Ekonomika organizací Seminář č. 9 Příklad 1 Seskupte činnosti v níže uvedeném schématu dle funkční a předmětné specializace a naznačte jak by mohla vypadat organizační struktura. Příklad 2 Podnik „Hotel, a.s.“ který poskytuje především ubytovací a stravovací služby, je strukturalizován způsobem uvedeným v navazujícím schématu. Vedoucí odbytu jídel a nápojů ve své oblasti zjistil, že podíl na trhu získává konkurent s obdobnou nabídkou a sortimentem. Protože nabídka se liší nejen cenou, ale i kvalitou zpracování, usuzuje z toho na špatnou práci marketingového oddělení, konkrétně úseku propagace. Otázka 1: Popište „služební postup“, jak informace o ztrátě trhu dojdou na úsek propagace. Jaké problémy z toho vyplývají? Otázka 2: Jaké přednosti a nedostatky jsou spojeny s jednoliniovým systémem? Organizační struktura podniku Organizační diagram Příklad 3 Podnik na zpracování minerálních olejů Minol a.s. má níže uvedenou organizační strukturu: Organizační struktura Minol a.s. Otázka 1: Jak se nazývá tato organizační struktura? Otázka 2: Co mohlo přimět vedení firmy „Minol a.s.“ k zavedení této organizační struktury?