Teze diplomové práce
Ing. Mgr. Michal Krčál, Ph.D.
Teze diplomové práce
Výuka v předmětu TEDP je důležitým doplňkem ke konzultacím s vedoucími diplomové práce. Tento předmět je sdílen i s TEBP. Pro bakalářské studenty je účast na výuce vhodná také.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 5/10/2020 to 11/10/2020.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 12/10/2020 to 18/10/2020.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 19/10/2020 to 25/10/2020.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 26/10/2020 to 1/11/2020.
Teacher recommends to study from 2/11/2020 to 8/11/2020.
Týden 6
Teacher recommends to study from 9/11/2020 to 15/11/2020.
Týden 7
Teacher recommends to study from 16/11/2020 to 22/11/2020.
Týden 8
Teacher recommends to study from 23/11/2020 to 29/11/2020.
Týden 9
Teacher recommends to study from 30/11/2020 to 6/12/2020.
Týden 10
Teacher recommends to study from 7/12/2020 to 13/12/2020.
Týden 11
Teacher recommends to study from 14/12/2020 to 20/12/2020.
Týden 12
Teacher recommends to study from 21/12/2020 to 27/12/2020.
Týden 13
Teacher recommends to study from 28/12/2020 to 3/1/2021.

Organizace výuky

Harmonogram výuky

Výuka i její harmonogram je postaven na systému, který používám pro vedení svých studentů, a je k dispozici na tomto odkazu. Uvedené podmínky jsou závazné pro studenty, které vedu já, Váš vedoucí práce může mít vlastní systém vedení, anebo využít ten můj. Vždy je vše na domluvě mezi studentem a vedoucím jeho práce. Přednášky předmětu jsou každý čtvrtek v 16:20 v místnosti P101. Přednášky se budou nahrávat a budou přístupné offline.
 
Harmonogram výuky
Týden Téma Vyučující Popis
1 (20. 2.) Úvod a výzkumný záměr MK Úvodní přednáška; obsah předmětu; povaha výzkumu; povaha a požadavky na DP; postup zpracování DP. Smysl záměru; obsah a struktura; návrh výzkumu (research design); postup vypracování záměru; příklady.
2 (27. 2.) Kritická rešerše 1 MK Účel rešerše; kvalita rešerše; kritické (akademické) psaní; postup vypracování; vyhledávání zdrojů; příklady, aktivity.
3 (5. 3.) Kritická rešerše 2 MK Evaluace kvality literárních zdrojů; elektronická podpora práce na rešerši; aktivity; demonstrace.
4 (12. 3.) Návrh výzkumu MK Věda jako systematické zkoumání reality; research onion; výzkumná paradigmata a jejich souvislosti; kvalitativní a kvantitativní výzkum; cíl výzkumu a výzkumné otázky.
5 (19. 3.) ----------- MK Výuka není
6 (26. 3.) Zpětná vazba na rešerše 
MK Prakticky laděný seminář, na kterém bude poskytnuta zpětná vazba na prvotní rešerše, budou diskutovány nejčastější chyby a poskytnuty náměty na zlepšení. 
7 (2. 4.) Výzkumné strategie 
MK Survey research, experiment, archival research, case study, action research, design research, grounded theory, narrative inquiry, ethnography. 
8 (9. 4.) Kvantitativní sběr dat IM 
Tvorba dotazníků, jejich distribuce, nástroje.
9 (16. 4.) Kvantitativní analýza dat 
OČ 
Statistické hypotézy a typy proměnných v souvislosti s jejich následnou analýzou.  
10 (23. 4.) Kvalitativní sběr dat 
MK Ohniskové skupiny (focus group), rozhovory (expert interviews), pozorování, terénní deník.
11 (30. 4.) Kvalitativní analýza dat 
MK Typy kódování a jejich podstata; ukázka QDA softwaru; příklady a aktivity. 
12 (7. 5.) Praktická ukázka MK Ve výuce proběhne praktický nácvik několika technik sběru dat (focus group, pozorování).
13 (14. 5.) Konzultace MK

Na výuce se podílí následující vyučující:
  • Ondřej Částek
  • Michal Krčál
  • Irma Macháčová


Výuka je kombinací výkladu a samostatných nebo moderovaných aktivit. A ačkoli se výuka nahrává, velká část výuky nemůže být z její povahy využitelně zaznamenána. Proto studentům doporučujeme výuky se osobně účastnit.

Ukončení předmětu

Zápočet za předmět je udělen vedoucím práce a ten si tak může stanovit svoje vlastní podmínky pro udělení. Cílem předmětu je vytvořit oficiální zadání práce, které by v ideálním případě mělo vycházet z výzkumného záměru.

Zdroje pro studium

Základní informace a koncept zpracování závěrečných prací lze najít na tomto odkazu (poslední tři odkazy dole na stránce). Z těchto pravidel pro závěrečné práce obhajované na KPH a ze zkušeností vzešlých z vedení studentů, je odvozen systém vedení závěrečných prací (závazný pro studenty, které vede Michal Krčál, pro ostatní jako inspirace).

Primárním zdrojem, na kterém je postavena kostra tohoto předmětu je (signatura VĚD-259): SAUNDERS, Mark, Philip LEWIS a Adrian THORNHILL. Research methods for business students. Seventh edition. Harlow, England: Pearson, 2015, xxvi, 741 stran. ISBN 978-1-292-01662-7.

Pro srovnání, anebo jako částečnou náhradu lze použít jiné, podobně orientované metodické knihy (nemusí být nutně v knihovně):
  • BRYMAN, Alan a Emma BELL. Business research methods. Fourth edition. Oxford: Oxford University Press, 2015. ISBN 978-0-19-966864-9.
  • COOPER, Donald R. a Pamela S. SCHINDLER. Business research methods. 8th ed. Boston: McGraw-Hill, 2003. ISBN 0-07-249870-6.
  • CROWTHER, David a Geoff LANCASTER. Research methods: a concise introduction to research in management and business consultancy. 2nd ed. Amsterdam: Elsevier, 2009. ISBN 978-0-7506-8953-3.
  • SEKARAN, Uma a Johan Roger Gisbert BOUGIE. Research methods for business: a skill building approach. 6th ed. Chichester: Wiley, c2013. ISBN 978-1-119-94225-2.
Konkrétní články, anebo knihy, které se věnují konkrétním metodám, strategiím, anebo přístupům jsou odkazovány v prezentacích dostupných ve studijních materiálech.

Přednášky se nahrávají a jsou dostupné v rámci online.econ.muni.cz.

Týden 1 - Úvod 5/10/2020

Program přednášky:
  • Organizace předmětu
  • Věda a zkoumání reality
  • Výzkumný záměr
Zdroje:

Týden 2 - Rešerše I 15/10/2020

Program přednášky:
  • účel rešerše;
  • kvalita rešerše;
  • kritické (akademické) psaní;
  • postup vypracování;
  • vyhledávání zdrojů;
  • příklady,
  • aktivity.
S akademickým stylem může pomoci i online předmět Writing skills for academic purposes, který nabízí CJV. Předmět je sice v angličtině, ale základní koncepty akademického stylu jsou přenositelné i do jiných jazyků.

Týden 3 - Rešerše II

Výuka bude prakticky orientovaná, protože bude věnována technikám (např. vyhledávání, čtení výzkumných článků) a technologiím, které lze využít k podpoře procesu zpracování literární rešerše a jejímu sepsání.

Týden 4 - Research design

Výuka bude věnována způsobu tvorby a náležitostem návrhu výzkumu. Budou probrány zejména první tři vrstvy konceptu "research onion" (viz Saunders et al., 2015): výzkumná paradigmata (pozitivismus, interpretivismus, pragmatismus), přístup k poznávání reality (indukce, dedukce, abdukce), typ výzkumu (kvalitativní, kvantitativní, smíšený).

Týden 5 - Zpětná vazba k rešerším

Týden 6

Týden 6

Content not published.
Týden 7

Týden 7

Content not published.
Týden 8

Týden 8

Content not published.
Týden 9

Týden 9

Content not published.
Týden 10

Týden 10

Content not published.
Týden 11

Týden 11

Content not published.
Týden 12

Týden 12

Content not published.
Týden 13

Týden 13

Content not published.