distribuční síť 63 800 km Zásobníky 6 (skladovací kapacita 2,3 mld. m3) Společnosti 17 Konsolidované regionální obchodní společnosti 4 Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Struktura společností skupiny RWE v ČR RWE Gas Storage RWE GasNet, JMP Net, SMP Net, VČP Net RWE Energie, JMP, SMP, VČP RWE Distribuční služby RWE Interní služby RWE Zákaznické služby RWE Plynoprojekt RWE IT Czech RWE Transgas RWE Key Account CZ NET4GAS 5504 CEN275ca1_plyn2 DSC00549 DSC00586 IMG_3730 01_01_002 notebook 01_02_001 02_03_015 RWE v ČR = 17 společností Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Území působnosti RWE Distribuční služby a Jihomoravské plynárenské Plzeň Liberec Děčín Chomutov Mladá Boleslav Kladno Votice Hradec Králové Dvůr Králové Litomyšl Pardubice Blansko Brno Hodonín Jihlava Kroměříž Uherské Hradiště Znojmo Ostrava Olomouc Karviná Nový Jičín Šumperk Opava Sokolov Klatovy RWE DS JMP Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Regionální řízení RWE DS a JMP rwe_ds_1 Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Regionální řízení RWE DS a JMP RWE Distribuční služby Jihomoravská plynárenská plzen_uvod hk_uvod ostrava KC Plzeň KC Hradec Králové KC Ostrava Provozní oblast: Plzeň Chomutov Votice Provozní oblast: Liberec Dvůr Králové Pardubice Provozní oblast: Karviná Nový Jičín Olomouc Mistrovské okrsky Mistrovské okrsky Mistrovské okrsky brno KC Brno Provozní oblast: Brno Hodonín Kroměříž Jihlava Mistrovské okrsky Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Hlavní aktivity RWE DS a JMP Jihomoravská plynárenská RWE Distribuční služby Provoz a údržba PZ Obchod se zemním plynem Prodej elektřiny Výstavba sítí Operativní správa sítí Dispečink Pohotovost Měření a technické služby Dokumentace sítí Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Kontaktní informace >Pohotovostní linka 1239 Dispečink sídlí v Brně a Ústí nad Labem. K dispozici je 7 dní v týdnu, 24 hodin denně. >Zákaznická linka 840 11 33 55 Zákaznické Call centrum sídlí v Ostravě. K dispozici je nonstop RWE_ZL_1C_P RWE_PP_1C_P Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› jen RWE DS prodej zemního plynu a elektřiny Zákazníci RWE DS a JMP Jihomoravská plynárenská RWE Distribuční služby Domácnosti Maloodběratelé Střední odběratelé Velkoodběratelé JMP Net SMP Net VČP Net RWE GasNet Municipality Investoři Stavebníci Projektanti Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Projekty v rámci RWE >Společnost Jihomoravská plynárenská se podílí na projektu RWE – energie českého filmu a RWE – energie českého lyžování Obrázek4 Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Sponzoringové aktivity Jihomoravská plynárenská, a.s. >RWE Letní kino na Dobráku > >Český rozhlas, Rozhlasové studio Brno > >RWE Volejbal Brno, RWE Projekt Volejbal > >Archeoskanzen Modrá Nový obrázek (17) Obrázek21 zobrazGV Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Sponzoringové aktivity Jihomoravská plynárenská, a.s. >Letní Filmová škola Uherské Hradiště > >Moravský podzim > >Festival vědy s Jihomoravskou plynárenskou > >Setkávání Václava Hudečka > zobrazGV Obrázek35 DSC_0188 Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Komunikace a public relations ve společnosti Jihomoravská plynárenská a RWE DS >Externí komunikace (public relations) > > >Interní komunikace > > >Zaměstnanci se nesmějí o změnách a o novinkách dozvědět z médií, média by se neměla o nich dozvídat od nepověřených zaměstnanců. > společnost média, veřejnost společnost zaměstnanci RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 12/6/2010 STRANA ‹#› Externí komunikace (PR) dokumentace.jpg Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Externí komunikace Cíle a možnosti >zajistit jednotný systém nástrojů, které umožní rychlý, aktuální a věcně správný přenos potřebných informací ke všem cílovým skupinám >budovat nadstandartní vztahy s klíčovými médii >zvýšit podvědomí o značce >profilovat značku v médiích >minimalizovat negativní publicitu >předcházet a minimalizovat „útoky“ ze strany konkurence >udržovat a zvyšovat image společnosti >komunikace v obchodní a legislativní oblasti Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Externí komunikace Cílové skupiny >odborná veřejnost >široká veřejnost >zákazníci >potencionální zákazníci >média >obchodní partneři >akcionáři >státní orgány a instituce >profesní sdružení a asociace >novináři 14.jpg Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Externí komunikace Metody a nástroje (komunikační kanály) >A/ Veřejnost > >externí firemní časopis „Na plný plyn“ >reklamní kampaně >služby tiskového oddělení (oddělení komunikace) >zákaznická linka >zákaznické centrum >pohotovostní linka >webová prezentace >výroční zpráva Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Externí komunikace Metody a nástroje (komunikační kanály) >B/ Média >PR články >webová prezentace >tiskové konference >tiskové zprávy >formální a neformální setkání se zástupci médií > Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Externí komunikace Metody a nástroje (komunikační kanály) >C/ Ostatní >sponzoring >veřejné akce (special events) >reklama >dary >firemní grafický (vizuální) styl, firemní identita >slogan Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Externí komunikace, hlavní činnosti oddělení komunikace JMP a RWE DS >Veškerý publikační styk s externím prostředím (public relations) >Tiskový mluvčí, tiskové oddělení >Správa monitoringu médií >Správa webové prezentace společnosti >Správa a koordinace sponzoringových aktivit >Správa a koordinace corporate design stylu >Správa a koordinace finančních darů >Správa reklamních předmětů >Zpracování výročních zpráv > 01_02_012.jpg Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Externí komunikace – příklad Havárie plynovodu >Příjem informací s dispečinku, od havarijní komise >Vydání tiskové zprávy o havárii – odeslání emailem novinářům, umístění na web >Reakce na dotazy novinářů – pouze tiskový mluvčí (email, pevná linka, mobil, televizní zpravodajství) >Vydání tiskové zprávy o průběhu odstranění havárie, termínu obnovení dodávek zemního plynu >Vydání tiskové zprávy o ukončení prací na odstranění havárie > Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Legislativní komunikace Lhůty >Dodací lhůta = 30 dní (není stanoveno zákonem, interní kodex) >Orgány státní správy Správní řád, zákon 500/2004 >Trestně – právní orgány Trestní řád, zákon 141/1961 >Zákazníci, veřejnost Interní reklamační řád, vyhláška 545/2006 >Ostatní speciální předpisy (Stavební zákon, Zákon o územním plánování, …) http://www.burčák.eu/images/vinarsky-zakon.jpg Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Orgány státní správy Správní řád, zákon 500/2004 >§ 39 Určení lhůty k provedení úkonu >(1) Správní orgán účastníkovi určí přiměřenou lhůtu k provedení úkonu, pokud ji nestanoví zákon a je-li toho zapotřebí. Určením lhůty nesmí být ohrožen účel řízení ani porušena rovnost účastníků. Usnesení o určení lhůty se oznamuje pouze tomu, komu je určena, popřípadě i tomu, jehož se jinak přímo dotýká. >(2) Lhůtu určenou správním orgánem může na žádost účastníka správní orgán za podmínek stanovených v odstavci 1 usnesením přiměřeně prodloužit. Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Trestně – právní orgány Trestní řád, zákon 141 >§ 143, Lhůta a místo k podání >(1) Stížnost se podává u orgánu, proti jehož usnesení stížnost směřuje, a to do tří dnů od oznámení usnesení (§ 137); jestliže se usnesení oznamuje jak obviněnému, tak i jeho zákonnému zástupci nebo obhájci, běží lhůta od toho oznámení, které bylo provedeno nejpozději. >§ 248, Lhůta a místo podání >(1) Odvolání se podává u soudu, proti jehož rozsudku směřuje, a to do osmi dnů od doručení opisu rozsudku. >§ 265e, Lhůta a místo podání >(1) Dovolání se podává u soudu, který rozhodl ve věci v prvním stupni, do dvou měsíců od doručení rozhodnutí, proti kterému dovolání směřuje. > (1) > > > Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Zákazníci, veřejnost Vyhláška 545/2006 >Standard lhůty pro vyřízení reklamace na kvalitu plynu (1) >Standardem lhůty pro vyřízení reklamace na kvalitu plynu je prověření oprávněnosti reklamace konečného zákazníka nebo dodavatele sdružené služby na kvalitu plynu a písemné vyrozumění konečného zákazníka nebo dodavatele sdružené služby o jejím prověření do 60 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace konečného zákazníka nebo dodavatele sdružené služby provozovateli přepravní nebo distribuční soustavy. Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Zákazníci, veřejnost Vyhláška 545/2006 >Standard lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování přepravy, distribuce nebo uskladňování plynu >(1) Standardem lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování přepravy, distribuce nebo uskladňování plynu je >a) zaslání písemného vyřízení reklamace konečného zákazníka nebo dodavatele sdružené služby na vyúčtování přepravy, distribuce nebo uskladňování plynu nebo na nevrácení zaplacených přeplatků, a to do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Legislativní komunikace Kanály http://www.vlada.cz/assets/media-centrum/aktualne/ilustrace-schranky.jpg >Písemně >Oficiální adresa společnosti (Obchodní rejstřík, Registr živnostenského podnikání,…) >Podatelny v sídlech společností >Elektronicky >E-podatelna (ID yhscfc9) >E-podpis >E-mailová adresa (info@rwe.cz) RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 12/6/2010 STRANA ‹#› Interní komunikace provoz.JPG Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Interní komunikace Cíle a prostředky >zvýšení povědomosti zaměstnanců o společnosti >posílení vztahu zaměstnanců ke společnosti >posílení spolupráce interní komunikace mezi útvary ve společnosti > >aktivní zapojení zaměstnance do dění ve společnosti >podpora mimopracovních aktivit zaměstnanců ze strany společnosti >posílení vztahů ve společnosti >posílení spolupráce interní komunikace a marketingu >zajištění provázanosti sponzorských aktivit a zaměstnaneckých bonusů v rámci všech společností skupiny RWE >vytvoření funkčního a dynamického systému intranetu > > Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Interní komunikace Cílové skupiny >Primární >zaměstnanci >Sekundární >obchodní partneři >zákazníci společnosti >rodinní příslušníci zaměstnanců společnosti > rwe_ds_contentpage_dokumentace_siti.jpg Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Interní komunikace Komunikační kanály >Hlavní >Intranet >Interní firemní časopis Team, Team+ (pouze JMP a RWE DS) >Nástěnky >Porady >Akce pro zaměstnance >Elektronická pošta (cca 60% zaměstnanců nemá přístup k emailu) >SMS >Setkání vedení společnosti se zaměstnanci >Pracovní večeře s vedením společnosti >Vedlejší >Pevná linka >Mobilní telefon >Osobní kontakt > Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Interní komunikace, hlavní činnosti oddělení komunikace JMP a RWE DS >Správa intranetu společnosti >Správa ostatních komunikačních kanálů (email, SMS systém) >Správa a koordinace interního časopisu a vedení redakční rady >Příprava a koordinace zaměstnaneckých akcí >Organizace anket, soutěží >Správa galerie, organizace vernisáží > P8300155.JPG Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Interní komunikace Akce pro zaměstnance (event management) GJ0O0132 GJ0O0114 Jednodenní lyžařské zájezdy leden, únor 2011 v rámci projektu RWE – energie českého filmu Zimní sportovní hry 29. – 31.1.2011 Železná Ruda, Špičák Filmová představení jaro, podzim 2011 v rámci projektu RWE – energie českého filmu v14212_miroslav-donutil Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Interní komunikace Akce pro zaměstnance (event management) GJ0O8770 Plynárenské letní sportovní hry - Pardubice září 2011 Daruj krev s RWE červenec, srpen 2011 P1120564 Modrý den RWE 11.června 2011 gottvald_jaroslav_2 Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Interní komunikace Akce pro zaměstnance (event management) P8280400 cechy5 IMG_3494 Cyklovýlety – Morava, Čechy květen 2011 Vodácké výlety – Vltava červen, srpen 2011 Setkání vedení se zaměstnanci podzim 2011 Soutěže, ankety celoročně Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Interní komunikace – příklad Pozvánka na filmové představení >Domluva kinosálu v celé ČR, termínu představení, předběžného počtu diváků, kalkulace >Příprava, tisk a distribuce informačních letáků a plakátů >Zaslání SMS pozvánky zaměstnancům bez přístupu k elektronické poště >Elektronická informace na intranet a emailová zpráva pro zaměstnance >Zpracování seznamu přihlášených >Informace kontaktním osobám o termínu a místě vyzvednutí vstupenek >SMS a emailová informace přihlášeným zaměstnancům o kontaktních osobách a možnosti převzetí vstupenek >Finální zpráva z akce a zhodnocení finančních aspektů > > RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 12/6/2010 STRANA ‹#› Komunikace v rámci výběrového řízení Radka Vašinová personalistka RWE Transgas, a.s. Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Způsoby komunikace v rámci výběrového řízení >Reakce na inzerci >Písemná komunikace (životopis, průvodní/motivační dopis) >Komunikace s personalistou/manažerem >Písemná komunikace (e-mail) >Telefonické interwiew >Osobní pohovor >Assessment Centre http://www.therecruiterslounge.com/wp-content/uploads/2009/02/advantages-of-outsourcing.jpg Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Životopis >Stručný a výstižný >Přehledný >„Na míru“ konkrétní nabídce > http://www.sanjuancollege.edu/Images/HR/people.jpg Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Struktura životopisu >Hlavička – osobní/kontaktní údaje >Vzdělání >Praxe >Znalosti >Dovednosti >Reference >Zájmy http://www.globalnetworking-group.com/communities/6/004/006/914/796/images/4524635275.jpg Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Hlavička – kontaktní údaje > Jméno (nepoužívejte slečna/ paní/ pan) > Adresa (pokud se liší Vaše adresa trvalého a přechodného bydliště, uveďte tuto skutečnost) > Telefon (jeden kontakt) > Email (jeden kontakt, soukromá e-mailová adresa, pozor na přezdívky, apod.) > Další osobní údaje – datum narození, stav apod. (není nutné uvádět) Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Vzdělání > Řaďte chronologicky > Neuvádějte základní školu, ale až SŠ > U VŠ uvádějte co nejpřesněji fakultu, obor, specializaci, vedlejší specializaci, název bakalářské/diplomové práce, studovaný ročník/ předpokládaný termín ukončení studia, formu navazujícího studia > Další vzdělávání – kurzy, jazykové pobyty, studijní pobyty, účast na projektech apod. > http://www.hirepros.com/images/Pages/Human%20resources.jpg Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Praxe > Uvádějte pouze relevantní praxi („ne každou brigádu“) > Řaďte chronologicky > Uvádějte období (nikoliv pouze rok), název zaměstnavatele, název pozice > Popište stručně náplň práce, konkrétní pravomoci, zodpovědnosti, kompetence, činnosti > Skutečnosti nezkreslujte http://www.sanjuancollege.edu/Images/HR/people.jpg Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Jazykové znalosti > Uvádějte pouze znalost jazyků relevantních k dané pozici > Znalost specifikujte: pasivní, slovem a písmem, aktivní komunikace, odborná terminologie nebo dle evropské stupnice znalosti jazyků (A1, A2, atd.) > Uvádějte certifikáty, osvědčení apod., zahraniční studium, dlouhodobější pobyty, dosavadní využití jazykových znalostí apod. > Pozor – přílišný důraz na jazykové znalosti může i znevýhodnit http://www.robergegroup.com/images/home_page_darker_blue.jpg Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Další dovednosti Uvádějte znalosti/dovednosti, které mohou přesvědčit zaměstnavatele o Vaší přidané hodnotě > Řidičský průkaz (skupina ŘP, najeté km, aktivní/pasivní řidič, vlastní auto) > Počítačová gramotnost – úroveň znalostí MS Office, informační systémy (SAP, Navision...), grafický SW, AutoCAD, další používané SW aplikace > Odborné kurzy (tzv. hard i soft skills, atesty, oprávnění k práci s vyhrazenými zařízeními aj.) Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Reference > Pokud je to možné, uveďte kontaktní osobu pro podání referencí v posledním zaměstnání > Uvedení konkrétních referencí přidá na Vaší důvěryhodnosti > > http://www.aworkflow.com/image/human%20resources.jpg Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Zájmy > Zájmy napovídají o Vaší osobnosti, např. týmový hráč/ individualista, introvert/ extrovert, trpělivý, aktivní, podnikavý, orientovaný na výkon... > Dobrovolnictví, členství v klubech, sdruženích, asociacích, profesních klubech, apod. § > > http://www.oregon.gov/DOC/HR/HR_Division.gif Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Tipy na závěr > Délka životopisu max. 2 strany A4 > Chronologické řazení od nejaktuálnějšího stavu > Stručnost, přehlednost, jednoduchost > Jednotný font, barva písma pouze černá > Bez grafických prvků > Fotografie pasového formátu v pravém horním rohu > Nejpodrobněji poslední zaměstnání a zkušenosti relevantní k dané pozici > Nepoužívejte zkratky, pokud nesouvisí s poptávanou pozicí > Skutečnosti v životopise nezkreslujte > Nenadhodnocujte ani nepodceňujte své znalosti a zkušenosti > Pozor na pravopis, překlepy > Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Motivační dopis > Představení kandidáta zaměstnavateli s cílem zaujmout personalistu / manažera > Vždy musí být konkrétní k dané pozici (ne obecný na více pozic) > Adresujte pokud možno konkrétnímu personalistovi http://www.globalnetworking-group.com/communities/6/004/006/914/796/images/4524635275.jpg Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Obsah motivačního dopisu >Shrnuje motivaci, předpoklady relevantní pro danou pozici (ale neopakuje údaje z životopisu): >Důvod výběru pozice – proč Vás zaujala, praxe/ znalosti/ dovednosti, které budou na této pozici pro firmu přínosem >Důvod výběru dané společnosti (obor podnikání, velikost firmy, image firmy, PR aktivity, apod.) >Příklady konkrétních dosavadních úspěchů (v předchozím zaměstnání, při studiu) >Možný termín nástupu atp. >Pokud bydlíte v jiné lokalitě, než je vypsáno pracovní místo, vyjádřete ochotu k mobilitě >Můžete uvést kontaktní osobu pro podání referencí >Projevte zájem o osobní setkání >Uveďte telefon, e-mail, na kterých budete očekávat reakci >Nezapomeňte na datum (aktuální!), podpis RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 12/6/2010 STRANA ‹#› Telefonické interview Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Na co se připravit Telefonát může překvapit kdykoliv > Pozor na vhodný způsob představení při „zvednutí sluchátka“, přiměřenou uvítací zprávu schránky, informovanost blízkých > Vždy mějte přehled, o jaké pozice a ve které firmě jste projevili zájem. > Personalista pokládá často tzv. ověřovací otázky: –stupeň dosaženého vzdělání –doba působení v jednotlivých zaměstnáních –vysvětlení „časových mezer“ v životopisu –důvody odchodu z posledního zaměstnání –termín případného nástupu apod. > Telefonický rozhovor může probíhat i v cizím jazyku (je-li požadovaná jeho znalost). > Zastihne-li Vás telefonát v nevhodnou chvíli, navrhněte termín, kdy zavoláte zpět. Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Na co si dát pozor >Mluvte spisovně, spíše pomaleji. >Artikulujte pečlivě a srozumitelně. >Chcete-li působit sebejistěji, postavte se - váš hlas bude působit jistěji a také se tak budete cítit. >I oblečení má význam – v saku budete působit profesionálněji, než když telefonujete oblečeni v županu. Také úsměv se pozitivně projeví ve vašem hlasu. >Eliminujte hluk v pozadí (zavřít dveře, vypnout rádio, zastavit auto apod.), buďte v místnosti sami. >Během rozhovoru nežvýkejte, nejezte ani nepijte. Pokud možno nepokašlávejte, nekýchejte. Omluvte se za podobné projevy, jimž se nedalo vyhnout. >Nemějte pocit, že musíte vyplnit mlčení slovy. Pokud jste dohovořili, odpověděli relevantně na dotaz a druhá strana mlčí, nesnažte se vyplnit tuto mezeru. RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 12/6/2010 STRANA ‹#› Osobní pohovor s personalistou Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Co nepodcenit >Získejte si předem informace o firmě >Připomeňte si obsah inzerátu a informace o pracovním místě >Připravte si předem otázky (k firmě, pracovní náplni, termínu nástupu atd.) >Nechejte si na cestu časovou rezervu. >Nezapomeňte vypnout mobilní telefon. >Nežvýkejte. > http://www.sanjuancollege.edu/Images/HR/people.jpg Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Význam prvního dojmu Na vytvoření prvního dojmu stačí velmi krátký čas (několik sekund). Roli hraje především vzhled, vystupování, neverbální komunikace, styl a způsob vyjadřování. >Jednou z prvních informací o vás je pozdrav a způsob podání ruky. –Správný stisk je středně dlouhý a středně silný, energický a upřímný. –Pokud se vám potí ruce trémou, nezapomeňte si je před podáním ruky nenápadně osušit. –První podává ruku vždy osoba společensky významnější. –Nepřijetí podané ruky je hrubým prohřeškem proti společenské etiketě. >Nepodceňte úpravu svého zevnějšku. –Oblečení přiměřené obsazované pozici, zároveň pohodlné. –Použití kosmetiky, parfému apod. jen s mírou. –Důležitou vizitkou jsou čisté boty a upravené ruce. Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Jak vystupovat >Chovejte se pokud možno přirozeně, nesnažte se stylizovat, mluvte o sobě pravdivě. >Buďte zdvořilí, vstřícní a otevření. >Vystupujte klidně, přiměřeně sebevědomě, nebojte se přiznat trému. >Pozorně naslouchejte. >Mluvte spisovně. >Hovořte k tématu, stručně a výstižně, nezabíhejte do nepodstatných podrobností. >Neskákejte do řeči. >Odpovědi si rozmýšlejte. Pokud něco nevíte nebo si nejste jisti, přiznejte to. >Nezasahujte do vedení pohovoru. Nepřebírejte iniciativu ani z rozpaků. >Nemějte pocit, že musíte vyplnit mlčení slovy. >Indiskrétní otázky taktně odmítněte zodpovídat. >Svou pozornost rozdělte rovnoměrně mezi všechny zúčastněné. Pokud odpovídáte na otázku, zaměřte se na toho, kdo se vás tázal. Hintergrund_PPT_RWE_Inhalt RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 6.12.2010 STRANA ‹#› Neverbální komunikace >V jednací místnosti se posaďte pohodlně, abyste dobře viděli na ostatní. Odložte si kabát i zavazadlo. >Udržujte oční kontakt rovnoměrně se všemi zúčastněnými. >Dávejte najevo porozumění a zájem přikývnutím hlavy, úsměvem apod. >Neschovávejte ruce pod stůl ani do kapes, na ruce by vám mělo být vidět. >Při hovoru si nesahejte na obličej, vlasy ani jiné části těla. >Přiměřeně gestikulujte. >Nehrajte si s oděvem, šperky, ani s dokumenty a tužkou na stole. >Nepodupávejte pod stolem nohama ani prsty o stůl. >Mluvte přiměřeně hlasitě, nezvyšujte příliš hlas, snažte se o plynulou řeč. RWE Distribuční služby, Jihomoravská plynárenská 12/6/2010 STRANA ‹#› DĚKUJEME ZA VAŠI POZORNOST!