OBSAH KREATIVNÍHO BRIEFU (převzato ze struktury Kreativního briefu vypracované AKA) 1. V čem spočívá klientův problém nebo příležitost? - stručný popis a hlavní příčiny 2. Jaké jsou hlavní marketingové cíle klienta? - jasně v marketingových termínech 3. Jaký z toho vyplývá úkol pro komunikaci ? - konkrétní, jednoznačně formulovaný - rozlišit role jednotlivých nástrojů komunikace 4. Ke komu mluvíme ? - názorně popsat představitele primární cílové skupiny - jeho portrét, spotřebitelské zvyklosti, jak vnímá naší značku 5. Kdy a kde se cílová skupina setkává s naší značkou a její konkurencí ? - hlavní styčné body - kdy a kde ji lze nejúčinněji ovlivnit 6. Jaká je hlavní myšlenka, kterou jim chceme sdělit? - Je motivující (ve vztahu k jejich potřebám a přáním)? - Je důvěryhodná (s ohledem na produkt)? - Je jedinečná (v porovnání s konkurencí)? - Je výrazná, srozumitelná, zapamatovatelná? - Dá se uplatnit v celém komunikačním mixu a rozvíjet ? 7. Co podporuje hlavní myšlenku ? - nejdůležitější racionální i emocionální argumenty 8. Jaká je osobnost značky ? - Charakterizovat tón / styl komunikace značky 9. Běžné povinnosti a jiná omezení ? - užití loga, typografie, cenová nabídka atd. 10. Termíny a komunikační rozpočet ? - naplánovat skicy, interní prezentaci, pro klienta - celková částka na kampaň