Motivace zaměstnanců Gabriela Lžičařová, ředitelka divize lidských zdrojů, Home Credit a.s. a Home Credit Slovakia Agenda 1. Co je motivace? 2. Organizační struktura firmy 3. Jsou všichni zaměstnanci stejní? 4. Konkrétní příklady motivačních aktivit 2 Co je motivace? ►Schopnost udržet se ve stavu chtění. 3 Motivace a stimulace 4 MOTIVACE STIMUL 2 STIMUL 3 Co všechno lidi „motivuje“? ► Peníze? ► Pochvala? ► Vztahy? ► Kariérní postup? ► Zvyšování odbornosti? ► Benefity? ► Work-life ballance? 5 Agenda 1. Co je motivace? 2. Organizační struktura firmy 3. Jsou všichni zaměstnanci stejní? 4. Konkrétní příklady motivačních aktivit 6 Organizační struktura finanční instituce 7  Management  Specialistické pozice  Back-officové pozice  Front-office - sales v terénu - call centra Agenda 1. Co je motivace? 2. Organizační struktura firmy 3. Jsou všichni zaměstnanci stejní? 4. Konkrétní příklady motivačních aktivit 8 Charakteristika obchodních pozic ► Velký tlak na výkon ► Malá příležitost ke kariérnímu růstu ► Investice do rozvoje omezené – vysoká fluktuace ► Umístění po celé republice ► Soutěživí ► Motivovaní penězmi 9 Charakteristika operátorských pozic ► Relativně monotónní práce ► Startovací pozice do firmy ► Umístění na centrále ► Rádi se baví ► Soutěživí ► Důležitý je pro ně kolektiv 10 Charakteristika specialistických a vedoucích pozic ► Různé specializace a odbornosti ► Umístění na centrále ► Vysoká stabilita, relativně nízká fluktuace ► Téma work-life ballance ► Možnost i ochota k odbornému růstu ► Motivátorem je práce samotná ► Občas si každý potřebuje „vorazit“ 11 Agenda 1. Co je motivace? 2. Organizační struktura firmy 3. Jsou všichni zaměstnanci stejní? 4. Konkrétní příklady motivačních aktivit 12 Motivační programy navázané přímo na výkon Párty nábytkářů motivační program pro obchodní reprezentanty TýmMůj motivační program pro operátory klientského centra Rozvojové motivační programy Rozvojový program pro potenciální managery Program pro nejlepší operátory Motivační program pro operátory a obchodníky Motivační aktivity nevázané přímo na výkon Květen – měsíc radosti Sada aktivit pro odlehčení a probuzení radosti v práci Orientační běh po nové budově Aktivita u příležitosti nastěhování do nové budovy Titánium MALINA Platforma pro dobrovolnické aktivity zaměstnanců 3 zlatá pravidla motivace Motivace musí být:  Různorodá … aby zasáhla různé typy lidí  Kreativní a proměnlivá … aby se neomrzela  Vázaná na výkon … aby fungovala jako skutečná motivace