ZADÁNÍ ÚKOLU Manahra je založena na zkušenostním učení. Při tomto typu učení probíhá nejen prostřednictvím přímého získávání zkušeností, ale také (a zejména) prostřednictvím přemýšlení o této zkušenosti, hodnocení a porovnávání této zkušenosti (fáze reflexe). Cílem úkolu je proto lépe reflektovat, jakým způsobem (ne)probíhala aplikace teoretických konceptů, které znáte z přednášek, na řešení praktických problémů a situací v rámci Manary. Tento úkol je týmový, je určen pro podniky v rámci Manahry. Při řešení úkolů je vhodné kromě vlastní zkušenosti nabyté v rámci Manahry (kterou reflektujete) využít znalostí z doporučené literatury a přednášek (které srovnáváte) - k tomu je dispozici povinná a doporučená literatura, slidy a záznamy přednášek. Je žádoucí, aby řešení úkolu probíhalo týmově a mohli jste reflektovat různé zkušenosti jednotlivých týmů a jejich členů v rámci vašeho podniku. Každý podnik si vybere dvě ze tří nabízených témat a zpracuje je níže předepsaným způsobem: a) zpracuje a prostřednictvím odevzdávárny v ISu odevzdá písemné zpracování vybraných témat v max. rozsahu 3 strany A4, řádkování 1, vel. písma 11 (tedy cca 1,5 strany na jedno téma). Oba úkoly odevzdáte jako jeden dokument. V dokumentu musí být jasně identifikován podnik, který dokument odevzdává. Za odevzdání dokumentu je zodpovědný generální ředitel (-ka) podniku. Nejpozdější termín odevzdání písemné části úkolu je 11. 12 2023. b) na základě písemného zpracování si připravíte prezentaci, která proběhne na semináři dne 12.12. 2023. Ústní vystoupení v rozsahu cca 12 - 15 minut / 1 téma bude vhodně doplněno připravenou ppt prezentací. Hodnocení úkolu proběhne ve dvou fázích: a) ohodnocení písemné části úkolu bude zaměřeno na věcnou správnost a úplnost (viz otázky ke každému z témat) provedené reflexe. Cílem je PRAVDIVÁ REFELXE, tedy uvědomění si toho, jak vaše skutečné postupy vManahře (ne)vycházely z teoretických poznatků, jak se (ne)lišily od doporučených postupů, PROČ k tomu docházelo a jaké z toho plynuly (ne)výhody. Nejde tedy o to ukázat, že jste vše dělali podle teorie, pokud tomu tak skutečně nebylo. Jde o to vidět rozdíly mezi skutečnými postupy a teorií (tam kde existovaly), umět je popsat, zdůvodnit, zhodnotit. Právě tyto aspekty budou hodnoceny. b) hodnocení prezentace bude zaměřeno zejména na schopnost srozumitelně a jasně prezentovat výše uvedené, při dodržení časového rámce. Hodnocena bude i schopnost reagovat na následné doplňující dotazy. Splnění úkolu bude ohodnoceno a podle kvality prezentace a písemného zpracování. Za splnění úkolu budou uděleny odměny v rámci posledního kola Manahry. Nesplnění úkolu, či splnění zjevně neadekvátním způsobem bude pokutováno. Témata (pro zpracování si vyberete 2 témata) TÉMA 1 S využitím poznatků a terminologie z teorie organizování popište a analyzujte Vámi vytvořenou organizační strukturu. V následné prezentaci na semináři zhodnoťte zejména: Jakému typu organizační struktury se blíží Vámi používaná org. struktura? Jaké výhody a nevýhody se ukázaly při její aplikaci v průběhu Manahry? Jak tyto skutečně zažité výhody a nevýhody korespondují s teorií uváděnými výhodami a nevýhodami? TÉMA 2 S využitím poznatků a terminologie teorie rozhodování popište a analyzujte procesy rozhodování ve Vašem podniku v průběhu Manahry. V následné prezentaci na semináři zhodnoťte zejména: Na příkladu konkrétního rozhodnutí popište Vámi používaný proces rozhodování. Jak Vámi popsaný a realizovaný proces rozhodování (ne)koresponduje s rozhodovaným procesem doporučovaným teorií? V čem se Vámi používaný proces rozhodování liší a proč? Jaké bariéry efektivního rozhodování jste v průběhu Manahry překonávali. Jak se Vám to dařilo? Jak se ve Vašem rozhodování v průběhu Manahry projevil koncept omezené racionality? Jaké byly příčiny a jaké důsledky? TÉMA 3 S využitím poznatků z teorie a terminologie z oblasti plánování a kontroly popište a analyzujte Váš postup v této oblasti v průběhu Manahry. V následné prezentaci na semináři zhodnoťte zejména: Jaké celkové cíle jste si pro Manahru stanovili? Jak jejich formulace (ne)odpovídala požadavkům techniky S.M.A.R.T.? Jak probíhal proces plánování v jednom (typickém) kole hry? Jak se shoduje/liší s požadavky teorie? Jaké kontrolní mechanismy jste v průběhu hry používali? Jakým typům kontroly (předběžná/průběžná/následná) odpovídají? Jak se používání nástrojů kontroly osvědčilo? Jaké výhody/nevýhody jste realizovali a jak odpovídají výhodám/nevýhodám prezentovaným teorií?