Seminární práce
Součástí požadavků na úspěšné ukončení předmětu je vypracovat a prezentovat seminární práci. Má podobu týmového projektu, velikost týmu závisí na velikosti seminární skupiny.
Obvykle je seminární práce vypracovávána pro reálné organizace. Z tohoto důvodu je třeba, aby členové týmu písemně udělili MU svůj souhlas s využitím obsahu seminární práce, aby Vaše návrhy mohly organizace skutečně využít.
Přihlašování se k tématům prací
Zadání semestrálníchg prací jsou zde. Dobře si je prostudujte, strávíte s nimi celý semestr:
Přihlašování k tématům probíhá v sekci Rozpisy Témat. Složení týmů bude takové, jak se budete k tématům přihlašovat v IS. Samozřejmě, můžete se předem domluvit na složení týmů a na tom, který tým se přihlásí ke kterému tématu. Do tohoto procesu vyučující nezasahují, rozhodující je složení týmů jak jsou zaznemenána v IS u jednotlivých témat.
You are not enrolled in any topic.
Pokud by někdo s
vypracováním seminární práce pro konkrétní firmu nesouhlasil, či nechtěl
souhlas s poskytnutím licence udělit, je třeba vyučující kontaktovat
nejpozději 15.10.2020 a domluvit si náhradní téma.
Formální náležitosti
Seminární práce má podobu komunikačního plánu. Vypracování je rozloženo do 2 kol. Požadavky na obsah seminární práce a termíny odevzdání/prezentací jsou upřesněny níže. Před vypracováním jednotlivých částí kampaně doporučujeme přečíst si str. 91-97 Cvičebnice. Jsou zde podrobně vysvětleny jednotlivé kroky procesu tvorby kampaně včetně uvedení příkladů a praktických tipů.
Konečný rozsah odevzdané práce nesmí překročit 30 normostran (1NS=1800 znaků). Přílohy se do rozsahu nepočítají, ale nespoléhejte na ně - práce musí fungovat i samostatné bez příloh. Pokud team odevzdá práci delší než 30 NS, pokládá se práce za neodevzdanou a nabíhají penále za pozdní odevzdání práce (Každý započatý den spoždění je penalizován snížením hodnocení seminární práce o 5 procentuálních bodů), až dokud tým neodevzdá práci splňující limit 30 NS. To samé platí o odevzdání práce ve formátu, který nejde otevřít. Nechte si dost času při odevzdání, abyste ověřili funkčnost vašich .pdf a/nebo .docx souboru v IS.
1. kolo - požadavky na obsah seminární práce a specifikace materiálů k odevzdání
V prvním kole je nutné:
- formulovat kreativní strategii na základě výsledků provedené detailní analýzy prostředí včetně primárního výzkumu mezi min. 60 osobami z cílové skupiny identifikované v zadání tématu formou dotazování. V kreativní strategii na základě výsledků provedené analýzy prostředí určíte hlavní sdělení kampaně, tón komunikace a požadovanou reakci cílové skupiny. Blíže viz Cvičebnice do tohoto předmětu.
- zpracovat jí formou sketchnotingu do prezentace.
Upozornění týkající se rozesílání dotazníků
Pokud byste potřebovali pro svůj výzkum odpovědi jiných studentů MU, upozorňujeme, že jejich kontaktování nesmí být v rozporu se směrnicemi MU/ESF MU – viz např. zákaz posílání hromadných emailů ze školní emailové adresy (místo toho doporučujeme oslovit studenty pomocí Vývěsky na ISu, či přes sociální sítě).
Upozorňujeme také, že v
případě rozesílání dotazníků nemůžete - úmyslně či neúmyslně - vytvářet
dojem, že jde o oficiální výzkum MU nebo ESF MU. Jediné, co můžete
napsat, je, že jde o výzkum studentů v rámci předmětu Marketingová
komunikace vyučovaného na ESF MU. Je to zdánlivě nedůležitá věc, ale i
univerzita je velmi citlivá na to kde se její jméno objeví.
Do Odevzdávárny předmětu je třeba pro 1. kolo odevzdat:
- dokument ve Wordu, který bude obsahovat analýzu prostředí a na jejím základě formulovanou kreativní strategii;
-
soubor obsahující zdrojová data (data získaná od respondentů) v Excelu - datová matice;
- prezentaci v PowerPointu či jiném prezentačním nástroji, kde bude prezentována vyargumentovaná kreativní strategie řešící problém(y) klienta s využitím sketchnotingu.
2. kolo - požadavky na obsah seminární práce a specifikace materiálů k odevzdání
Ve druhém kole je již prezentován celý komunikační plán (blíže o jeho struktuře viz Cvičebnice str. 91-97). Prvky komunikačního plánu, které je nutné zpracovat:
- analýza prostředí – tuto část jste řešili již v 1. kole, do komunikačního plánu tudíž stačí pouze převzít, pokud k ní nebyly ze strany vyučujícího závažné námitky;
- kreativní strategie – tuto část jste řešili již v 1. kole, do komunikačního plánu tudíž stačí pouze převzít, pokud k ní nebyly ze strany vyučujícího závažné námitky;
- komunikační strategie – v této části musíte vyargumentovat volbu komunikačního mixu (tj. mixu nástrojů propagace) vzhledem k cílům kampaně, kreativní strategii a k chování a jednání cílové skupiny.
- mediální strategie – tuto strategii vypracovávejte pouze tehdy, když je jedním ze zvolených nástrojů v rámci komunikační strategie reklama, v určitých případech i PR. Jedná se o vyargumentovaný výběr media typů (TV, radio, print, out-of-home, kino, internet), který odpovídá cílům kampaně, kreativní a komunikační strategii a chování a jednání cílové skupiny;
- časový harmonogram – vyargumentované časové nasazení jednotlivých zvolených komunikačních nástrojů, resp. media typů, včetně argumentace jejich provázání. Doporučujeme využití Ganttova diagramu - jak na to viz např. http://www.efektivne.eu/ganttuv-diagram-v-excelu.html
- rozpočet v členění za jednotlivé zvolené komunikační nástroje, resp. media typy
- kontrola – jasná identifikace metod měření naplnění jednotlivých cílů stanovených v zadání.
Do Odevzdávárny předmětu je třeba pro 2. kolo odevzdat:
- dokument ve Wordu, kde bude uveden celý komunikační plán;
- soubor obsahující zdrojová data (data získaná od respondentů) v Excelu - datová matice;
- prezentaci v PowerPointu či jiném prezentačním nástroji, která představí celý komunikační plán.
Důležité termíny
Ke každému tématu se váží termíny prezentací a odevzdání výše
popisovaných materiálů do Odevzdávárny předmětu – viz níže uvedená
tabulka č. 1. Každý začatý den spoždění je penalizován snížením hodnocení seminární práce o 5 procentuálních bodů.
Tabulka č. 1: Termíny prezentací a odevzdání dokumentů pro jednotlivá témata a kola
Číslo tématu seminární práce |
1. kolo prezentací |
2. kolo prezentací | ||
Datum prezentace |
Datum a hodina odevzdání materiálů do Odevzdávárny předmětu |
Datum prezentace |
Datum a hodina odevzdání materiálů do Odevzdávárny předmětu | |
1. téma |
6.11.2020 |
2.11.2020 do 24:00 |
4.12.2020 |
30.11.2020 do 24:00 |
2. téma |
13.11.2020 |
9.11.2020 do 24:00 |
11.12.2020 |
7.12.2020 do 24:00 |
3. téma |
20.11.2020 |
16.11.2020 do 24:00 |
18.12.2020 |
14.12.2020 do 24:00 |
Časový limit na každou prezentaci je 20 minut.
Zadání seminárních prací
1. Téma
2. Téma A
2. Téma B
3. Téma