Příklad MS Dynamics NAV - Komplexní příklad il Vytvořil Jaromír Skorkovský,KPH Datum 4.12.2017 Důvod školení, interní materiál Databáze MS Dynamics NAV 2016 Určeno pro „to whom it may koncern" Další možnost Domácí studium PWP prezentace všechny PWP prezentace, které mají vazbu na tento příklad Poznámka : vytvoření testovacího zboží T2 je obdobné jako v Komplexním příkladu I. Akorát pro tento příklad se nebudou používat šarže a křížový odkaz. 1. Vtvořte nové zboží s číslem T2, názvem Testovací zboží II měrnou jednotkou ks, cena pořízení se přiřadí na 10 Kč do pole Poslední pořizovací cena, cena jednotková bude 20 Kč. Metoda ocenění FIFO. Co je to FIFO ? Jaké jiné máme další metody ocenění ? Obecná obchodní skupina =Obchod, DPH skupina 25 a Účetní skupina zboží =Prodej. K čemu slouží účetní skupiny ? Podívejte se jak je nastaveno automatické přiřazování DPH. 2. Na zboží nastavte Systém doplnění=Nákup. Jaké máme další systémy doplnění Doplňte pole Číslo dodavatele na 10000. 3. Způsob přiobjednávání nastavte na Dávka pro dávku a období kumulace dívky =1 týden Jak se zadává vzorec data ? Viz jak příklad platební podmínky s nastavení skonta. 4. Nyní máme zhruba nastaveno modelové zboží. Vytvořte Hromadnou prodejní objednávku (HPO) pro zákazníka číslo 10000. Podívejte se na pracovní datum (v mé databázi je to 1.5.2017, ve školní to může být 14.1.2017). 5. Do HPO vytvořte dva řádky na zboží T2 s počtem 6 a automaticky se na konci prvního řádku objeví Datum odeslání 1.5.2017, tedy pracovní datum. Druhý řádek HPO bude téměř identický. Počet 4 a Datum odeslání nastavte o 5 dní později. Tedy v našem konkrétním případě na 5.5.2017. 6. Abyste ukázali, že i tyto dokumenty jsou vstupnímu parametry pro Sešit požadavků přejděte do Sešitu požadavků->Vypočítat plán a změňte číslo zboží na T2. Automaticky se požadavek v jednom řádku sešitu požadavku objeví. Následně to smažte 7. V HPO prepíšte v prvním řádku 4 na 4 a 6 na 2. 8. S pomocí ikony vytvořit objednávku vytvořte dílčí prodejní objednávku (PO) 9. Prohlédněte si oba řádky PO. 10. V HPO je pole Dodané množství i pole K dodání dočasně vynulována. 11. Zaúčtuje první dílčí PO a podívejte se na řádky HPO->K dodání 1 = 4-3 a Dodané 3 a na druhém řádku K dodání 4=6-2 a Dodané 2 12. Pokud znovu spustíte Sešit požadavku, pak se objeví dva nové řádky. Jeden na 5 kusů mající původ v HPO a druhý na 5 kusů mající původ v tom, že jsem prodali 5 kusů první PO „do záporné hodnoty". 13. Z HPO vytvoříme druhou PO a tu zaúčtujeme. 14. V sešitu požadavků dostaneme jeden řádek na 10 kusů, který využijeme k vytvoření NO kterou zaúčtujeme. A na skladě bude mít nulový stav T2. 15. Podívejte se na položky zboží T2 16. Nastavte v Nastavení prodeje a pohledávek Nucené vrácení přesných nákladů. Jako domácí úkol nastudujte z nápovědy co to znamená. Vysvětlení je zde : aškrtnutí tohoto pole znamená, že program nepovolí vrácení transakce, která se má zaúčtovat, pokud po!e Vyrovnáno položkou zboží na řádku prodejní objednávky neobsahuje číslo položky 1