1/4 Pokyn děkana Ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity č. 4/2019 Pro přijímací řízení na Ekonomicko-správní fakultě Masarykovy univerzity pro akademický rok 2019/2020 – studium od semestru jaro 2020 Podle § 28 odst. 1 zákona č. 111/1998 sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o vysokých školách), vydávám tuto směrnici: Článek 1 Úvodní ustanovení 1. Na základě ustanovení § 48 – 50 zákona 111/1998 Sb. o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů jsou základní informace o podmínkách přijímacího řízení pro akademický rok 2019/2020 na Ekonomicko-správní fakultu Masarykovy univerzity (fakulta) zveřejněny na www stránkách fakulty http://www.econ.muni.cz/, na http://is.muni.cz/prihlaska/ a na úřední desce fakulty http://is.muni.cz/do/1456/uredni_deska/. Článek 2 Přijímací řízení do magisterského navazujícího studia (NPR) – studium od semestru jaro 2020 1. Přijímací zkouška do prezenčního navazujícího magisterského studia se skládá z jedné části a předmětem testu je ověření znalostí z ekonomie a z odborných předmětů v rozsahu bakalářského studia na ESF MU. Uchazeči vybírají správné odpovědi z několika variant (správných odpovědí u jedné otázky může být několik – dle zvoleného oboru; pokud je jakákoliv odpověď chybná, potom je za otázku 0 bodů; pokud jsou všechny odpovědi v otázce správně zodpovězeny, potom je za otázku 1 bod). Maximální počet bodů je 60, doba trvání testu 60 minut, u oboru Matematickostatistické metody v ekonomii 90 minut. Úplné znění podmínek přijímacího řízení je zveřejněno na webu ESF https://is.muni.cz/do/econ/uredni_deska/PrijRiz/prijimaci_rizeni_2019_2020/UD_Podminky_PR _19_20_NMgr_J20.pdf Přijímací zkouška bude konána formou písemného testu ve dnech 10. 1. 2020 v prostorách Ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity. Rozdělení uchazečů dle jednotlivých termínů přijímací zkoušky připraví SO na základě podaných a uhrazených plateb za jednotlivé přihlášky. 2. Náhradní termín přijímacího řízení se nekoná. 3. Pro přípravu testů k jednotlivým předmětům, tisk testů, utajení, vydání pracovníkům určeným pro dozor při přijímacích zkouškách jsou tímto pokynem jmenováni následující garanti testů: 2/4 Navazující magisterské studium Program Katedra Garant Ekonomie (společná sada otázek) KE doc. Ing. Libor Žídek, Ph.D. Ekonomie (odborná) KE Mgr. Josef Menšík, Ph.D. Hospodářská politika KE Ing. Tomáš Paleta, Ph.D. Hospodářská politika a mezinárodní vztahy KE doc. Ing. Libor Žídek, Ph.D. Matematické a statistické metody v ekonomii KE Ing. Daniel Němec, Ph.D. Veřejná ekonomika a správa KVE Ing. Petra Dvořáková, Ph.D. Regionální rozvoj KRES Ing. Viktorie Klímová, Ph.D. Obor Podniková informatika KPH Ing. Mgr. Michal Krčál, Ph.D. 4. Garanti testů jsou na oborové přijímací zkoušce osobně přítomni a organizačně zajišťují hladký průběh přijímací zkoušky; především pak zodpovídají za doručení testů do příslušné posluchárny. Garanti testů mohou v případě své nepřítomnosti pověřit i jinou osobu z katedry a to písemně a se souhlasem vedoucího garanční katedry. O této skutečnosti předem písemně informují vedoucí SO, která bude veškerou další komunikaci směřovat k pověřené osobě. 5. Technické a organizační zabezpečení oborové přijímací zkoušky bude uvedeno v Informacích pro garanty testů, vedoucí poslucháren a dozory (tzv. Koncepce NPŘ Jaro 2020), kterou zašle vedoucí SO po uzavření podávání přihlášek a po zajištění veškerých nezbytností spojených s organizací NPŘ. 6. Vedoucí kateder nahlásí a zajistí podle požadavků vedoucí SO jména pracovníků kateder, kteří budou zajišťovat dozor při přijímacím řízení. 7. Za rozeslání pozvánek účastníkům přijímacího řízení, organizaci přijímacího řízení, vyhodnocení testů, zpracování výsledků podle studijních programů, zveřejnění výsledků na http://is.muni.cz/prihlaska/ a rozeslání rozhodnutí s výsledky přijímacího řízení jeho účastníkům zodpovídá vedoucí SO. 8. Garanti testů pro navazující magisterské studium připraví sady testů a jsou odpovědni za to, že nevzniknou žádné kopie či výpisy, které by mohly být zpřístupněny a zveřejněny. Zajistí rovněž, aby nemohlo dojít k odcizení testů při jejich počítačovém zpracování a uložení. 9. Garanti testů připraví testy (celkem 40 otázek), správné odpovědi (klíče k jednotlivým testům) a bodovací tabulky nejpozději do 25. 10. 2019 a předají je ke zpracování fakultnímu e-technikovi J. Bartošovi (e-technik). Způsob bodování je následně uveden na každém testu. 10. Od garanta testu Ekonomie (společná sada otázek) doc. Ing. Libora Žídka, Ph.D. obdrží e-technik společnou sadu otázek z Ekonomie (celkem 20 otázek), které budou součástí všech výše uvedených programů. Tuto sadu e-technik zakomponuje do každého oborového testu. 11. E-technik 1. 11. 2019 e-mailem vedoucí SO potvrdí přijetí všech testů od všech výše jmenovaných garantů. 12. E-technik převede do 8. 11. 2019 zadání do podoby vyhodnotitelné pomocí Informačního systému (IS MU) a vyzve garanty testů k připomínkování; připomínky se zpracují. 13. Garanti e-technikovi do 22. 11. 2019 potvrdí, že jsou testy v pořádku. 3/4 14. E-technik předá do 11. 12. 2019 vedoucí SO nebo jí pověřené osobě kompletní hotovou sadu testů na CD (požadovaný počet zadání pro tisk ve formátu PDF) a připraví odpovědník (definice sestavení testu na základě vytvořených otázek) v příslušném běhu přijímacího řízení. 15. Garanti testů pro navazující magisterské studium sami zajistí vytisknutí potřebného počtu testů podle pokynu vedoucí SO. Tisk testů proběhne na tiskárně umístěné pro tento účel ve zvláštní místnosti dne 13. 12. 2019. Konkrétní harmonogram množení testů dohodne vedoucí SO, respektive jí pověřené osoby ve spolupráci s garanty testů. Jednotlivé sady testů garanti vloží do obálky, zapečetí a předají je (oproti podpisu do předávacího protokolu) přítomné pověřené referentce SO, která kompletní sadu testů následně předá k uložení do trezoru vedoucí SO (obálky, štítky apod. zajistí SO). 16. V den konání přijímacích zkoušek do NPŘ vedoucí SO předá testy garantům (nebo pověřeným osobám) k rozdělení pracovníkům (dozorům) na NPŘ. Testy budou vydávány oproti podpisu v kanceláři vedoucí SO (místnost č. 207). 17. Garanti testů poučí a zaškolí pracovníky o jejich povinnostech při dozoru nad vyplňováním testů v souladu s Koncepcí NPŘ, kterou obdrží od vedoucí SO. 18. Garanti nebo jimi pověřené osoby vydají příslušný počet testů pracovníkům, kteří zodpovídají za to, že stejný počet testů a také vyplněných odpovědníků uchazečů odevzdají v připravených obálkách po ukončení přijímací zkoušky v místnosti, kde zkoušky probíhají, pracovníkovi, který zabezpečuje evidenci uchazečů, nebo je osobně předají vedoucí SO a to výhradně do místnosti č. 207. Formuláře v zapečetěných obálkách předá vedoucí SO e-technikovi, včetně vyškrtané prezenční listiny a prezenční listiny v elektronické podobě. Vyhodnocení testů zavede e-technik do 24 hodin do příslušné rubriky přijímacího řízení v IS MU. E-technik zodpovídá za to, že nevzniknou žádné kopie či výpisy, které by mohly být zpřístupněny a zveřejněny a za správnost zavedených bodových výsledků v e-přihlášce. Zajistí rovněž, aby nemohlo dojít k odcizení testů při jejich počítačovém zpracování a uložení. Odpovědníky budou archivovány a skartovány podle spisového a skartačního plánu Masarykovy univerzity. Skartaci zajistí vedoucí Správy budov (SprBud ÚZ) na výzvu vedoucí SO. Článek 3 Společná ustanovení pro všechny formy studia 1. SO ze zveřejněných výsledků přijímacího řízení vytvoří soubory uchazečů podle studijních programů jako podklad pro jednání fakultní Přijímací komise. Zasedání Přijímací komise pro navazující magisterské studium se uskuteční dne 15. 1. 2020. 2. Na základě výsledků jednání Přijímací komise a rozhodnutí děkana o konečných výsledcích přijímacího řízení zveřejní SO konečné výsledky a rozhodnutí na http://is.muni.cz/prihlaska/. Tento pokyn byl vydán v souladu s platnou právní úpravou. 3. Následné statistické vyhodnocení testů ve smyslu § 50 odst. 8 zákona 111/1998 Sb. o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů provede SO. 4/4 Článek 4 Závěrečná ustanovení 1. Tento pokyn ruší pokyn č. 7/2018. 2. Výkladem jednotlivých ustanovení tohoto pokynu pověřuji proděkana pro prezenční studium. 3. Průběžnou aktualizací pověřuji proděkana pro prezenční studium. 4. Kontrolu dodržování tohoto pokynu vykonává vedoucí studijního oddělení. 5. Tento pokyn nabývá účinnosti dnem zveřejnění. V Brně dne 30. září 2019 prof. Ing. Antonín Slaný, CSc. v.r. děkan