You are currently viewing the whole syllabus; go back to default view.
The speed of loading and viewing the syllabus may be slower when showing a large amount of content.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 5/10/2020 to 11/10/2020.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 12/10/2020 to 18/10/2020.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 19/10/2020 to 25/10/2020.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 26/10/2020 to 1/11/2020.
Teacher recommends to study from 2/11/2020 to 8/11/2020.
Týden 6
Teacher recommends to study from 9/11/2020 to 15/11/2020.
Týden 7
Teacher recommends to study from 16/11/2020 to 22/11/2020.
Týden 8
Teacher recommends to study from 23/11/2020 to 29/11/2020.
Týden 9
Teacher recommends to study from 30/11/2020 to 6/12/2020.
Týden 10
Teacher recommends to study from 7/12/2020 to 13/12/2020.
Týden 11
Teacher recommends to study from 14/12/2020 to 20/12/2020.
Týden 12
Teacher recommends to study from 21/12/2020 to 27/12/2020.
Týden 13
Teacher recommends to study from 28/12/2020 to 3/1/2021.
Organizace výuky
Harmonogram výuky
Výuka i její harmonogram je postaven na systému, který používám pro vedení svých studentů, a je k dispozici na tomto odkazu. Uvedené podmínky jsou závazné pro studenty, které vedu já, Váš vedoucí práce může mít vlastní systém vedení, anebo využít ten můj. Vždy je vše na domluvě mezi studentem a vedoucím jeho práce. Přednášky předmětu jsou každý čtvrtek v 16:20 v místnosti P101. Přednášky se budou nahrávat a budou přístupné offline.
Na výuce se podílí následující vyučující:
Týden | Téma | Vyučující | Popis |
1 (20. 2.) | Úvod a výzkumný záměr | MK | Úvodní přednáška; obsah předmětu; povaha výzkumu; povaha a požadavky na DP; postup zpracování DP. Smysl záměru; obsah a struktura; návrh výzkumu (research design); postup vypracování záměru; příklady. |
2 (27. 2.) | Kritická rešerše 1 | MK | Účel rešerše; kvalita rešerše; kritické (akademické) psaní; postup vypracování; vyhledávání zdrojů; příklady, aktivity. |
3 (5. 3.) | Kritická rešerše 2 | MK | Evaluace kvality literárních zdrojů; elektronická podpora práce na rešerši; aktivity; demonstrace. |
4 (12. 3.) | Návrh výzkumu | MK | Věda jako systematické zkoumání reality; research onion; výzkumná paradigmata a jejich souvislosti; kvalitativní a kvantitativní výzkum; cíl výzkumu a výzkumné otázky. |
5 (19. 3.) | ----------- | MK | Výuka není |
6 (26. 3.) | Zpětná vazba na rešerše |
MK | Prakticky laděný seminář, na kterém bude poskytnuta zpětná vazba na prvotní rešerše, budou diskutovány nejčastější chyby a poskytnuty náměty na zlepšení. |
7 (2. 4.) | Výzkumné strategie |
MK | Survey research, experiment, archival research, case study, action research, design research, grounded theory, narrative inquiry, ethnography. |
8 (9. 4.) | Kvantitativní sběr dat | IM |
Tvorba dotazníků, jejich distribuce, nástroje. |
9 (16. 4.) | Kvantitativní analýza dat |
OČ |
Statistické hypotézy a typy proměnných v souvislosti s jejich následnou analýzou. |
10 (23. 4.) | Kvalitativní sběr dat |
MK | Ohniskové skupiny (focus group), rozhovory (expert interviews), pozorování, terénní deník. |
11 (30. 4.) | Kvalitativní analýza dat |
MK | Typy kódování a jejich podstata; ukázka QDA softwaru; příklady a aktivity. |
12 (7. 5.) | Praktická ukázka | MK | Ve výuce proběhne praktický nácvik několika technik sběru dat (focus group, pozorování). |
13 (14. 5.) | Konzultace | MK | Na základě zaslaných témat a problémů je možné konzultovat konkrétní otázky týkající se záměrů. |
Na výuce se podílí následující vyučující:
- Ondřej Částek
- Michal Krčál
- Irma Macháčová
Výuka je kombinací výkladu a samostatných nebo moderovaných aktivit. A ačkoli se výuka nahrává, velká část výuky nemůže být z její povahy využitelně zaznamenána. Proto studentům doporučujeme výuky se osobně účastnit.
Ukončení předmětu
Zápočet za předmět je udělen vedoucím práce a ten si tak může stanovit svoje vlastní podmínky pro udělení. Cílem předmětu je vytvořit oficiální zadání práce, které by v ideálním případě mělo vycházet z výzkumného záměru.
Zdroje pro studium
Základní informace a koncept zpracování závěrečných prací lze najít na tomto odkazu (poslední tři odkazy dole na stránce). Z těchto pravidel pro závěrečné práce obhajované na KPH a ze zkušeností vzešlých z vedení studentů, je odvozen systém vedení závěrečných prací (závazný pro studenty, které vede Michal Krčál, pro ostatní jako inspirace).
Primárním zdrojem, na kterém je postavena kostra tohoto předmětu je (signatura VĚD-259): SAUNDERS, Mark, Philip LEWIS a Adrian THORNHILL. Research methods for business students. Seventh edition. Harlow, England: Pearson, 2015, xxvi, 741 stran. ISBN 978-1-292-01662-7.
Pro srovnání, anebo jako částečnou náhradu lze použít jiné, podobně orientované metodické knihy (nemusí být nutně v knihovně):
Přednášky se nahrávají a jsou dostupné v rámci online.econ.muni.cz.
Primárním zdrojem, na kterém je postavena kostra tohoto předmětu je (signatura VĚD-259): SAUNDERS, Mark, Philip LEWIS a Adrian THORNHILL. Research methods for business students. Seventh edition. Harlow, England: Pearson, 2015, xxvi, 741 stran. ISBN 978-1-292-01662-7.
Pro srovnání, anebo jako částečnou náhradu lze použít jiné, podobně orientované metodické knihy (nemusí být nutně v knihovně):
- BRYMAN, Alan a Emma BELL. Business research methods. Fourth edition. Oxford: Oxford University Press, 2015. ISBN 978-0-19-966864-9.
- COOPER, Donald R. a Pamela S. SCHINDLER. Business research methods. 8th ed. Boston: McGraw-Hill, 2003. ISBN 0-07-249870-6.
- CROWTHER, David a Geoff LANCASTER. Research methods: a concise introduction to research in management and business consultancy. 2nd ed. Amsterdam: Elsevier, 2009. ISBN 978-0-7506-8953-3.
- SEKARAN, Uma a Johan Roger Gisbert BOUGIE. Research methods for business: a skill building approach. 6th ed. Chichester: Wiley, c2013. ISBN 978-1-119-94225-2.
Přednášky se nahrávají a jsou dostupné v rámci online.econ.muni.cz.
Týden 1 - Úvod 5/10/2020
Program přednášky:
- Organizace předmětu
- Věda a zkoumání reality
- Výzkumný záměr
Týden 2 - Rešerše I 15/10/2020
Program přednášky:
- účel rešerše;
- kvalita rešerše;
- kritické (akademické) psaní;
- postup vypracování;
- vyhledávání zdrojů;
- příklady,
- aktivity.
Týden 3 - Rešerše II
Výuka bude prakticky orientovaná, protože bude věnována technikám (např. vyhledávání, čtení výzkumných článků) a technologiím, které lze využít k podpoře procesu zpracování literární rešerše a jejímu sepsání.
Týden 4 - Research design
Výuka bude věnována způsobu tvorby a náležitostem návrhu výzkumu. Budou probrány zejména první tři vrstvy konceptu "research onion" (viz Saunders et al., 2015): výzkumná paradigmata (pozitivismus, interpretivismus, pragmatismus), přístup k poznávání reality (indukce, dedukce, abdukce), typ výzkumu (kvalitativní, kvantitativní, smíšený).
Týden 5 - Zpětná vazba k rešerším
Týden 6
Content not published.
Týden 7
Content not published.
Týden 8
Content not published.
Týden 9
Content not published.
Týden 10
Content not published.
Týden 11
Content not published.
Týden 12
Content not published.
Týden 13
Content not published.