Outsourcing Infrastructure Solutions Jitka Pizova Obsah prezentace § Základní specifika OIS § Poslání a cíle § Asset Management – Order management – Stock management – Inventory reconciliation and management – SW Maintenance Renewal – Tools Support – IMAC Coordination § Kontrola a vyhodnocení procesů OIS: Základní specifika § OIS v konceptu IDC IDC – standardizace poskytovaných služeb a technologií, dodávaných definovanými kompetencemi, umístěnými na centralizovaném místě. Cíle: – Standardizace: procesů, nástrojů, rolí – Automatizace: eliminace manuální práce – Konsolidace: soustředění procesů § Backoffice support § Backoffice support vs. On Site support – globalní vs. loklální role OIS: Poslání a cíle Poslání To provide a business compliant and cost-effective operational infrastructure in support of a world-class pan-IOT Outsourcing delivery service, through the use of world-class technology, people, processes and tools. Jim McLean IGS Delivery Northeast and Southwest Europe Executive Outsourcing Infrastructure Solutions Cíle OIS • Konsolidace datových center, zajištění bezpečnosti dat • Konsolidace kancelářských prostor podle požadavků plánu IDC • Optimalizace a konsolidace HW zařízení, migrace OEM technologie na IBM technologii • Nahrazení OEM údržby IBM údržbou / ISV software IBM softwarem • Implementace standardizovaných nástrojů a procesů pro Asset Management *OEM – original equipment manufacturer OIS: Předmět činnosti § Asset Management Asset – SW nebo HW zařízení, které má finanční hodnotu a je monitorováno a spravováno po dobu svého životního cyklu Základní činnosti v rámci AM: – Sledování a úrava základních dat o majetku (status, lokalita, vlastnictví) od jeho pořízení po likvidaci – Definice a podpora procesů zajišťujících zchycení a zapsání jakékoliv změny týkající se sledovaných údajů o majetku v příslušných databázích OIS: Asset Management – životní cyklus majetku OIS: Asset Management - aktivity § Order Management § Inventory reconciliations § Inventory management – Analýza dat – Úprava dat § HW a SW údržba § Obnova SW licencí § Stock Management § IMAC Coordination § Tools Support OIS: Order Management 1/3 § Lokální řešení – Lokální nástroje pro jednotlivé země/zákazníky – Decentralizované order desky a rozdílná řešení a smlouvy – Obtížná kontrola – Komunikační problémy – Vyšší náklady (správa nástrojů, administrativní náklady) § Globalní řešení: centralizace a standardizace One Tool, One Process, One Order desk OIS: Order Management 2/3 Proces OIS: Order Management 3/3 § Order Management – základní činnosti: – Zpracování, kontrola, úprava, zamítnutní, rušení objednávek – Monitorování objednávek. dodávek, stížností – Řešení reklamací, stížností – Kordinace řešení problémů – Poskytování informací o dodávkách, produktech a cenách § Související aktivity: – CMR (Customer Master Record) • Správa adres – Forecasts • Cíl: Odhad budoucích nákupů • Zdroj: Katalog – Catalogue management OIS: Catalogue Management § Catalogue Management – základní činnosti: – Vytváření, správa a distribuce katalogů – Úprava procesů, aplikací – Podpora související s katalogy – dostupnost produktů, technická kompatabilita § Katalogová položka (item): HW, SW, služby, bundles § Mass ordering: společná objednávka pro více než jednoho uživatele (např. objednávka jedné položky pro všechy členy departmentu) § Off-catalogue items OIS: Stock Management § Cíl: – Zkrácení dodacích lhůt – Optimalizace skladových zásob § Stock Management – základní činnosti: – Sledování skladových zásob – Inciace objednávek do skladu – Koordinace požadavků – Vytváření, přezkoumání reportů – Konsolidace reportů za jednotlivé země/zákzaníky – Iniciace pravidelných (roční/pololetní) inventur skladu OIS: Inventory Reconciliation and Inventory Management 1/4 Obecné schéma procesu HW Asset Management § Předmět porování – Servry – Pracovní stanice – Síťová zařízení § Zdroje – Databáze spravovaná zakazníkem – Databáze spravovaná IBM § Výsledky – Položky nalezeny v obou databázích – Položky nalezeny v jedné z databází – Položky nalezeny pouze v jiném systému § Analýza – Hledání příčiny nesouladu položek – Analýza dostupných zdrojů dat i mimo zdroje původního porování § Řešení: – Přidání, vymazání, úprava položky v databázích SW Asset Management § Předmět porování – SW na servrech – SW na pracovních stanicích § Zdroje – Instalační scany ze servrů a pracovních stanic – Databáze licencí § Výsledky – Nalezen dostatek licencí – Nalzen nedostatek licencí – Nenalezena odpovídající licence § Analýza – „Free of charge“ licence – Pokrytí SW licencí vyšší verze / jiné platformy / podobného typu – Licenční pokrytí nutné -> třeba přistoupit k řešení § Řešení: – Zakoupení licence – Přesunutí licencí mezi jednotlivými organizačními částmi určitého zákazníka – Deinstalace SW § Správa dat v databázích – Zodpovědnost za správnost dat – Upload dat – Aktualizace dat • Na základě požadavku zákazníka: změna uživatele, umístění majetku atd. • Na základě výsledků reconciliation – Podpora získávání dat a vyplňování load templatu – Poskytování informací dostupných v databázi • Na požádání • Pravidelně - reporting OIS: Obnova SW Licencí – SW Maintenance Renewal § Maintenance contract, initial maintenance § Cíl: pravidelná kontrola expirace maintenance kontraktů – opomenutí obnovy významně zvyšuje náklady § Maintenance cyklus – nejčastěji 12 měsíců § Action date – cca 30 – 60 dnů před koncem maintenance § Proces OIS: Tools Support § Tools Administration – Vytváření, aktualizace, mazání a ověřování uživatelských účtů včetně účtů obecných – Správa automaticky se vyplňujících polí – Kontrola schvalovacího procesu, aj. § Application Support – Technická podpora aplikací – Řešení konfiguračních úkolů a complikovaných „How-to“ otázek – Výstavba a aktualizace knowledge-bases a dokumentace – Dokumentace procesů – Koordinace v případě výpadků – Podpora on-boarding (1st level) týmů § Application Development OIS: IMAC Coordination 1/2 § Všechny operace s majetkem během jeho životních cyklu jsou zpracovány přes IMAC request § Proces OIS: IMAC Coordination 2/2 § Základní činnosti – Monitoring příchozích požadavků – Analýza požadavku a jeho zpracování: nastavení úkolů na základě postupů pro danou zemi / zákazníka – Zodpovědnost za včasné splnění požadavku – monitorování požadavků a komunikace se skupinami zodpovědnými za jednotlivé úkoly – Poskytování informací a podpory související s IMAC procesem OIS: Kontrola a vyhodnocení procesů § SLA – Service Level Agreement § Kontrola: interní, externí § Control Points and Measurement § Scorecards § Audit