Vážená studentko / Vážený studente, ZPĚTNÁ VAZBA K PŘEDMĚTOVÉ ANKETĚ děkuji velice za postřehy, výtky a doporučení v anketě k předmětu Manažerské účetnictví v obou formách (BPH_MAUC a BKH_MAUC). Reakcí bylo kolem 50, k opakujícím se patřily výtky: 1) "V seminářích nebyl dostatečný prostor jak napsat test, tak projít případové studie, které byly hrozně dlouhé na cca hodinovou časovou dotaci". Vybraná výtka patří k nejčetjnějším a rezonuje s dalšími podobnými na délku případových studií a jejich komplexnost. Případové studie jsme zavedli poprvé v loňském roce a postupně je odlaďujeme a také zkracujeme. Příští semestr budou dvě nové studie – na activity based costing a activity based budgeting. Rovněž zkrácením projdou další případové studie, aby se daly stihnout během hodiny a ve zbylém čase se případně mohly počítat typové příklady. 2) "U testů bylo velké množství chyb, načtené body se často měnily, člověk by pak měl nejspíše chodit diskutovat nad každým testem. Testy byste měli pečlivě projít a mít správné odpovědi. Skenované každotýdenní testy byly tento semestr úplnou novinkou, kterou jsme zaváděli během semestru. Při každotýdenní tvorbě testů se mi občas vloudily chyby a zadání tak občas byla dvojznačná, či měla špatně zadanou správnou odpověď. Po naskenování testů jsem však pečlivě každý týden procházel výsledky a kontroloval, zda nejsou otázky s vysokým výskytem špatných odpovědí, což značilo chybně zadanou správnou odpověď. Takové otázky jsem poté ručně přebodovával, proto se hodnocení měnilo. Do budoucna skenované odpovědi zůstanou, protože umožňují zachovat každotýdenní testy, které se jinak vcelku osvědčují a vedou k větší připravenosti na závěrečnou zkoušku než v minulosti uplatňovaná dvojice testů. Zavedeny budou také do kombinovaného studia. 3) To, že nevíme, jak zněla správná odpověď poměrně zvláštní, nemůžeme se tak poučit z vlastních chyb." Účelem testů bylo ověřit průběžnou přípravu studenta z přednášek a skript, nikoliv fungovat formou autokorečních testů. Každý zvídavý student však mohl přijít na konzultace se podívat na svůj test a jeho hodnocení. 4) "Občas jsem se ztrácela v množství tabulek a šipek v prezentacích, a prezentace v ISU byly v PDF, takže to pak není vidět, když je to přes sebe." Zveřejním prezentace v powerpointové podobě. 5) Odpovědi ohledně náročnosti předmětu se hodně lišily. Student kombinovaného studia hodnotil: "minimální příprava, praktické zkušenosti", na druhou stranu některý z prezenčních studentů uváděl náročnost neuvěřitelných 550 hodin, či se objevovala doporučení rozdělit do dvou semestrů. Co se týče náročnosti, nezvažujeme nějaké změny. S poděkováním za komentáře a s přáním úspěšného nového semestru Ladislav Šiška Praha, 19. března 2016