Reakce na studentskou anketu 2014 – předmět Strategické řízení podniku ( MKH – STRP, MPH – STRP ) Každý systém či metodika přednášek obsahuje část metodologickou a část praktickou zaměřenou na výsledky, zkušenosti a výměnu názorů z praxe v konfrontaci s přednášenou teorií. Ne každá přednáška může být laděna lehkou formou, ale mnohokrát musíme jít do definic a jejich výkladu a vysvětlení. Z této situace může plynout názor o poutavých přednáškách či nikoliv. Jsem si vědomý této skutečnosti, proto mou snahou je oživit předmět dotazy na ekonomické informace ze společnosti a hospodářské praxe. K oživení rovněž slouží studentská soutěž o nejlepší seminární práci o významné finanční ceny a sponzorské dary pro studenty. Zastávám názor, že pouze propojení teorie a praxe a její vzájemná komparace má význam pro úspěšné pochopení předmětu. Rozsah předmětu strategické řízení podniku přesahuje rámec jednoho semestru, pokud bychom vzali v úvahu výuku všech metod strategického řízení podniku. Nicméně jednosemestrální forma nutí studenty k nasazení, kreativitě, schopnosti rozhodování v krátkém časovém okamihu, schopnosti propojit informace z jiných předmětů do ucelené strategické analýzy podniku a hlavně její relevantní prezentace. Prezentace není pouze prezentací pro mě jako učitele, je to i forma učení se prezentovat před případným investorem, bankou, majitelem, ředitelem podniku apod. Ing. Viliam Záthurecký, MBA., Ph.d. 2014