Marketingová komunikace

Seminární práce

Součástí požadavků na úspěšné ukončení předmětu je vypracovat a prezentovat seminární práci. Má podobu týmového projektu, velikost týmu závisí na velikosti seminární skupiny.

Obvykle je seminární práce vypracovávána pro reálné organizace. Z tohoto důvodu je třeba, aby členové týmu písemně udělili MU svůj souhlas s využitím obsahu seminární práce, aby Vaše návrhy mohly organizace skutečně využít.



Přihlašování se k tématům prací

Zadání semestrálníchg prací jsou zde. Dobře si je prostudujte, strávíte s nimi celý semestr:

Přihlašování k tématům probíhá v sekci Rozpisy Témat. Složení týmů bude takové, jak se budete k tématům přihlašovat v IS. Samozřejmě, můžete se předem domluvit na složení týmů a na tom, který tým se přihlásí ke kterému tématu. Do tohoto procesu vyučující nezasahují, rozhodující je složení týmů jak jsou zaznemenána v IS u jednotlivých témat.

Semestrální práce
Number of topics available: 7
You are not enrolled in any topic.

Pokud by někdo s vypracováním seminární práce pro konkrétní firmu nesouhlasil, či nechtěl souhlas s poskytnutím licence udělit, je třeba vyučující kontaktovat nejpozději 15.10.2020 a domluvit si náhradní téma.


Formální náležitosti

Seminární práce má podobu komunikačního plánu. Vypracování je rozloženo do 2 kol. Požadavky na obsah seminární práce a termíny odevzdání/prezentací jsou upřesněny níže. Před vypracováním jednotlivých částí kampaně doporučujeme přečíst si str. 91-97 Cvičebnice. Jsou zde podrobně vysvětleny jednotlivé kroky procesu tvorby kampaně včetně uvedení příkladů a praktických tipů.

Konečný rozsah odevzdané práce nesmí překročit 30 normostran (1NS=1800 znaků). Přílohy se do rozsahu nepočítají, ale nespoléhejte na ně - práce musí fungovat i samostatné bez příloh. Pokud team odevzdá práci delší než 30 NS, pokládá se práce za neodevzdanou a nabíhají penále za pozdní odevzdání práce (Každý započatý den spoždění je penalizován snížením hodnocení seminární práce o 5 procentuálních bodů), až dokud tým neodevzdá práci splňující limit 30 NS. To samé platí o odevzdání práce ve formátu, který nejde otevřít. Nechte si dost času při odevzdání, abyste ověřili funkčnost vašich .pdf a/nebo .docx souboru v IS.

 

1. kolo - požadavky na obsah seminární práce a specifikace materiálů k odevzdání

V prvním kole je nutné:

  • formulovat kreativní strategii na základě výsledků provedené detailní analýzy prostředí včetně primárního výzkumu mezi min. 60 osobami z cílové skupiny identifikované v zadání tématu formou dotazování. V kreativní strategii na základě výsledků provedené analýzy prostředí určíte hlavní sdělení kampaně, tón komunikace a požadovanou reakci cílové skupiny. Blíže viz Cvičebnice do tohoto předmětu.
  • zpracovat jí formou sketchnotingu do prezentace.

Upozornění týkající se rozesílání dotazníků

Pokud byste potřebovali pro svůj výzkum odpovědi jiných studentů MU, upozorňujeme, že jejich kontaktování nesmí být v rozporu se směrnicemi MU/ESF MU – viz např. zákaz posílání hromadných emailů ze školní emailové adresy (místo toho doporučujeme oslovit studenty pomocí Vývěsky na ISu, či přes sociální sítě).

Upozorňujeme také, že v případě rozesílání dotazníků nemůžete - úmyslně či neúmyslně - vytvářet dojem, že jde o oficiální výzkum MU nebo ESF MU. Jediné, co můžete napsat, je, že jde o výzkum studentů v rámci předmětu Marketingová komunikace vyučovaného na ESF MU. Je to zdánlivě nedůležitá věc, ale i univerzita je velmi citlivá na to kde se její jméno objeví.

 

Do Odevzdávárny předmětu je třeba pro 1. kolo odevzdat:

  • dokument ve Wordu, který bude obsahovat analýzu prostředí a na jejím základě formulovanou kreativní strategii;
  • soubor obsahující zdrojová data (data získaná od respondentů) v Excelu - datová matice;
  • prezentaci v PowerPointu či jiném prezentačním nástroji, kde bude prezentována vyargumentovaná kreativní strategie řešící problém(y) klienta s využitím sketchnotingu.

 

2. kolo - požadavky na obsah seminární práce a specifikace materiálů k odevzdání

Ve druhém kole je již prezentován celý komunikační plán (blíže o jeho struktuře viz Cvičebnice str. 91-97). Prvky komunikačního plánu, které je nutné zpracovat:

  • analýza prostředí – tuto část jste řešili již v 1. kole, do komunikačního plánu tudíž stačí pouze převzít, pokud k ní nebyly ze strany vyučujícího závažné námitky;
  • kreativní strategie – tuto část jste řešili již v 1. kole, do komunikačního plánu tudíž stačí pouze převzít, pokud k ní nebyly ze strany vyučujícího závažné námitky;
  • komunikační strategie – v této části musíte vyargumentovat volbu komunikačního mixu (tj. mixu nástrojů propagace) vzhledem k cílům kampaně, kreativní strategii a k chování a jednání cílové skupiny.
  • mediální strategie – tuto strategii vypracovávejte pouze tehdy, když je jedním ze zvolených nástrojů v rámci komunikační strategie reklama, v určitých případech i PR. Jedná se o vyargumentovaný výběr media typů (TV, radio, print, out-of-home, kino, internet), který odpovídá cílům kampaně, kreativní a komunikační strategii a chování a jednání cílové skupiny;
  • časový harmonogram – vyargumentované časové nasazení jednotlivých zvolených komunikačních nástrojů, resp. media typů, včetně argumentace jejich provázání. Doporučujeme využití Ganttova diagramu - jak na to viz např.
  • rozpočet v členění za jednotlivé zvolené komunikační nástroje, resp. media typy
  • kontrola – jasná identifikace metod měření naplnění jednotlivých cílů stanovených v zadání.

 

Do Odevzdávárny předmětu je třeba pro 2. kolo odevzdat:

  • dokument ve Wordu, kde bude uveden celý komunikační plán;
  • soubor obsahující zdrojová data (data získaná od respondentů) v Excelu - datová matice;
  • prezentaci v PowerPointu či jiném prezentačním nástroji, která představí celý komunikační plán.

 

Důležité termíny

Ke každému tématu se váží termíny prezentací a odevzdání výše popisovaných materiálů do Odevzdávárny předmětu – viz níže uvedená tabulka č. 1. Každý začatý den spoždění je penalizován snížením hodnocení seminární práce o 5 procentuálních bodů.

Tabulka č. 1: Termíny prezentací a odevzdání dokumentů pro jednotlivá témata a kola

Číslo tématu seminární práce

1. kolo prezentací

2. kolo prezentací

Datum prezentace

Datum a hodina odevzdání materiálů do Odevzdávárny předmětu

Datum prezentace

Datum a hodina odevzdání materiálů do Odevzdávárny předmětu

1. téma

6.11.2020

2.11.2020 do 24:00

4.12.2020

30.11.2020 do 24:00

2. téma

13.11.2020

9.11.2020 do 24:00

11.12.2020

7.12.2020 do 24:00

3. téma

20.11.2020

16.11.2020 do 24:00

18.12.2020

14.12.2020 do 24:00

Časový limit na každou prezentaci je 20 minut.

Zadání seminárních prací


1. Téma

WinFAS software
PDF to download


2. Téma A

Neovize SS
PDF to download

2. Téma B

Neovize VS
PDF to download

3. Téma

HC MUNI
PDF to download

Report v5
PDF to download