Sylabus pro předmět PODNIKATELSKÝ PLÁN Kód předmětu: Název v jazyce výuky: Podnikatelský plán Název česky: Podnikatelský plán Název anglicky: Business Plan Počet přidělených ECTS kreditů: 6 Forma výuky kurzu: prezenční; 26/0 (počet hodin přednášek za období / počet hodin cvičení za období) pro distanční (kombinované) programy Forma ukončení kurzu: zkouška Jazyk výuky: čeština Doporučený typ a ročník studia: bakalářský, magisterský(první cyklus): 3 Semestr: Vyučující: Ing. Viliam Záthurecký, MBA, Ph.D. (garant, přednášející) Omezení pro zápis: žádné Doporučené doplňky kurzu: žádné Vyžadovaná praxe: žádná Zaměření předmětu: Studenti se seznámí s účelem podnikatelského plánu, jeho uživateli, metodami, technikami a zásadami sestavování podnikatelského plánu. Dozví se, jaká jsou kritéria hodnocení podnikatelských plánů z pohledu banky i z pohledu investora. Seznámí se s možnostmi financování podnikatelských plánů. Součástí výuky jsou také zásady správného prezentování podnikatelského plánu. Výsledky učení: Po úspěšném absolvování budou studenti schopni: - definovat proces tvorby podnikatelského plánu, - zpracovat situační analýzu, - navrhnout vhodný obchodní model, - sestavit podnikatelský plán, - prezentovat podnikatelský plán, - navrhnout kritéria hodnocení podnikatelského plánu z pohledu majitele firmy, - posoudit podnikatelské plány z pohledu banky, - hodnotit podnikatelské plány z pohledu investora, - porovnávat možné způsoby financování podnikatelského plánu. Obsah předmětu: 1. Podnikatelský plán (přednášek: 6, cvičení: 0) a) účel b) uživatelé c) struktura 2. Zpracování podnikatelského plánu (přednášek: 6, cvičení: 0) a) zásady pro zpracování b) postup při zpracování 1 c) chyby a úskalí při zpracování 3. Kritéria hodnocení podnikatelských plánů (přednášek: 5, cvičení: 0) a) všeobecná a specifická kritéria b) plán sestavovaný pro banku c) plán sestavovaný pro investora 4. Financování podnikatelských plánů (přednášek: 4, cvičení: 0) a) možnosti b) výhody jednotlivých možností c) rizika jednotlivých možností 5. Prezentace podnikatelského plánu (přednášek: 5, cvičení: 0) a) zásady správného prezentování b) prezentace podnikatelských záměrů Způsob studia, metody výuky a studijní zátěž (počet hodin): Počet hodin studijní zátěže Druh Kombinované studium Účast na cvičeních/seminářích/tutoriálech 26 Příprava na cvičení/semináře/tutoriály 20 Příprava semestrální práce 95 Příprava prezentace 15 Celkem 156 Způsoby a kritéria hodnocení: Váha Druh Kombinované studium Aktivita na přednáškách/cvičeních/seminářích 20 % Vypracování semestrální práce 70 % Prezentace 10 % Celkem 100 % Hodnocení: Zkoušky 1 Výborně (90 – 100 %) 2 Velmi dobře (75 – 89 %) 3 Dobře (60 – 74 %) 4 Nedostatečně (0 – 59 %) Zápočty Z Započteno NZ Nezapočteno Zvláštní podmínky a podrobnosti: Prezentace semestrální práce je podmínkou nutnou; stejně tak jako minimálně 50 % účast na přednáškách. 2 Literatura: Typ* Autor Název Místo vydání Nakladatel Rok ISBN Z SRPOVÁ, J. – SVOBODOVÁ, I. – SKOPAL, P. – ORLÍK, T. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada Publishing, 2011. 978-80-247-4103-1 D VEBER, J. – SRPOVÁ, J. a kol. Podnikání malé a střední firmy. Praha: Grada Publishing, 2012. 978-80-247-4520-6 D KORÁB, V. – REŽŇÁKOVÁ, M. – PETERKA, J. Podnikatelský plán. Brno: Computer Press, 2007. 978-80-251-1605-0 D WUPPERFELD, U. Podnikatelský plán pro úspěšný start. Praha: Management Press, 2003. 80-7261-075-9 D SRPOVÁ, J. Podnikatelský plán. Praha: Oeconomica, 2007. 978-80-245-1263-1 D SRPOVÁ, J. – ŘEHOŘ, V.Základy podnikání-Teoretické poznatky,příklady a zkušenosti českých podnikatelů. Praha: Grada Publishing, 2010. 978-80-247-3339-5 D FOTR, J. Podnikatelský plán a investiční rozhodování. Praha: Grada, 1999. 80-7169-812-1 D OSTERWALDER, A. – PIGNEUR, Y. Tvorba business modelů : příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. V Brně: BizBooks, 2012. 978-80-265-0025-4 D BLACKWELL, E. Podnikatelský plán. Praha: Readers International, 1993. 80-901454-1-8 * Z – základní literatura D – doporučená literatura 3