Projekt BP – POT MKH DIS1 ütéma DP: Vliv podnikové kultury na efektivnost podniku üautor: Petr Kuchař, učo 212452 üdatum: 7. prosince 2011 PODNIK, VE KTERÉM BUDU ŘEŠIT PRAKTICKÝ PROBLÉM ü Clarion Congress Hotel Ostrava**** ü Od r. 2009 je součástí řetězce 17 hotelů CPI Hotels, a.s. ü Ubytovací kapacita hotelu: 307 lůžek ve 169 pokojích ü Počet zaměstnanců: 62 ü Obrat v r. 2011: 63 mil. Kč (předpoklad) CÍL PRÁCE Ø Analyzovat příčiny rozdílů v sepětí managementu a zaměstnanců s podnikem a ve významu, který podniku přikládají pro uspokojování svých individuálních potřeb. Ø Ø VÝZKUMNÉ OTÁZKY üJsou v podniku zřetelně formulovány cíle, kterých chce dosáhnout? üMá každý zaměstnanec a manažer jasnou představu o tom, jak může sám přispět k dosažení podnikových cílů? üLze v podniku nalézt dostatečně těsné sepjetí managementu a zaměstnanců s podnikem? üPovažují zaměstnanci a management takovéto sepjetí za faktor, který zvýší pravděpodobnost dosažení podnikových cílů? üExistuje soulad mezi hodnotami, postoji a jednáním zaměstnanců a managementu? üJsou postoje a jednání managementu v souladu s očekáváním ředitele podniku? ü ü ü Ø Ø HYPOTÉZY üHlavní hypotéza: Ø „V podniku existuje soulad mezi hodnotami, postoji a jednáním zaměstnanců a managementu“. Ø üPodpůrná hypotéza: Ø „Zaměstnanci a management považují těsné sepjetí s podnikem za faktor, který zvýší pravděpodobnost dosažení podnikových cílů“. ü Ø POUŽITÉ METODY •Sekundární výzkum: üRešerše odborné literatury a pramenů vč. postupů, kterými byl doposud problém řešen üDesk research podnikových dokumentů •Primární výzkum: üIndividuální rozhovory s ředitelem, manažery a vybraným okruhem zaměstnanců podniku • • ² • VERIFIKACE HYPOTÉZ •Zjišťování míry souladu jednání manažerů a •zaměstnanců s cíli podniku prostřednictvím: • üAplikace výstupů primárního výzkumu na model soupeřících hodnot Quinna a Rohrbaugha a model organizační kultury Denisona* üAnalýzy ekonomických ukazatelů (objemu tržeb, výše nákladů, lůžkové obsazenosti, atp.) a jejich komparace s plánovanými hodnotami üAnalýzy výstupů mystery shoppingu provedeného franšízorem • •* Lukáčová, Nový 2004 • • SEZNAM POUŽITÉ LITERATURY üLUKÁČOVÁ, Růžena / NOVÝ, Ivan. Organizační kultura: od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2004. 174 s. ISBN 80-247-0648-2. üPLAMÍNEK, Jiří. Vedení lidí, týmů a firem: praktický atlas managementu. Vyd. 4. Praha: Grada, 2011. 157 s. ISBN 978-80-247-3664-8. üBROOKS, Ian. Firemní kultura: jedinci, skupiny, organizace a jejich chování [překlad Vilém Jungmann c2003]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003. 296 s. ISBN 80-7226-763-9. üŠIGUT, Zdeněk. Firemní kultura a lidské zdroje. Vyd. 1. Praha: ASPI, 2004. 87 s. ISBN 80-7357-046-7. üARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy [překlad Josef Koubek c2007]. Vyd. 1. Praha : Grada, 2007. 789 s. ISBN 978-80-247-1407-3. Ø SEZNAM POUŽITÉ LITERATURY üIVERSON, Kathleen M.Managing human resources in the hospitality industry: an experimental approach. New Jersey: Prentice-Hall, 2001. 349 s. ISBN 0-13-949181-3. ²LUDLOW, Ron / PANTON, Fergus. Zásady úspěšného výběru pracovníků. [překlad Stanislav Spanilý c1995] Vyd. 1. Praha : Grada, 1995. 95 s. ISBN 80-7169-252-2. üDĚDINA, Jiří / ODCHÁZEL, Jiří. Management a moderní organizování firmy: nejnovější přístupy a trendy, organizační vztahy a chování, jednotlivci, skupiny, týmy, síťové a virtuální organizace, strategické aliance, procesní organizování, komunikace a rozhodování, organizační kultura. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2007. 324 s. ISBN 978-80-247-2149-1. üHAGUE, Paul. Průzkum trhu [překlad Vilém Jungmann c2003]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003. 234 s. ISBN 80-7226-917-8. üČECHOVÁ, Zuzana. The competitiveness of human capital. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2010. 20 s. ISBN 978-80-245-1676-9. ² ² Ø Ø