ppt-stdl.png Účetní schémata MS Dynamics NAV RTC-základy Skorkovský 16.4.2018 Brno ,Czech Republic C:\Documents and Settings\lkyncl\Plocha\mat\navertica\PPT\logo-prusvitne10%.png Basics of Accounting Schedule design and use Účetní schéma (home study- v angličtině) * Benefits –User defined templates used to get reports –Programming services necessary to create required specific reports are not used – lower costs and faster access to important data –You can use Account schedules to analyse figures in G/L accounts or to compare G/L entries with G/L budget entries –By employing user-defined rows and columns, you can decide exactly which figures you wish to compare and how !! –This means that you can create as many customized financial statements as you want without using the Report Designer. –Accounting Schedules are use to create basic reports such as Profit and Loss Account (Income Statements), Balance Sheet, Cash Flow and VAT reporting system Sloupce (Hlavička) Šablona sloupců Analýzy rozpočtu Cash Flow MD Dal t ………. ……….. Vybrané účty z účetní osnovy Jméno schématu Od data Do data Nastavení (najít přes vyhledávací okono) 4 Editace vybraného schématu Editace účetního schématu 5 Výstup 6 Terminology I.(English version) – bude komentováno česky vyučujícím * Row number – variable which can be changed by user. It serves as a variable for Formulas * Totalling Type –Posting Accounts: The total will be calculated from amounts in posting accounts in the chart of accounts. –Total Account :The total will be calculated from amounts in total and end-total accounts in the chart of accounts –Formula: The total will be calculated from amounts in other rows in the account schedule. You enter the formula in the Totalling field. – 7 Zadání dat 8 Vkládání účtu z hlavní knihy Insert either Cost Flow Account OR Cost Types (BPH_PIS2) Start náhledu (data z položek) Vytvoření nového jednoduchého schématu 9 § Vytvoření nového jednoduchého schématu- zdrojová data 10 Vytvoření nového jednoduchého 11 Pro zjednodušení změňte čísla řádků !!! Noví řádky vložte s pomocí Ctrl+Insert. Před a po úpravě schématu 12 Jsou zde vidět dvě varianty zadávání vzorců Creation of simple Accounting Schedule-final calculation line 13 Náhled 14 Doplnění schématu (pozor na syntax MD a Dal) 15 Aktualizace položek, které vstupují do analýz 16 Aktualizace položek, které vstupují do analýz 17 Aktualizace položek, které vstupují do analýz 18 19 Data used for Accounting Schedule creation * G/L Entries * Budget Entries 20 Above You can see above one of selected and pre-set Column used in our demo database How a budget entries are created 21 How a budget entries are created 22 Marked field are entered manually. When you lookup from this values (chosen one) you will get budget entry Design for Revenue Accounting Schedule (Overview -> next slide) 23 Dimension AREA 24 Lower part of Revenue Accounting Schedule report Another setup and overview Accounting Schedule from selected demo version ones I. 25 Revenue and Budget Chart Design for Income & Expense Chart (overview->next slide) 26 Another setup and overview Accounting Schedule from selected demo version ones II. 27 Income & Expense Chart Navertica.png THANKS FOR YOUR ATTENTION AND TIME •Standard colour palette Backgrounds Primary Text Secondary Text Expanded Palette Accent Accent Gradients Gradient Upper Levels 29 •Sample chart Sample chart Lorem ipsum dolor sit amet Sample chart description 30