Hodnocení jednáni "Jméno, datum:" Příprava na jednání: x cíl x vedlejší cíl x BATNA x historie obchodního případu x osoba protistrany - získané info x firma protistrany - získané info "x produkt - znalost, silná a slabá místa" x obchodní strategie "x obchodní úvaha, profit" x předpřipravené otázky na analýzu potřeb x očekávané námitky x jak budu námitky zdolávat "x prezentační materiál, vzorek, vizitka, zasedačka" Jednání: x icebreaking x úvod jednání x sdělení plánovaného obsahu jednání "x zjišťovací fáze - analýza potřeb, otevřené otázky" x aktivní naslouchání - reakce na získané informace x co zjistil/a? x hledání společných zájmů průnik cílů obou stran x baví se s kompetentním člověkem? Kdo rozhoduje? x hledání dalších možnosti-řeší ještě něco dalšího? x používá v hovoru vlastnosti či výhody x jakým dojmem působí? x shrnutí situace na základě zjištěných info x vyslovení hlavní myšlenky - předložení nabídky x reakce na nákupní signály (verbální i neverbální) x zdolávání námitek x dohoda x rekapitulace x nastavení dalších kroků "x rozloučení, poslední dojem" Po jednání: x zaslání zápisu z jednání "x další kroky, strategie" "x jednání na nové téma, globální rozvoj spolupráce"