Osnova kolektivní seminární práce z FAAP Pouze rámcové doporučení, s možností individuálních modifikací. 1. kapitola Volba podniku a jeho apriorní hodnocení (bez využití potenciálu FA) a) všeobecné hodnocení (pokud je třeba) b) slabé stránky c) silné stránky d) možnosti změn e) očekávané efekty změn (pokud možno kvantifikované) 2. kapitola Metodické poznámky 2.1 Podmínky aplikování b/b metod Například: a) nedostupnost hodnoty ukazatele „závazky po lhůtě splatnosti“ u IN95 b) volba hodnoty ukazatele U4 u Altmana a.s. (převzetím z Altman s.r.o.) c) vhodnost/nevhodnost použití Beermanovy diskriminační funkce atd. 2.2 Dostupnost / volba ukazatele „cena cizího kapitálu“ (WACC, EVA) a) z nákladových úroků a objemu bankovních úvěrů b) z komentářů účetní uzávěrky (všeho druhu, vč. zprávy ředitele/generálního ředitele) atd. 2.3 Dostupnost / volba ukazatele „cena vlastního kapitálu“ (WACC, EVA) a) z hodnoty vyplacených podílů na zisku b) z komentářů účetní uzávěrky (všeho druhu, vč. zprávy ředitele/generálního ředitele) c) výpočtem z hodnoty ROA (s využitím konceptu WACC) atd. 3. kapitola Vliv strategické posice podniku na jeho výkonnost Specielně v těch případech, kdy běžné metody tvorby plánových ukazatelů, na příklad v podobě - procentního podílu na tržbách a nebo - regresní metody, nedávají uspokojivé (ve smyslu realistické) výsledky. Pak uvážení strategického postavení podniku může pomoci vysvětlit jednotlivé expertní soudy. Volba modelů využitých v definici strategického postavení analyzovaného podniku je ponechána na rozhodnutí členů týmu. V seminární práci budou tyto modely prezentovány fakultativně. 4. krok Presentace výsledků analýzy 4.1 primárně s využitím tabulky (viz Matrice presentace ukazatelů plánu) 4.2 S využitím grafů - fakultativně, v případě potřeby ilustrovat názor týmu. 5. kapitola Formulace konečných závěrů o postavení podniku V zásadě se využívá forma diskuse s apriorním hodnocením. S výhodou lze využít následujících bodů: a) všeobecné hodnocení (pokud je třeba) b) slabé stránky c) silné stránky se specielním důrazem na informační přínos nasazení FA d) možnosti změn ve struktuře i) příležitosti a ii) hrozby (tím se „kompletuje“ SWOT). e) skutečné efekty změn (pokud možno kvantifikované) se zaměřením na finanční přínos nasazení FA (pokud je to možné). 3. 11. 2015 © Ing. František Kalouda, CSc., M.B.A., 2015