Adobe Systems Sylva Žáková Talpová, Jan Žák 1 Projektový management Adobe Systems Sylva Žáková Talpová, Jan Žák 2 Obsah obrázku text, bílá tabule Popis byl vytvořen automaticky Adobe Systems Sylva Žáková Talpová, Jan Žák 3 Agenda ̶Opportunity study ̶Feasibility study ̶Ekonomické zhodnocení projektu ̶Logický rámec Adobe Systems Feasibility study ̶Stojí nápad za investici (finanční, časovou,…)? ̶Jak by se dalo jinak dospět k cíli? ̶ ̶Feasibility study se využívá k určení životaschopnosti nápadu ̶Projekt konkretizuje (trojimperativ aj.) ̶Vyhodnocuje možnosti úspěchu projektu (objektivita, investoři) Adobe Systems Feasibility study Oblasti k řešení: üTechnická üFinanční üPrávní üProvozní üČasová üHR ̶ üOptions, criteria, weights, comparison… ̶ Adobe Systems Feasibility study – proč ji dělat? ̶Pomáhá projektovému týmu i stakeholderům k vyjasnění a zpřesnění projektu, navrhuje alternativy ̶Zužuje možnosti řešení ̶Ïdentifikuje důvody, proč projekt dělat ̶Zvyšuje šanci na úspěch zhodnocením více proměnných ̶VětšinouJ zrychluje rozhodování o projektu ̶ Conducting a feasibility study is always beneficial to the project as it gives you and other stakeholders a clear picture of your idea. Adobe Systems Economic assesment of projects Payback period For example, if a company invests $300,000 in a new production line, and the production line then produces cash flow of $100,000 per year, then the payback period is 3.0 years ($300,000 initial investment / $100,000 annual payback). ROI - used to evaluate the efficiency of an investment or to compare the efficiency of a number of different investments - project is acceptable when ROI>1 (but time is for the life span of the product, not project!) - Compare more projects – choose the one with higher ROI Adobe Systems Economic assesment of projects CFt – cash flow in a year t r- an alternative discount rate Used in O2 for every single project IRR – discount rate when NPV=0, IRR should be higher than the discount rate set - Project comparison Adobe Systems Sylva Žáková Talpová, Jan Žák 9 Adobe Systems Logický rámec Popis Objektivně měřitelné ukazatele Zdroje informací k ověření Předpoklady Záměr X Cíl Výstupy Činnosti ZDROJE ČASOVÝ RÁMEC Podmínky: Projekt neřeší: Adobe Systems Logická rámcová matice Description Objectively Verifiable Indicators Source of verification Assumptions Overal objective X Project purpose Outcomes Activities Resources/budget Time frame Pre-conditions: Subjects not to solve: (goal) Logický rámec Purpose – why are we doing this? Outcomes – WHAT? Activities – HOW? Indicators – recommended at least two – one can be misleading; IF – THEN hypotheses Raises many questions about sustainability, benefits of the project Careful about tautology (outcomes and purpose) – same outcomes and same purpose is not possibble Adobe Systems LogFrame Matrix - exercise Description Objectively Verifiable Indicators Source of verification Assumptions Overal objective X Project purpose Outcomes Activities Resources/budget Time frame Pre-conditions: Subjects not to solve: Adobe Systems Proč používat logickou rámcovou matici? üNapomáhá porozumění a lepší komunikaci mezi klíčovými osobami a dalšími zainteresovanými stranami üPomáhá zachování kontinuity při změně zaměstnanců üPomáhá ptát se na správné otázky üJe jednoduchá ;-) üDává všechny klíčové části projektu na jedno místo üPracuje také s předpoklady a riziky üLze použít v různých fázích projektu, ale nejúčelnější je na začátku ü 1. Adobe Systems Logická rámcová matice - omezení ̶nenahrazuje jiné analýzy ani odborné znalosti členů týmu ̶proces vytvoření vyžaduje dobré schopnosti facilitace, umět získat názory ostatních ̶je to práce minimálně na několik hodin ̶ ̶ ̶ Sylva Žáková Talpová, Jan Žák 14 Adobe Systems Sylva Žáková Talpová, Jan Žák 15