Příklad MS Dynamics NAV – Správa skladu Datum : 29.10.2018 Důvod : školení, interní materiál Databáze : MS Dynamics NAV 2016 Určeno pro . „to whom it may koncern“ Další možnost : Domácí studium PWP prezentace : Introduction MS Dynamics NAV –Warehouse Management Správa skladů vám umožňuje organizovat zásoby zboží a manipulovat s nimi na úrovni přihrádek. V závislosti na vašem nastavení a na částech aplikace uvedených ve vaší licenci můžete zboží přijímat a ukládat je do přihrádek, vyskladňovat je a dodávat z přihrádek a přesouvat mezi přihrádkami. V programu můžete nastavit zóny a přihrádky, které ve skladu využíváte. Po definování zón a přihrádek můžete určit, které položky zboží se v těchto přihrádkách nacházejí, nebo vyhradit přihrádku pro určité zboží, ačkoli tato přihrádka v daném okamžiku neobsahuje žádné množství. Využívání těchto funkcí v každodenním provozu skladu při příjmu, dodávkách, vyskladňování a odkládání zboží vám poskytne lepší přehled o zásobách a jejich pohybu. Program je vybaven funkcemi, které organizaci přihrádek a práci s nimi velmi ulehčují. Příjem zboží se provádí na základě původních dokladů, plánování přeložení a účtování příjmů zboží po nastavení skladu pro požadavek zpracování příjemky na sklad s doklady správce skladu. Lze vytvořit operace zaskladnění do zón a přihrádek. ADCS=Automatic Data Capture System Na obrázku vidíte nastavení příjmové přihrádky a dodací přihrádky (ty hlavní dvě pro náš příklad) Obsah přihrádek dostaneme s pomocí ikon Přihrádky a Obsah Obsah vybrané přihrádky. V našem případě jsme vybrali přihrádku s číslem B-02-0003, kde je uloženo zboží LS_150 (37 ks) a LS-S15 (0 ks, což znamená, že tma kdysi uloženo bylo) Pořadí přihrádky (rank) umožňuje stanovit prioritu doplňování (zaskladnění) a výdeje (vyskladnění) na přihrádky nebo z přihrádek. Čím vyšší číslo pořadí tím větší priorita přihrádky. Kódy skladových zón Nastavíme zaměstnance skladu (najdete s pomocí vyhledávacího okna) Nastavení uživatelů Vytvoření nákupní objednávky (s využití nastavené lokace Bílý v nákupním řádku) NO je potřeba vydat a následně vytvořit příjemku na sklad Na příjemce je vidět, že se příjem uskutečnil na přednastavené přihrádce B-08-0001 (příjmová zóna) Po zaúčtování příjmu dostaneme vytvořené zaskladnění Nyní najdeme vytvořené zaskladnění, které automaticky vzniklo zaúčtováním příjmu. K tomu je potřeba přejít dočasně do oblasti Sklad Dvojklikem se dostanete na dokument Tady jsou vidět dvě akce(operace), které proběhnou po zápisu dokumentu. Jedna je Vzít (Take) z příjímací přihrádky a druhá Vložit (Place) do přihrádky B_04_0011. Přihrádku B_04_011 si systém vybral díky šabloně zaskladnění STD, kde se prvně hledá pevná přihrádka, která pro naše zboží nebyla nastavena stejně jako plovoucí přihrádka. Takže našel první přihrádku kde již 1 ks 1908-S- už byl. Jde o iterační postup. Zde je vidět, že už na přihrádce B-04-001 už 1 ks zboží se stejným číslem bylo zaskladněno ( 3+1=4) „Rozkliknutím“ čísla v poli Množství základ dostaneme Podívejte se po zaskladnění na položky skladu ( s pomocí vyhledávacího okna) Položky skladu budou vypadat takto. Pozor Položky skladu nejsou položky zboží!!!!! Podívejte se do vytvořené nákupní objednávky a tu zaúčtujte, ale pouze jako Fakturace!! Dodání totiž už proběhlo zapsání prvního dokumentu (Dodávka) už proběhlo (str. 5). První část nákupního řádku Druhá část nákupního řádku před zaúčtování NO. Druhá část příkladu se bude týkat prodeje nakoupeného zboží Pozor: vytvořenou PO je potřeba Vydat (ikona Vydat), což již bylo provedeno hned na začátku příkladu Nyní se provede se dodávka ze skladu (tedy dříve než proběhne Vyskladění (Picking) Systém po potvrzení tlačítkem OK automaticky „skočí“ na vytvořený dokument Dodávka ze skladu Po použití ikony Vytvořit vyskladnění Pole Nevyplňovat množství ke zpracování zaškrtněte, protože budeme pole Množ.ke zpracování vyplňovat na každém řádku ručně, což následně provedeme Bylo vytvořeno vyskladnění (Pick), které umožní dodat zboží do zóny, kde je Dodací přihrádka nastavená na lokaci Bílý Dostaneme a s pomocí ikony Karta otevřeme dokument a doplníme ručně Množství ke zpracování a zapíšeme vyskladnění . V našem případě budeme zpracovávat pouze dva kusy ze tří přijmutích a zaskladněných „Takto to Mioro děláme….!“ Položky skladu budou následně vypadat takto Zboží bylo vyskladněno (Picked) z přihrádky B_04_0011 do Dodací přihrádky B_09_0001, která je takto nastavená na lokací Bílý Pokud se někdo v množství „odskoků“ a různých obrazovek ztratil, což je možné, pak se musíme dostat zpátky dostat k řádkům Dodávky a to z původní Prodejní objednávky a to s pomocí ikony Řádky dodávky ze skladu Dostaneme se na tento dokument (Dodávky ze skladu), který byl pro vyskladnění primární a zatím nebyl zaúčtován. Protože napřed bylo potřeby provést vyskladnění n Z tohoto dokumentu je také možné zobrazit již dříve vytvořené (zapsané) řádky vyskladnění Dokument zaúčtujeme (pouze typem Dodat) A přesuneme se zpět na Prodejní objednávku kde zaúčtujeme pouze fakturaci (viz prodejní řádek) Položky zboží pak budou a položky skladu pak budou